پذیرش دو سمت بصورت هم زمان غیرقانونی و غیرشرعی است گفتگو با حکمیان در مورد همزمان بودن سمت نماینده مجلس و ریاست نظام مهندسی کشور:

پذیرش دو سمت بصورت هم زمان غیرقانونی و غیرشرعی است

رفتارهای غیراصولی در جامعه به امری مرسوم و متدوال تبدیل شده و این در حالی است که براساس قانون بسیاری از این رفتارها تخلف به شمار می ‌رود، لذا طبق قانون، هیچ کس نمی‌ تواند و حق ندارد، در دو سمت بصورت همزمان فعالیت داشته باشد. این اقدام غیرقانونی و حتی غیرعرفی و غیرشرعی است.

کد خبر: 970231010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۷ - ۶:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رفتارهای غیراصولی در جامعه به امری مرسوم و متدوال تبدیل شده و این در حالی است که براساس قانون بسیاری از این رفتارها تخلف به شمار می ‌رود، لذا طبق قانون، هیچ کس نمی‌ تواند و حق ندارد، در دو سمت بصورت همزمان فعالیت داشته باشد. این اقدام غیرقانونی و حتی غیرعرفی و غیرشرعی است.

پذیرش دو سمت بصورت هم زمان غیرقانونی و غیرشرعی است

پذیرش دو سمت بصورت هم زمان غیرقانونی و غیرشرعی است

پذیرش دو سمت بصورت هم زمان غیرقانونی و  غیرشرعی است

نجم‌الدین حکمیان، عضو هیات مدیره دوره سوم و ششم سازمان  نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد همزمانی سمت‌ های مجلس و ریاست شورای سازمان نظام مهندسی ساختمان، بیان کرد: این اقدام نه تنها غیرقانونی بوده، بلکه  غیرعرفی و غیرشرعی نیز است.
وی با عنوان این ‌که در قوه مقننه هر نماینده عضو یک کمیسیون تخصصی بوده و علاوه بر آن باید به حوزه نمایندگی خود هم رسیدگی کند، ادامه داد: این یعنی کاری سخت، با مسئولیت و تعهد فراوان که عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان متبوع و سپس عضویت در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم به آن اضافه می گردد.
حکمیان ادامه داد: نماینده مجلس با عضویت در هیات رئیسه  شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و سپس با انتخاب وزیر راه و شهرسازی و حکم ریاست جمهوری در بالاترین مقام اجرایی قوه مجریه قرار گرفته و بعنوان  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور انتخاب می ‌گردد. از طرف دیگر نمایندگی در مراجع ملی و بین‌المللی را هم بعهده داشته است.

پذیرش دو سمت بصورت هم زمان غیرقانونی و غیرشرعی است

عضو شورای انتظامی دوره چهارم و پنجم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن تاکید بر این‌ که با توجه به تفکیک قوا ۳ گانه، پذیرش چند سمت بصورت همزمان امری غیرقانونی به شمار می‌ رود، افزود: پذیرش ۴ سمت و عنوان بصورت هم زمان غیرعرفی بوده و علاوه بر آن به لحاظ تحمیل هزینه‌ای که بازدهی لازم و کافی برای آن صرف نمی‌ شود، غیرشرعی هم خواهد بود. لذا این موارد در مراجع داخلی و جامعه مهندسی بازخورد نا امید کننده دارد و در نتیجه آن مراجع بین‌المللی هم از اصل قضیه درکی غیرمتعارف خواهند داشت.
منبع : اسکان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداري

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ اردیبهشت ۹۷
832 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0