تسریع در روند نقشه کشی توسط نظام مهندسی هوشنگ بازوند عنوان کرد:

تسریع در روند نقشه کشی توسط نظام مهندسی

استاندار کرمانشاه از روند اجرای فعالیتهای سازمان نظام مهندسی در مناطق زلزله زده استان گلایه کرد و افزود: این سازمان در روند نقشه کشی واحدهای تخریب شده این مناطق کند عمل میکند.

کد خبر: 961210009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ اسفند ۹۶ - ۸:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،استاندار کرمانشاه از روند اجرای فعالیتهای سازمان نظام مهندسی در مناطق زلزله زده استان گلایه کرد و افزود: این سازمان در روند نقشه کشی واحدهای تخریب شده این مناطق کند عمل میکند.

تسریع در روند نقشه کشی توسط نظام مهندسی

تسریع در روند نقشه کشی توسط نظام مهندسی

تسریع در روند نقشه کشی توسط  نظام مهندسی

[نظام مهندسی به روند نقشه کشی در مناطق زلزله زده سرعت ببخشد]
بازوند در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان در سرسرای اجتماعات تدبیر استانداری به مدیران سازمان نظام مهندسی استان هشدار داد که اگر نقشه برداری را به کندی انجام دهند، آن ها را از روند بازسازی مناطق زلزله زده خارج خواهد کرد.
بازوند ادامه داد: در روزهای آینده روند اجرایی کار نظام مهندسی کرمانشاه بررسی می شود و در صورتیکه نظام مهندسی استان قادر به انجام ‌کار نباشد یا مشاور گرفته و یا از نظام مهندسی دیگر استانها استفاده خواهد شد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت ‌تخلیه نخاله های ساختمانی در مناطق شهری تاکید کرد و ادامه داد: باید نخاله های ساختمانی در منطقه ای خارج از محیط شهری دفن گردد.
وی تصریح کرد: بنیاد مسکن باید مکانی را برای تخلیه نخاله های شهری شناسایی و آن ها را به خارج از شهر انتقال دهد.
بازوند اظهار داشت: تخلیه نخاله های شهری باید طبق استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی باشد و در صورتیکه کم کاری در این قسمت انجام شود بنیاد مسکن باید پاسخ گو باشد.
وی هم چنین به ساخت و ساز امکان بهداشتی در مناطق زلزله اشاره کرد و افزود: ابهاماتی در پروژهای دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که باید با برگزاری نشست های کارشناسی به آن رسیدگی گردد.
وی با تاکید بر این که عده ای در مناطق زلزله زده تنها با هدف دریافت اقلام کمکی، چادر برپا کرده و در منازل خود ساکن هستند، یاد آور شد: روند توزیع سبدهای کالا در ایام نوروز باز بینی میشود تا اشخاص تنها به بهانه دریافت این اقلام چادرها را برپا نگه ندارند.
بازوند هم چنین به احداث منزل برای مستاجران نیز اشاره کرد و ادامه داد: پول ساخت و ساز برای مستاجران را در هیات دولت تصویب و اخذ کرده ایم.
وی مطرح کرد: طبق این مصوبه در مناطق روستایی به مستاجران سی میلیون تومان و در مناطق شهری چهل میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهیم کرد.
استاندار کرمانشاه گفت: مستاجرانی که خودشان زمین دارند میتوانند به بنیاد مسکن مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند ولی مستاجران فاقد زمین نیز میتوانند به فرمانداریها مراجعه کنند تا برای زمینهای مورد نیاز آن ها با کمک راه و شهرسازی چاره اندیشی گردد.


بازوند هم چنین به بازسازی روحی روانی مردم زلزله زده نیز اشاره کرد و افزود: نباید تنها بر بازسازی در حوزه زیر ساختها و سخت افزاری بپردازیم بلکه ترمیم روحی روانی مردم آسیب دیده را نیز باید در نظر داشته باشیم.
استاندار کرمانشاه اظهار داشت: اقدامات روحی روانی بمنظور بازسازی مناطق زلزله زده از این پس با محوریت معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه پیگیری می گردد.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری بیست و یکم آبان در یازده کیلومتری بخش ازگله و سی و دو کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ششصد و بیست کشته و دوازده هزار و سیصد و هشتاد و شش مصدوم داشته است.
این زلزله به ده شهرستان و ۱ هزار و نهصد و سی روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از صد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اسفند ۹۶
886 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0