سعی بیش تر سازمان نظام مهندسی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله فرماندار قصرشیرین

تاکید فرماندار قصرشیرین بر سعی بیش تر سازمان نظام مهندسی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله

فرماندار قصرشیرین بر ضرورت سعی بیش تر سازمان نظام مهندسی در همکاری برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده زمین لرزه اخیر در این شهرستان تاکید کرد.

کد خبر: 961117007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ بهمن ۹۶ - ۱:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، فرماندار قصرشیرین بر ضرورت سعی بیش تر سازمان نظام مهندسی در همکاری برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده زمین لرزه اخیر در این شهرستان تاکید کرد.

سعی بیش تر سازمان نظام مهندسی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله

سعی بیش تر سازمان نظام مهندسی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله

فرماندار قصرشیرین بر سعی بیش تر  سازمان نظام مهندسی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله تاکید نمود.

فرامرز اکبری روز ۳ شنبه در نشستی با حضور مسئولان سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه، گفت: با توجه به این که فصل گرما در قصرشیرین زودتر از سایر مناطق به واسطه آب و هوای گرمسیری شروع می گردد، از اینرو باید تا آن زمان با شتاب بخشیدن به کار ساخت و ساز، شاهد بازگشت مردم به منازلشان باشیم.
اکبری ادامه داد: با توجه به مصوبه های دولت برای تسریع در کار بازسازی مناطق زلزله زده و حذف قوانین دست و پاگیر اداری، نظام مهندسی باید اقداماتشان را زودتر انجام دهند.
فرماندار قصرشیرین با عنوان اینکه تا شب عید باید سفت کاری و اسکلت بندی واحدهای مسکونی انجام شود، افزود: با توجه به شرایط بحرانی، سخت گیریهای اداری باید کنار گذاشته شود و همه تلاشها معطوف به مقاوم سازی واحدهای مسکونی گردد.
وی با اشاره به این که اختلال در جریان بازسازی قابل قبول نیست، تصریح کرد: مردم از روند کار بازسازی، نارضایتیهایی از نظام مهندسی دارند که سبب ایجاد اتلاف وقت در این مورد شده است.
وی خاطر نشان ساخت: زلزله هفت و سه دهم ریشتری بیست و یکم آبان، زندگی مادی و معنوی مردم را بمخاطره انداخت و مردم این مناطق از نظر اقتصادی و روانی دچار مشکلات بسیاری شدند.
اکبری، از ارزیابی ۵ هزار و ششصد و هشتاد و دو واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از زمین لرزه اخیر این شهرستان از طرف بنیاد مسکن استان تهران بعنوان معین بازسازی این منطقه مرزی خبر داد.
اکبری اظهار داشت: از مجموع واحدهای ارزیابی شده، ۱ هزار و صد و هشتاد و هفت واحد مسکونی شهری و روستایی تخریبی نوع ۱ و دو و ۳ هزار و نهصد و نود و یک واحد مسکونی این مناطق نیز از نوع تعمیری نوع ۱، دو و ۳ هستند.
فرماندار قصرشیرین مطرح کرد: هم چنین در ارزیابیهای صورت گرفته، از طرف کارشناسان بنیاد مسکن استان تهران مشخص شد که پانصد و چهار واحد مسکونی قصرشیرین نیز سالم هستند.

سعی بیش تر سازمان نظام مهندسی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله

این مقام مسئول تاکید کرد: در ابتدای وقوع زلزله، برای اسکان موقت زلزله زدگان با تلاشهای مردم و مسئولان اقدامهای خوبی انجام شد و در حال حاضر در مرحله بازسازی هستیم که باید روند این کار با سرعت بیش تری انجام شود.
اکبری خاطر نشان کرد: وظیفه ما از عالی ترین مقام استان و بقیه مسئولان اینست که پاسخ گوی مشکلات مردم باشیم، زیرا همه کم و کاستیها معطوف به ما است.
اکبری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بلافاصله پس از این حادثه بزرگ به منطقه سفر کردند و تاکید داشتند زودتر مشکلات مردم زلزله زده حل گردد.
وی یاد آور شد: ریاست جمهوری هم پس از سفر به این مناطق، بلافاصله دستور تخصیص اعتبارات را دادند که این، اولین بار است که پس از یک حادثه بزرگ ویرانگر، منابع مالی مورد نیاز به این سرعت تخصیص داده میشود.
فرماندار قصرشیرین گفت: در شرایط بحران باید کار جهادی کرد و وظیفه اخلاقی و قانونی داریم تا مشکلات مردم را برطرف کنیم.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری بیست و یکم آبان در یازده کیلومتری بخش ازگله، سی و دو کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ششصد و بیست کشته و دوازده هزار و سیصد و هشتاد و شش مصدوم داشته است.
این زلزله به ده شهرستان و ۱ هزار و نهصد و سی روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق ارزیابیهای صورت گرفته حدود نود هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ بهمن ۹۶
899 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0