پیش‌برد اهداف کشورها نیازمند بهینه‌سازی مصرف انرژی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان

پیش‌برد اهداف کشورها نیازمند بهینه‌سازی مصرف انرژی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان روز ۴ شنبه – بیست و ششم دی ماه- در گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی، بیان داشت: یکی از مباحث مهمی که امروزه مورد توجه همه کشورها اعم از صنعتی، توسعه یافته و در حال توسعه قرا دارد، انرژی و شیوه‌ های استفاده از آن است.

کد خبر: 971026014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷ - ۵:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان روز ۴ شنبه – بیست و ششم دی ماه- در گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی، بیان داشت: یکی از مباحث مهمی که امروزه مورد توجه همه کشورها اعم از صنعتی، توسعه یافته و در حال توسعه قرا دارد، انرژی و شیوه‌ های استفاده از آن است.

پیش‌برد اهداف کشورها نیازمند بهینه‌سازی مصرف انرژی

پیش‌برد اهداف کشورها نیازمند بهینه‌سازی مصرف انرژی

پیش‌برد اهداف کشورها نیازمند بهینه‌سازی  مصرف انرژی است

حجت اله غلامی اظهار داشت: در بخش صنعت نخستین اقدام، مناسب سازی صنایع است، صنایعی که در دهه پنجاه در کشور شکل گرفتند و تکنولوژی ‌های بکار رفته در آن متناسب با شرایط آب و هوایی گذشته است بنابراین باید ساختارشان متناسب با اقلیم جدید تطبیق و اصلاح گردد.
وی با عنوان این که در طرح آمایش استان ایجاد و تاسیس صنایع آب‌بَر منع شده‌است، گفت: دومین اقدام ایجاد صنایع مبتنی بر فناوری‌ های نوین و دانش بنیان است، وابستگی ما به آب و انرژی باید به حداقل ممکن برسد و از صنایع آب بَر به‌ ویژه در استان اصفهان پرهیز کنیم.
غلامی یاد آور شد: در بخش حمل و نقل یکی از وزارت خانه ‌هایی که موثر ترین طرح اقتصاد مقاومتی را برای خود گرداوری کرده، راه و شهرسازی است که ۲ هدف کلان؛ کاهش مصرف انرژی در حمل و نقل و ساختمان و دیگری بهینه و حداکثر کردن استفاده از پتانسیل ‌های موجود حمل و نقلی در سطح ملی و بین المللی، در آن تعریف شده‌ بود.
وی ادامه داد: باتوجه به این که کشور در حال توسعه هستیم و توسعه نیازمند انرژی است باید به سمت تامین انرژی حرکت کنیم و برای نیل به این مهم، ۲ راهکار بیش تر وجود ندارد یا همین شرایط موجود را ادامه دهیم که لازمه آن توسعه و گسترش منابع تولید انرژی است و عرضه هرچه بیش تر انرژی برای توسعه بیش تر است یا این که به سمت بهینه سازی مصرف و بالابردن بهره‌ وری حرکت کنیم که راهکار عملی شرایط کنونی کشور است.

پیش‌برد اهداف کشورها نیازمند بهینه‌سازی مصرف انرژی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: با انجام گزینه اول؛ علاوه بر مصرف، سرمایه‌ های کشور و محیط زیست را تخریب می‌ کنیم و باید به نسلهای آینده پاسخگو باشیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ دی ۹۷
537 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0