اطلاعيه برگزاري جلسه تخصصي بمناسبت سالروز زمین لرزه كرمانشاه قابل توجه اعضاي سازمان استان:

اطلاعيه برگزاري جلسه تخصصي بمناسبت سالروز زمین لرزه كرمانشاه

بیست و یکم آبان ماه يادآور زمین لرزه هولناك كرمانشاه است كه در آن شماري از هموطنان جان خود را از دست دادند و ساختمان بسياري ويران گردید. آنچه كه از ديدگاه متخصصين امر بايد مد نظر باشد قطعاً ريشه يابي و علل اين امر است كه چرا هر ازگاهي در كشور ما رخدادهايي از اين قبيل سبب فاجعه و بحرانهاي ناگوار مي گردد.

کد خبر: 191027006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ آبان ۹۸ - ۱:۵۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،بیست و یکم آبان ماه يادآور زمین لرزه هولناك كرمانشاه است كه در آن شماري از هموطنان جان خود را از دست دادند و ساختمان بسياري ويران گردید. آنچه كه از ديدگاه متخصصين امر بايد مد نظر باشد قطعاً ريشه يابي و علل اين امر است كه چرا هر ازگاهي در كشور ما رخدادهايي از اين قبيل سبب فاجعه و بحرانهاي ناگوار مي گردد.

اطلاعيه برگزاري جلسه تخصصي بمناسبت سالروز زمین لرزه كرمانشاه

اطلاعيه برگزاري جلسه تخصصي بمناسبت سالروز زمین لرزه كرمانشاه

اطلاعيه برگزاري جلسه تخصصي  بمناسبت سالروز زمین لرزه كرمانشاه

با بررسي ميداني از زمین لرزه كرمانشاه، علت عمده خسارات وارده وجود بافت فرسوده و نامطمئن، بي توجهي به اجراي ضوابط و مقررات ملي ساختمان، عدم استفاده از مصالح استاندارد و نيز عدم بكارگيري كارگران ماهر در ساختمانهاي احداثي بوده كه ميتوان با حضور مجريان و سازندگان صاحب صلاحيت، بخش عمده اي از اين كمبودها را رفع کرد. از طرف ديگر كاهش آسيب پذيري شهرها در برابر زمین لرزه در بلندمدت زماني محقق خواهد شد كه ايمني شهر در برابر خطرات زمین لرزه، بعنوان يك هدف در کلیه سطوح برنامه ريزي، مد نظر قرار گيرد. آنچه مسلم است آموزش مهندسان در رشته هاي ۷ گانه مهندسي در باب مسائل زمین لرزه و به روز نگه داشتن معلومات و اطلاعات متخصصين و هماهنگي و همكاري لازم ميان مهندسان در طراحي و ساخت بناهاي مقاوم در برابر زمین لرزه،‌ سبب ارتقاء كيفيت ساخت و ساز خواهد شد.

در اين راستا واحد آموزش سازمان در نظر دارد بمناسبت سالروز زلزله كرمانشاه نشست تخصصي با عنوان “آموخته هايي از زلزله كرمانشاه” را  با حضور اعضاي تيم بازديد كننده شوراي مركزي از محل حادثه در روز ۳ شنبه بیست و یکم آبان ماه سال جاري بهمراه پنل تخصصي ويژه مهندسين و نمايشگاه عكسي با همين موضوع براي بازديد عموم مردم برگزار کند.

لذا علاقمندان به شركت در اين جلسه ميتوانند حداكثر تا تاريخ پانزدهم آذر ماه نود و هشت نسبت به ثبت نام از طريق فرم زير اقدام کنند.

اطلاعيه برگزاري جلسه تخصصي بمناسبت سالروز زمین لرزه كرمانشاه

** از آنجا كه آنچه در جريان زمین لرزه استان كرمانشاه فروريخت نه صرفاً چند ساختمان و ديوار آجري، بلكه ديوارهاي اخلاق حرفه اي در جامعه بود، شركت در اين جلسه به تمامی اعضاي محترم توصيه مي شود.

فرم ثبت نام

زمان برگزاري: ۳ شنبه بیست و یکم  آبان ماه نود و هشت (از ساعت شانزده الي بیست)

محل برگزاري: صفائيه، خيابان بوعلي، سالن اجتماعات مركز پژوهشي باقرالعلوم

هزينه ثبت نام: سی هزار تومان

واحد آموزش سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد

منبع: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۹۸
575 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0