رسیدگی به مشکلات ساخت و ساز در شهرستان ابرکوه رسولی، شهردار ابرکوه

رسیدگی به مشکلات ساخت و ساز در شهرستان ابرکوه

شهرداران شهرهای ابرکوه و مهردشت به اتفاق عضو منتخب شورای اسلامی شهر ابرکوه و کارشناسان ارشد شهرداریهای مربوطه دیروز در دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان ابرکوه حضور یافتند و به اتفاق مدیر دفتر نمایندگی سازمان با سالاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد دیدار و گفت و گو کردند.

کد خبر: 980212022 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ - ۱۲:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،شهرداران شهرهای ابرکوه و مهردشت به اتفاق عضو منتخب شورای اسلامی شهر ابرکوه و کارشناسان ارشد شهرداریهای مربوطه دیروز در دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان ابرکوه حضور یافتند و به اتفاق مدیر دفتر نمایندگی سازمان با سالاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد دیدار و گفت و گو کردند.

رسیدگی به مشکلات ساخت و ساز در شهرستان ابرکوه

رسیدگی به مشکلات ساخت و ساز در شهرستان ابرکوه

رسیدگی به مشکلات ساخت و ساز در شهرستان ابرکوه

در این جلسه که در فضایی صمیمانه و حاکی از تعامل و همدلی در جهت حل مشکلات ساخت و ساز شهرستان ابرکوه برگزار گردید، رضا شریف، مدیر دفتر نمایندگی سازمان ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت و ساز در شهرستان ابرکوه بیان کرد: این دفتر با هفتاد و سه نفر عضو که سی نفر از آنان در رشته های عمران، معماری، برق و مکانیک دارای پروانه اشتغال هستند در سال گذشته با رکود روبرو بوده بطوریکه فقط هفده فقره پروانه ساختمان صادر گردیده و رقم صدور شناسنامه فنی و ملکی تقریباً به صفر رسیده است.
رسولی، شهردار ابرکوه نیز از ساخت و ساز غیر قانونی و بی رویه بدون رعایت ضوابط شهرسازی و معماری در شهر ابرکوه سخن گفت و ادامه داد: برای ترغیب مردم به دریافت پروانه ساختمانی چهل درصدد، تخفیف تشویقی برای مالکان گذاشته‌ایم و در باره اراضی فاقد سند نیز که زمینه‌ساز تخلف ساختمانی هستند طرحی برای صدور گواهی احراز مالکیت در دست پی گیری داریم.
سایر شرکت کنندگان در این جلسه، شامل: احمد رضا اسدی از دفتر فنی شهرداری ابرکوه، سید حبیب زارعی عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه و کارشناس کمیسیون ماده صد، جواد استوار کارشناس ارشد شهرسازی عضو نظام نیز با برشماری ناهنجاریها و تخلفات ساختمانی ناشی از مشکلات مربوط به طرح تفصیلی، وجود اراضی موقوفه، ورود افراد فاقد صلاحیت در امور ساخت و ساز و رواج سوداگری در ساختمان، به ارائه دیدگاه‌ ها و راه‌کارهای مورد نظرشان پرداختند.
در این جلسه، سالاری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به این که برای برخورد درست با مشکلات نیازمند رشد سازمانی و توانمندی اعضای آموزش دیده و منسجم هستیم، تصریح کرد: در مرکز استان با صفر کردن ظرفیت ‌های انباشته قبلی مهندسان و سالانه ای کردن ظرفیتهای مهندسین و واگذاری طراحی و نظارت به مهندسانی که داوطلبی خود را سالانه اعلام نموده اند، عملاً ساختارهای جدیدی برای جلوگیری از امضا فروشی و سوء استفاده ایجاد کرده‌ایم و اجازه نمی ‌دهیم از ناآگاهی مردم سوء استفاده گردد.
وی ادامه داد: مهندسان باید در زمینه طرح تفصیلی شهر و ضوابط طراحی و نظارت و اجرای ساختمانها مسلط باشند و باید بدانیم که در فضای نا آگاهی مردم و بی اعتمادی مردم هر اقدام ناشایست ممکن است صورت گیرد.
به گفته وی، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداریها باید الگوی دیگران باشند. باید به اصلاح فرایندهای کاری بین نظام و شهرداری ‌ها اهتمام بخشیم چرا که آگاه ترین مردم هم وقتی در چرخه معیوب شهرداری و سازمان بیفتند، گرفتار و ناراضی می ‌شوند.

رسیدگی به مشکلات ساخت و ساز در شهرستان ابرکوه

رییس سازمان استان، که خود سال‌ها پیش از این بعنوان مدیر کل دفتر فنی استانداری، از نزدیک در جریان تمامی امور مرتبط با ساخت و ساز در شهرستان ابرکوه بوده است، پیشنهاد کرد: نشست های ماهیانه با جمع مناسب تری از فرهیختگان حوزه ساخت و ساز در سطح شهرستان ابرکوه برگزار گردد و شبکه‌ای که در حوزه ساخت و ساز فعال هستند از شورا، فرمانداری، شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان با دستور کار مشخص در این نشست، شرکت کنند تا در مورد مسائل فیمابین هم نظری لازم به وجود آید و نتیجه به نفع مردم تمام گردد.
وی اظهار داشت: ما در مباحث خود با مردم، همیشه باید با ادبیات صحیح، مهربانانه و با هدف فرهنگ سازی و آگاهی دادن به آنها صحبت کنیم. ما باید به مردم آگاهی بدهیم و اگر با متخلفان برخورد میکنیم نباید اجازه بدهیم تا جامعه نگران و از ما دلگیر و ناراحت گردند.
اضافه می گردد، سالاری در این سفر از قسمت ‌های مختلف دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان ابرکوه بازدید نمود و با کارکنان این دفتر در مورد وضعیت کاری و رسیدگی به مراجعان به گفت و گو پرداخت و راهنماییهای لازم ارائه نمود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۸
530 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0