تلاش برای ایجاد خوشه فنی و مهندسی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

تلاش برای ایجاد خوشه فنی و مهندسی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: تلاش جدی به ایجاد خوشه فنی و مهندسی استان داریم

کد خبر: 971022005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ دی ۹۷ - ۱۲:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل،رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: تلاش جدی به ایجاد خوشه فنی و مهندسی استان داریم

تلاش برای ایجاد خوشه فنی و مهندسی

تلاش برای ایجاد خوشه فنی و مهندسی

تلاش برای ایجاد خوشه  فنی و مهندسی

فرید صالحی عالی، در دومین دوره گردهمایی تخصصي الزامات مباحث سوم، هجدهم و نوزدهم مقررات ملي در ساختمان «منطقه ای» که در محل مجتمع فرهنگی فدک اردبیل برگزار گردید، عنوان داشت: نظام مهندسی به عنوان یک سازمان تخصص محور بدنبال ارتقاء سطح کیفی و کمی تولیدات فنی و مهندسی استان بوده و در این راستا از کارخانه های تولیدی مصالح نوین، سبک و استاندارد حمایت میکند.
وی ادامه داد: اکنون صادرات خدمات فنی و مهندسی، نه به عنوان یک انتخاب بلکه به عنوان یک الزام مطرح است و در شرایط فعلی اقتصاد کشور به عنوان یک اقدام موثر در راستای کاهش بیکاری در میان جامعه مهندسین، نیاز به توجه جدی دارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در این مسیر تلاش جدی به ایجاد خوشه فنی و مهندسی استان دارد.
صالحی عالی با اشاره به این که اولین و مهم‌ ترین مساله در صدور خدمات فنی و مهندسی، ارتقای تعامل با کشورهای همسایه است، افزود: ارتقای روابط بین المللی، توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی را منجر می گردد.
وی از افتتاح ساختمان جدید نظام مهندسی استان اردبیل در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این ساختمان در راستای ارایه خدمات بیش تر به اعضای سازمان و در ابعاد پنج هزار و هشتصد متر مربع در دهه فجر سال نود و هفت به بهره برداری میرسد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با عنوان این که سازمان نظام مهندسی از ظرفیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امروز ظرفیت خیلی بزرگی از نیروهای ارزشمند و توانمند فارغ‌التحصیل دانشگاه ها و دارای تجربه در شرکت های فنی و مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان حضور دارند که باید این ظرفیت را در خارج از کشور مورد استفاده قرار گیرد.
صالحی عالی اظهار داشت: با توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی میزان اشتغال و تولید نیز افزایش خواهد یافت و لازم است به مساله‌ صادرات و توسعه بازارهای جدید توجه بیش تری گردد.

تلاش برای ایجاد خوشه فنی و مهندسی

بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این گردهمایی گفت: رعایت استانداردهای ساخت و ساز در کاهش بهینه سازی مصرف حاملهای انرژی جدی گرفته شود.
وی با اشاره به ضرورت طراحی ساختمانها طبق مباحث مقررات ملی ساختمان بخصوص مبحث نوزدهم، ادامه داد: در مبحث نوزدهم مقررات ملی، ساختمانها از نظر میزان انرژی به گروههای مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام از این گروهها با توجه به نوع کاربری ساختمان و محل قرارگیری در نقاط مختلف کشور و دیگر پارامترها تعیین می گردند که بعد از تعیین گروه ساختمانی میزان صرفه جویی در آن مشخص شده و متناسب با آن باید طراحی ساختمان صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: بمنظور بهینه سازی حاملهای انرژی و ذخیره آن برای نسلهای آینده، ساخت و سازها باید با نظارت جدی شهرداری، نظام مهندسی و نهادهای دولتی و افزایش سطح آگامی مردم انجام شود تا هم به اقتصاد خانواده ها و هم به رونق اقتصادی جامعه کمک گردد.
ندایی خاطر نشان کرد: با توجه به روند رو به گسترش سهم گاز در سبد انرژی کشور و برخورداری شمار بیش تری از خانوارها از این نعمت باید همزمان، فرهنگ سازی برای استفاده بهینه بیش از گذشته توسط سازمانهای ذی ربط در دستور کار قرار گیرد تا هم میزان مصرف کاهش یافته و هم جلوی افزایش تلفات ناشی از گازگرفتگی و استفاده نادرست از این انرژی پاک گرفته شود.
در این گردهمایی، که با حمایت شرکتهای آراکس و لیکا برگزار شد مازیار رییس قاسمی، مدیر دفتر خدمات مهندسی و زمایشگاهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه وشهرسازی و ماکان محمدی، مدیرفنی شرکت لیکا به عنوان مدرس سخنرانی کردند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ دی ۹۷
699 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0