تحلیل رئیس سازمان در باره مسائل مهم مهندسان، در جلسه ۲۳۹شورای مرکزی سالاری

تحلیل رئیس سازمان در باره مسائل مهم مهندسان، در جلسه ۲۳۹شورای مرکزی

در نشست اخیر شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید، سالاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در اظهارات پیش از دستور، ابهام در فرایندهای مدیریت سازمان ‌های استانی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: تاخیر در تصمیمگیری و عدم پاسخگویی به نیازهای اعضا و بخصوص مردم، موجب شده سازمان‌ ها در فرآیند مستهلک شدن قرار گیرند؛ بگونه‌ای که اعتماد اعضای سازمان برای تنسیق امور آنها و رضایت مردم برای مراجعه به سازمان برای اخذ خدمات مهندسی کاهش یافته است.

کد خبر: 980219009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۸ - ۴:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، در نشست اخیر شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید، سالاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در اظهارات پیش از دستور، ابهام در فرایندهای مدیریت سازمان ‌های استانی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: تاخیر در تصمیمگیری و عدم پاسخگویی به نیازهای اعضا و بخصوص مردم، موجب شده سازمان‌ ها در فرآیند مستهلک شدن قرار گیرند؛ بگونه‌ای که اعتماد اعضای سازمان برای تنسیق امور آنها و رضایت مردم برای مراجعه به سازمان برای اخذ خدمات مهندسی کاهش یافته است.

تحلیل رئیس سازمان در باره مسائل مهم مهندسان، در جلسه ۲۳۹شورای مرکزی

تحلیل رئیس سازمان در باره مسائل مهم مهندسان، در جلسه ۲۳۹شورای مرکزی

تحلیل ریاست سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان یزد، در مورد مسائل مهم مهندسان، در نشست دویست و سی و نهم شورای مرکزی

به گفته سالاری، کشور ایران پهناور و سطح توسعه یافتگی مناطق و استان‌ ها متفاوت است. هم‌چنین انتظارات و توقعات مردم متنوع و تصمیم‌گیری‌های اجرایی در حوزه کلان بلای جان سازمان هاست که قطعاً نمی ‌توان یک نسخه واحد برای استان ‌ها پیچید و انتظار اثربخشی چنین نسخه ای را داشت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در ادامه اظهارات خود مسئولیت مدیران ارشد ملی را زیاد توصیف کرد و گفت: لزوم سیاست‌گذاری در حوزه صنعت بزرگ ساختمان فراوان و حجم کارهای باقی‌مانده در این بخش زیاد است. در این حال، تمرکز وزارت‌خانه که دارای ساختار کاملاً دولتی است بر روی مسائل اجرایی سازمان نظام مهندسی که غیر دولتی است و هیئت مدیره آن با آرای اعضا انتخاب میشوند، میتواند سبب بروز مشکلات عدیده گردد.

تحلیل رئیس سازمان در باره مسائل مهم مهندسان، در جلسه ۲۳۹شورای مرکزی

وی در خاتمه پیشنهاد کرد: به خواست جامعه مهندسین و مجمع عمومی سازمانها و هیات عمومی سازمان های نظام مهندسی استانهای کشور بیش‌تر توجه گردد و اجازه دهند در فضای رقابتی و طبق ظرفیت‌ های منطقه‌ای و در چارچوب سیاست‌ های کلی وزارت‌خانه و قوانین جاری کشور فضای رشد و بالندگی در سازمان‌ها بوجود آید و نقش بیشتری به مجامع عمومی استانها و اعضای هیئت مدیره و اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور داده شود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ اردیبهشت ۹۸
496 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0