توافق جهت رفع مشکلات بین سازمان نظام مهندسي و شهرداري تهران توافق ۲ جانبه

توافق ۲ جانبه جهت رفع مشکلات بین سازمان نظام مهندسي و شهرداري تهران

در راستاي ساماندهي و اجراي هرچه بهتر آيين نامه ماده سی و سه قانون نظام مهندسي تفاهم نامه جديدي بین معاونت شهرسازي و سازمان نظام مهندسي استان تهران امضاء شد.

کد خبر: 961027004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶ - ۳:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، در راستاي ساماندهي و اجراي هرچه بهتر آيين نامه ماده سی و سه قانون نظام مهندسي تفاهم نامه جديدي بین معاونت شهرسازي و سازمان نظام مهندسي استان تهران امضاء شد.توافق جهت رفع مشکلات بین سازمان نظام مهندسي و شهرداري تهران

توافق جهت رفع مشکلات بین سازمان نظام مهندسي و شهرداري تهران

توافق جهت رفع مشکلات بین سازمان نظام مهندسي و شهرداري تهران

توافق ۲ جانبه جهت رفع مشکلات بین سازمان  نظام مهندسي و شهرداري تهران

سيد حميد موسوي، مديرکل معماري و ساختمان معاونت شهرسازي شهرداري تهران در اين مورد بیان کرد: طبق اين تفاهم نامه پرونده هاي مورد اختلاف شهرداري تهران و سازمان نظام مهندسي که مربوط به قبل از سال نود و دو و داراي حقوق مکتسبه هستند، تعيين تکليف مي گردپ.
موسوی گفت: طبق اين اساس در اجرا آيين نامه ماده سی و سه قانون نظام مهندسي (پرونده هايي که در گذشته مورد شکايت سازمان نظام مهندسي بوده و حداقلهاي بازرسي و نظارت در آن ها اعمال نمي شد) مقرر گردید با پرداخت متعلقه عوارض برابر ضوابط نسبت به اين مهم اقدام شود.هم چنين ارايه شناسنامه فني و کنترل طراحيها با اخذ نقشه هاي فاز دو و اعمال بازرسيهاي سازمان نظام مهندسي در اين گونه املاک اجباري ميشود که تحقق اين امر سبب تعامل بيش تر دو دستگاه ، ارتقاء ايمني ساختمان هاي درحال ساخت و تعيين تکليف مالکين اين پرونده ها خواهد شد و در نتيجه رونق ساخت و ساز در شهر را ميتوان انتظار داشت.
وی تصریح کرد: طبق اين تفاهم نامه پرونده هاي داراي شرايط خاص مانند ساختمانهايي نظير مساجد، مدارس، درمانگاهها و تعاونيهاي مسکن و هم چنين  املاک داراي وضعيت خطرناک به لحاظ اجرا(گود خطرناک ) توسط سازمان نظام مهندسي استان تهران و شهرداري درکارگروههاي مربوطه تصميم گيري خواهد شد.
مدیر کل معماری و ساختمان  هم چنين از توافق دوجانبه براي به کارگيري ناظران ذي صلاح در راستاي اجراي مقررات ملي ساختمان و تمکين به آراء صادره از طرف هيات عمومي ديوان عدالت اداري خبر داد و گفت: تا قبل از سال اميدوار هستيم تا افراد و گروههاي ذيصلاح امور اجرايي ساخت را بعهده بگيرند و دست افراد بدون صلاحيت از ساخت و ساز کوتاه گردد.

توافق جهت رفع مشکلات بین سازمان نظام مهندسي و شهرداري تهران

موسوی ادامه داد: درسال اقتصاد مقاومتي بمنظور حمايت از توليد و اشتغال و رفع موانع و مشکلات ساخت و ساز بناهاي صنعتي کليه پروانه هايي که حداقل هشتاد درصد و يا بيش تر  از سطح کلي زيربناي مورد در خواست آنها سوله صنعتي باشد ، ضمن رعايت  ساير ضوابط و مقرارت جاري ، در زمان محاسبه عوارض متعلقه تا پنجاه درصد در هزينه هاي مهندسي با کاهش همراه خواهد بود.
موسوی تلاش هر دو دستگاه جهت برنامه ريزي مناسب بمنظور الزام سازندگان در به کارگيري از مصالح استاندارد را موضوع ديگر توافق سازمان نظام مهندسي و شهرداري ذکر کرد.
در ادامه اين جلسه ، ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران با اشاره به ويژگيهاي اين توافق بیان کرد : با امضاء اين تفاهم نامه پرونده هايي که پيش از پانزده مهرماه نود و دو  تشکيل شده اند ضمن رعايت حقوق اکتسابي مالکين و هم چنين توجه به موضوعات اساسي در رعايت مقررات ملي ساختمان و ايمني، اجازه ساخت وساز پيدا خواهندکرد.
قربانخاني گفت: با اجرايي شدن اين تفاهم نامه تا پايان سال بخش قابل توجهي  از ساخت و سازها که پرونده هايشان تشکيل شده است به چرخه ساخت و ساز باز خواهند گشت که اين امر سبب رونق ساخت وساز و کاهش پرونده هاي مسکوت مانده خواهد شد.
ریاست سازمان استان بحث کنترل صلاحيت ظرفيت و کنترل نقشه هاي فاز دو را از اهم مسوليتهاي اين سازمان علاوه بر مسوليت هاي جاري عنوان کرد و افزود : سازمان آمادگي دارد بدون اخذ هرگونه وجهي نسبت به کنترل نقشه هاي پروانه هاي زير دو هزار مترمربع که فاقد فرايند تصويب نقشه هاي فاز دو هستند اقدام کند تا قدمی درجهت ارتقاء کيفيت طراحي و ساخت صورت گيرد.
وی امضاء اين تفاهم نامه را گام مثبتي در جهت ارتقاي کيفيت ساخت وساز در شهر تهران ذکر کرد و گفت: طبق اين اساس سازمان نظام مهندسي نيز ضمن هماهنگي با اقدامات صورت گرفته، شهرداري تهران را در اجراي اين ماموريت همراهي خواهد کرد.
در خاتمه اين نشست هر دو طرف امضاء کننده تفاهم نامه بر تعامل، پرهيز از نگاههاي جزيره اي و صنفي و توجه به منافع و مصالح ملي و بر آورده کردن انتظارات به حق مردم تاکيد کردند.

منبع :خبرگزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ دی ۹۶
1391 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0