اصلاح ماده صد قانون شهرداریها دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان بیان کرد:

اصلاح ماده صد قانون شهرداریها

سیدرضا سیدحسینی با انتقاد از ماده قانون صد شهرداریها، عنوان کرد: اگر ساختمانی با تخلف احداث شده چگونه با رفتن به یک‌ کمیسیون و پرداخت مبلغی آن تخلف قانونی میشود.

کد خبر: 971015011 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ دی ۹۷ - ۴:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سیدرضا سیدحسینی با انتقاد از ماده قانون صد شهرداریها، عنوان کرد: اگر ساختمانی با تخلف احداث شده چگونه با رفتن به یک‌ کمیسیون و پرداخت مبلغی آن تخلف قانونی میشود.

اصلاح ماده صد قانون شهرداریها

اصلاح ماده صد قانون شهرداریها

ماده صد قانون شهرداریها نیاز به  اصلاح دارد

وی در گردهمایی پیشگیری از تخلفات در زمینه نظام مهندسی، با اشاره به اینکه حقوق شهری یکی از سر شاخه های حقوق عمومی محسوب می گردد، گفت: قوانینی که در حقوق عمومی مطرح می گردد آمرانه است و قوانین آمرانه حقوق شهری در ساخت و ساز نظارت و اجرا است.
وی ادامه داد: با پیشرفت جوامع شهری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و قوانین شهرداریها و استاندارد وضع شد، همه این قوانین برای حفظ منافع عمومی و نظم و انضباط شهری است.
سیدحسینی تصریح کرد: در اصول ساختمان سازی ۳ اصل مقررات فنی، ایمنی و بهداشتی باید رعایت گردد، منظور از بهداشت، بهداشت روانی جامعه و مجموعه شهری است که باید مد نظر قرار گرفته شود.
وی با اشاره به موضوع گردهمایی به انواع تخلفات در بحث ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: براساس بندهای ۴، سی و دو، سی و چهار و چهل کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در بخشهای ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه ای است.
دادستان مرکز استان گلستان به نقش مهم شهرداریها در اجرای قانون و همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره و بر این موضوع تاکید کرد.
سیدحسینی در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از روند طی شده در اجرای ماده صد قانون شهرداریها گفت: این نقد به قانون هم وارد است اگر ساختمانی با تخلف احداث شده چگونه با یک‌ کمیسیون و پرداخت مبلغی آن تخلف را قانونی میکنند. باید ساختمانها تحت نظارت مهندسان و بطور اصولی احداث گردد نه اینکه راه ماده صد و پرداخت جریمه برای قانونی کردن تخلف میسر گردد.

اصلاح ماده صد قانون شهرداریها

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان همچنین با عنوان اینکه در نشست های شورای تامین استان موضوع تخلفات در ساختمانها مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: مسئولان شهرداریها در آن نشست ها اشاره کرده اند نیروی کافی برای بررسی تخلفات ساختمانی به خصوص مواردی که مورد گزارش مهندسان واقع میشود را ندارند، بهمین علت در حال تقویت یگان حفاظت شهرداریها هستیم.
سیدحسینی در ادامه اظهارات خود بر استفاده درست از مصالح استاندارد در ساخت و ساز اشاره و تاکید کرد پیش از آغاز کار از استاندارد بودن مصالح مطمئن گردید.
وی با اشاره به نقش مجری ذی صلاح در ساخت‌ و ساز گفت اگر تاکید شده که مجری ذی صلاح کار ساخت‌ و ساز را انجام دهد علتش اینست که با صلاحیت حرفه ای که دارند قوانین و مقررات بخوبی رعایت می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ دی ۹۷
594 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0