اجرای طرح کاشت محصولات کشاورزی علمی ‌محور در اردبیل ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی

دانش آموختگان کشاورزی فاقد مهارت عملی هستند

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی بیان کرد: دانش آموختگان بخش کشاورزی در رشته های مختلف فاقد مهارت عملی لازم برای حضور در بازار کار و فعالیت های مرتبط هستند.

کد خبر: 970516012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ - ۳:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی بیان کرد: دانش آموختگان بخش کشاورزی در رشته های مختلف فاقد مهارت عملی لازم برای حضور در بازار کار و فعالیت های مرتبط هستند.

دانش آموختگان کشاورزی فاقد مهارت عملی هستند

دانش آموختگان کشاورزی فاقد مهارت عملی هستند

دانش آموختگان کشاورزی فاقد مهارت  عملی هستند

محمد حاجیان شهری روز ۳ شنبه در جمع خبرنگاران بهره وری و ضریب پایین نفوذ دانش را از مهم ترین مشکلات بخش کشاورزی عنوان و اظهار کرد: راه کار حل این مشکلات بهره گیری از دانش آموختگان مهارت دیده در بخش کشاورزی است.
حاحیان، برگزاری دوره های آموزشی برای توان افزایی را از برنامه های این حوزه بیان و  ادامه داد: در همین چارچوب طی ۴ سال اخیر افزون بر ۳ هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاهی در بخش کشاورزی خراسان رضوی دوره های مهارتی و آموزشی را گذرانده اند.
وی تصریح کرد: از سال هشتاد و یک شروع فعالیت رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی تا به حال هفده هزار و سیصد نفر عضو این سازمان شده اند و در حال حاضر حدود ۴ هزار نفر عضو حقیقی و صد عضو حقوقی در این نها دارای پرونده فعال هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی اظهار داشت: هشتاد و پنج درصد این اعضا دارای مدرک کارشناسی، چهارده درصد مدرک کارشناسی ارشد و ۱ درصد دارای تحصیلات دکترا هستند. چهل و یک درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی را بانوان تشکیل میدهند.

دانش آموختگان کشاورزی فاقد مهارت عملی هستند

وی خاطر نشان کرد: ظرف ۴ سال اخیر هزار و صد و پنجاه و پنج فرصت شغلی برای اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان خراسان رضوی ایجاد شده است. هم چنین در این مدت نهصد و پنجاه نفر از اعضای حقیقی و حقوقی این سازمان تائید صلاحیت و رتبه بندی شده اند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی، هم چنین گردش مالی سالانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی را صد و پنجاه میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: خط مقدم سلامت جامعه مسئولان فنی کلینیک های گیاه پزشکی هستند. مصرف صحیح کود و سم در بخش کشاورزی و تولید محصولات مختلف از اهمیت زیادی دارد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته تضمینی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۷
955 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0