ابلاغ ویرایش چهارم پیوست 6 آیین‌نامه طراحی ساختمان ‌ها در برابر زمین لرزه مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بیان کرد:

ابلاغ ویرایش چهارم پیوست ۶ آیین‌نامه طراحی ساختمان ‌ها در برابر زمین لرزه

حامد مانی‌فر با بیان این مطلب که ویرایش چهارم پیوست 6 آیین‌نامه طراحی ساختمان ‌ها در برابر زمین لرزه توسط وزیر راه و شهرسازی به وزارت کشور، سازمان‌ های نظام مهندسی و نظام کاردانی ابلاغ شده است علل بازنگری پیوست ششم آیین‌نامه فوق را نتایج حاصل از تحریب واحدهای مسکونی در زمین لرزه اخیر کرمانشاه ذکر کرد.

کد خبر: 190701007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸ - ۲:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حامد مانی‌فر با بیان این مطلب که ویرایش چهارم پیوست ۶ آیین‌نامه طراحی ساختمان ‌ها در برابر زمین لرزه توسط وزیر راه و شهرسازی به وزارت کشور، سازمان‌ های نظام مهندسی و نظام کاردانی ابلاغ شده است علل بازنگری پیوست ششم آیین‌نامه فوق را نتایج حاصل از تحریب واحدهای مسکونی در زمین لرزه اخیر کرمانشاه ذکر کرد.

ابلاغ ویرایش چهارم پیوست 6 آیین‌نامه طراحی ساختمان ‌ها در برابر زمین لرزه

ابلاغ ویرایش چهارم پیوست ۶ آیین‌نامه طراحی ساختمان ‌ها در برابر زمین لرزه

ویرایش چهارم پیوست ۶ آیین‌نامه طراحی  ساختمان ‌ها در برابر زمین لرزه ابلاغ گردید

 

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به وزارت کشور، سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان و هم‌چنین سازمان ‌های نظام کاردانی کشور، پیوست ۶ آیین‌نامه طراحی ساختمان ‌ها در برابر زمین لرزه ویرایش چهارم (استاندارد ۲۸۰۰) را با عنوان طراحی لرزه‌ای و اجزای غیرسازه‌ای معماری که توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با راهبری معاونت مسکن و ساختمان گرداوری شده و مراحل تصویب را می‌ گذارند، ابلاغ کرد.
طبق این ابلاغ، شهرداری‌ ها، بخشداری ‌ها، دهیاری‌ ها و سایر مراجع صدور پروانه و کنترل و نظارت بر اجرای ساختمان ‌ها و هم‌چنین مالکان، کارفرمایان و مجریان ساختمان ‌ها و صاحبان حرفه‌های مهندسی ساختمان باید این ضوابط را رعایت و اجرا کنند.
در همین ارتباط، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تصریح کرد: کلیات این مبحث، شامل اجزای غیرسازه‌ای ساختمان ‌ها بویژه برای پایدارسازی جداره خارجی ساختمان ‌هاست.

ابلاغ ویرایش چهارم پیوست ۶ آیین‌نامه طراحی ساختمان ‌ها در برابر زمین لرزه

وی در بیان دلایل به روز کردن این پیوست، گفت: دلایل به روز کردن این پیوست، نتایجی که از زمین لرزه کرمانشاه و تخریب ساختمان ها در محل زلزله بدست آمد.
مانی فر از تشکل نشست های متعدد در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با حضور کارشناسان، صاحبنظران و مسئولان مربوطه و بحث و تبادل نظر در مورد جزئیات آن خبر داد و گفت: علاوه بر تشکیل نشست های متعدد در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با حضور کارشناسان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هم‌چنین دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، نشستی نیز با کمیته آیین‌نامه ۲۸۰۰ برگزار گردید که در آن کمیته نیز موضوع طرح گردید. در پایان، آن چه که امروز تهیه شده است نتیجه تلاش‌ هایی است که در این ارتباط انجام گرفته است.

مدیرکل دفتر مقرارت ملی و کنترل ساختمان یاد آور شد: بازبینی‌ های نهایی پیوست ۶ آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زمین لرزه ویرایش چهارم (استاندارد ۲۸۰۰) توسط معاون مسکن و ساختمان وزارتخانه انجام شده و تطابق‌ های لازم با مسائل اقتصادی و جزئیات اجرایی نیز انجام گرفته است.
مانی فر از ابلاغ این اصلاحیه توسط وزیر راه و شهرسازی به وزارت کشور، سازمانهای نظام مهندسی و نظام کاردانی خبر داد و افزود: این دستورالعمل توسط وزارت کشور به شهرداریهای سراسر کشور ابلاغ خواهد شد تا از این طریق، عملیاتی و اجرایی گردد.

منبع: فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ تیر ۹۸
536 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0