اضافه بنا، تخلف رایج در ساخت و ساز شهری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی

اضافه بنا، تخلف رایج در ساخت و ساز شهری

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی بیان کرد: اغلب ساخت و سازها در ساختمانهای گروه B در استان با تخلفاتی مانند افزایش طبقات همراه است.

کد خبر: 971110006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷ - ۹:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی بیان کرد: اغلب ساخت و سازها در ساختمانهای گروه B در استان با تخلفاتی مانند افزایش طبقات همراه است.

اضافه بنا، تخلف رایج در ساخت و ساز شهری

اضافه بنا، تخلف رایج در ساخت و ساز شهری

اضافه بنا، تخلف رایج  در ساخت و ساز شهری

رحیم نجاتی اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش ساختمان برای سود بیش تر در واحدهای ساختمانی بلند مرتبه نقشه های ساختمانی مورد تایید نظام مهندسی را تغییر میدهند و با اضافه کردن زیربنا چهره شهر را دگرگون میسازند.
وی، تنها گزینه برخورد با تخلف افزایش طبقات ساختمان را معرفی متخلف به کمیسیون ماده صد شهرداری برای پرداخت جریمه ذکر کرد و گفت: ادامه این روند ساخت و سازها را در آذربایجان غربی نامتوازن میکند و میتواند به بافت جمعیتی شهرها لطمه وارد کند.
نجاتی، توجه نکردن به ظرفیت و گنجایش مناطق و معابر در ساخت واحدها را از مهم ترین آسیب های تخلف در افزایش طبقات و اضافه زیربنا ذکر کرد.
وی با دفاع از عملکرد مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی در روند اعمال نظارت بر ساخت و سازها از رشد روز افزون مهندسان فارغ التحصیل دانشگاهی در استانهای حاشیه دریاچه ارومیه انتقاد کرد و افزود: این افزایش با نیاز جامعه انطباق ندارد و در شرایطی که در سال نود و هفت، دو میلیون مترمربع ساختمان ساخته شده است، میانگین درآمد مهندسان درحال کاهش است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، صنعت ساختمان را یکی از مهم ترین عرصه های اقتصادی در دنیا دانست و افزود: در صورت رفع مشکلات اقتصادی کشور، دانش فنی و تخصص مهندسان استان میتواند با تکیه بر صنعت ساختمان ارزش افزوده و ثروت بسیاری ایجاد کند.
وی، هم چنین در ادامه از راه اندازی سامانه ارجاع و توزیع هوشمند مهندسان ناظر برای طرحهای غیرعمرانی در استان خبر داد.

اضافه بنا، تخلف رایج در ساخت و ساز شهری

وی اطلاع رسانی و شفافیت تصمیمات و اقدامات سازمان، گسترش بستر الکترونیک درارائه خدمات را از مهم ترین برنامه های پیش روی دور هشتم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ذکر کرد.
نجاتی، گردش مالی صنعت ساختمان را سالیانه صد و بیست هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این صنعت سیصد صنعت وابسته مستقیم و هزار و سیصد شغل مرتبط ایجاد کرده و ساخت صد مترمربع ساختمان میتواند زمینه های ایجاد سه شغل دائمی را فراهم کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با انتقاد از افزایش بیست درصدی جمعیت فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در سال خاطر نشان کرد: متاسفانه فقط دو درصد از مهندسان فارغ التحصیل میتوانند از آزمونهای وزارت راه و شهرسازی نمره قبولی بگیرند و با تخصص وارد حرفه مهندسی شوند.
وی در خاتمه از انعقاد تفاهمنامه با کنسولگریهای کشورهای همسایه و چند کشور در شمال آفریقا برای صادرات خدمات فنی و مهندسی خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ بهمن ۹۷
619 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0