ابلاغ ویرایش جدید مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان ویرایش جدید مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان

ابلاغ ویرایش جدید مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان «طرح و اجرای ساختمان‌ های با مصالح بنایی»

ابلاغ ویرایش جدید مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان «طرح و اجرای ساختمان ‌های با مصالح بنایی» در اجرای ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، ویرایش سوم مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان با عنوان «طرح و اجرای ساختمان‌ های با مصالح بنایی» توسط وزیر راه و شهرسازی برای اجرا از تاریخ یکم آبان ماه نود و هشت در سراسر کشور ابلاغ شد. زمان انقضای ویرایش سال نود و دو مبحث هشتم 2 سال بعد از این ابلاغ خواهد بود و بنابراین از تاریخ یکم آبان ماه نود و هشت، لغایت 2 سال پس از آن، استفاده از هر کدام از دو ویرایش سال نود و دو و نود و هشت مبحث هشتم مجاز شمرده خواهد شد.

کد خبر: 191016003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ مهر ۹۸ - ۸:۵۲ ق.ظ

​ به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان،ابلاغ ویرایش جدید مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان «طرح و اجرای ساختمان ‌های با مصالح بنایی» در اجرای ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، ویرایش سوم مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان با عنوان «طرح و اجرای ساختمان‌ های با مصالح بنایی» توسط وزیر راه و شهرسازی برای اجرا از تاریخ یکم آبان ماه نود و هشت در سراسر کشور ابلاغ شد. زمان انقضای ویرایش سال نود و دو مبحث هشتم ۲ سال بعد از این ابلاغ خواهد بود و بنابراین از تاریخ یکم آبان ماه نود و هشت، لغایت ۲ سال پس از آن، استفاده از هر کدام از دو ویرایش سال نود و دو و نود و هشت مبحث هشتم مجاز شمرده خواهد شد.

ابلاغ ویرایش جدید مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان

ابلاغ ویرایش جدید مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان

ابلاغ ویرایش جدید مبحث هشتم  مقررات ملی ساختمان «طرح و اجرای ساختمان‌ های با مصالح بنایی»

ویرایش سال نود و هشت مبحث هشتم مشتمل بر ۵ فصل کلیات، مشخصات مصالح و کنترل کیفیت، ضوابط عمومی، ساختمان ‌های بنایی مسلح، ساختمان‌ های بنایی با کلاف و ۳ پیوست است. در ویرایش جدید، بحث ساختمان ‏‌های بنایی مسلح بصورت جامع ارائه شده است. این ساختمان‌ ها با توجه به عملکرد مناسب در مقابل زمین لرزه، در کشورهای پیشرفته لرزه‏‌خیز نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرند. لذا با توجه به تکمیل و گسترش این فصل از مبحث با افزودن مباحث مربوط به بارگذاری، تحلیل و طراحی ساختمان ‏‌های بنایی مسلح به روش مقاومت نهایی، مجموعه‏‌ای کامل در اختیار جامعه مهندسان قرار داده شده است تا مشوقی برای استفاده گسترده‏ از ساختمان بنایی مسلح در ایران باشد. فصل پنجم ویرایش جدید مبحث، تحت عنوان ساختمان‏‌ های بنایی با کلاف، به طور کلی دوباره‌‏نویسی شده است. این فصل نسبت به ویرایش قبلی گسترش قابل ملاحظه‏‌ای یافته‏ و بسیاری از ابهامات و کمبودهای موجود برطرف شده است.

ابلاغ ویرایش جدید مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان

هم ‏چنین، با توجه به وجود امکانات فنی و اقتصادی ساخت ساختمان‏‌ های بنایی با کلاف در اقصی نقاط کشور، و نظر به آسیب‏‌پذیر بودن ساختمان‏‌ های بنایی سنتی غیر‏مسلح (بدون کلاف)، بحث اخیر از مبحث هشتم حذف شده است. رعایت الزامات مندرج در مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای ساختمان ‌های با مصالح بنایی، در کنار سایر مباحث مقررات ملی ساختمان و نیز استانداردها و آیین‌نامه‌های ساختمانی نقش مؤثری در ارتقای کیفیت این ساختمان‌ ها خواهد داشت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مهر ۹۸
690 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0