ابلاغ شرایط جدید پوششهای بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان دبیر کارگروه بیمه های مهندسی سندیکای بیمه گران ایران

ابلاغ شرایط جدید پوششهای بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان

دبیر کارگروه بیمه های مهندسی سندیکای بیمه گران ایران از اصلاح و ابلاغ شرایط جدید پوششهای بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان خبر داد.

کد خبر: 971003007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ دی ۹۷ - ۱۱:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور،دبیر کارگروه بیمه های مهندسی سندیکای بیمه گران ایران از اصلاح و ابلاغ شرایط جدید پوششهای بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان خبر داد.

ابلاغ شرایط جدید پوششهای بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان

ابلاغ شرایط جدید پوششهای بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان

ابلاغ شرایط جدید پوششهای بیمه نامه عیوب  اساسی و پنهان ساختمان

باباکردی با عنوان اینکه طبق قانون، مجری هر ساختمان باید به نفع بهره برداران آتی آن، بیمه نامه یا ضمانت نامه بانکی تهیه کند، بیان داشت: متاسفانه با وجود قانون، این موضوع هنوز بصورت کامل از طرف سازمان نظام مهندسی و شهرداریها اجرایی نگردیده است.

به گفته وی، رعایت این قانون تنها در برخی استانها از جمله البرز، آذربایجانشرقی، فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی و گیلان الزامی شده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت این قانون در تهران نیز تنها برای ساختمانهای بالای هزار و پانصد متر الزامی شده است، ادامه داد: این بیمه نامه از سال هشتاد و شش عرضه شده است، ولی مشکل این بود که پوششهای آن با پوششهای مد نظر مبحث دوم مقررات ملی ساختمان کاملا همپوشانی نداشت.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه از سال نود تا نود و سه روی این موضوع کار و بیمه نامه را با اصلاحاتی به بیمه مرکزی فرستاد که خوشبختانه مورد تایید نهاد ناظر قرار گرفت.

دبیر کارگروه بیمه های مهندسی سندیکای بیمه گران ایران :

با اعلام این خبر که به تازگی شرایط عمومی جدید بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان از طریق بیمه مرکزی ابلاغ گردیده است، خاطر نشان ساخت: پوشش های بیمه نامه های جدید، کاملا منطبق بر قانون نظام مهندسی است.

ابلاغ شرایط جدید پوششهای بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان

به گفته باباکردی،

بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان، بیمه نامه ای بسیار خوب و کارآمد است و سبب نظارت ثانویه در ساخت و ساز و افزایش کیفیت ساختمانها می شود، ولی متاسفانه در استانهایی که داشتن آن الزامی نیست، مورد استقبال قرار نمیگیرد.
وی:

این را هم یاد آور شد که پیش از این در این بیمه نامه پوشش زلزله وجود نداشت، ولی در شرایط جدید میتوان پوشش زلزله را بصورت اختیاری به بیمه گزاران ارائه کرد.

منبع: آیین بیمه

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ دی ۹۷
604 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0