دیداری برای هماهنگیهای کاری و تسریع در حل مشکل ساخت و ساز استان یزد شهردار یزد

دیداری برای هماهنگیهای کاری و تسریع در حل مشکل ساخت و ساز استان یزد

شهردار یزد بیان کرد: بخاطر حفظ هویت اصیل شهر یزد آماده هر نوع پشتیبانی و حمایت برای اصلاح فرایند ساخت و ساز است.

کد خبر: 980328005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ خرداد ۹۸ - ۱۱:۳۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،شهردار یزد بیان کرد: بخاطر حفظ هویت اصیل شهر یزد آماده هر نوع پشتیبانی و حمایت برای اصلاح فرایند ساخت و ساز است.

دیداری برای هماهنگیهای کاری و تسریع در حل مشکل ساخت و ساز استان یزد

دیداری برای هماهنگیهای کاری و تسریع در حل مشکل ساخت و ساز استان یزد

دیداری برای هماهنگیهای کاری و تسریع در حل  مشکل ساخت و ساز استان یزد

در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بهمراه تنی چند از مدیران با عزیزی شهردار جدید یزد، چگونگی اصلاح روند ساخت و ساز مورد بررسی قرار گرفت.
در شروع نشست، سالاری، رییس سازمان استان، توضیحاتی در باره فرایند طراحی، اجرا و نظارت بر ساختمان سازی و نحوه تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداری ارائه کرد و افزود: امور ساخت وساز سال‌ها رها بوده و طرح تفصیلی فعلی نمیتواند به لحاظ مشکلات موجود حاکمیت پیدا کند.
وی با اشاره به این که روزهای دوشنبه هر هفته نشست های مشترکی با راه و شهرسازی و شهرداری در سطح مقامات ارشد این ۳ نهاد برگزار می‌ گردد، هماهنگی‌ های انجام شده را کلید حل مشکل ساخت و ساز در وضعیت فعلی یزد اعلام کرد.
رئیس سازمان ادامه داد: متاسفانه شهر یزد و ساخت و ساز آن در حال حاضر توسط کمیسیون ماده صد که باید صرفا به تخلفات رسیدگی کند، اداره می‌ گردد.
در ادامه این نشست، علاقه بند، فلاح و زحمتکش اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان در موارد مرتبط با روند ساخت و ساز توضیحاتی بیان کردند و گفتند: اهل حرفه بازوی علمی و فنی امور شهری به حساب می آیند. لیکن آفات ساخت و ساز روزمره به مرحله بحرانی رسیده و به لحاظ حیثیت و سرمایه اجتماعی و کیفیت، نتایج کارها را تحت تاثیر قرار داده است. اعضای هیئت رئیسه سازمان برای حل مشکل خلاف سازیها مراحل مختلفی را پیشنهاد کردند که از جمله آن ها ورود شهرداری به لحاظ حاکمیتی، اصلاح فرآیندهای غیر واقعی و پیشگیری از اقدامات صوری و غیر واقع بینانه است. در گزارش هیات رئیسه این سازمان هم‌چنین اقدامات مربوط به امور رفاهی و رسیدگی به امور مهندسین بعنوان سرمایه های اجتماعی استان خاطر نشان گردید.
در این دیدار معتمد راد، مدیر واحد خدمات مهندسی سازمان گزارشی در باره حوزه تحت مسئولیت خود بیان داشت و سپس فرهمند، معاون معماری و شهرسازی شهرداری با اشاره به این که با هماهنگی انجام شده با دستگاه ‌های مختلف، هم اکنون برای اراضی مشاعی و قولنامه‌ای نیز امکان صدور پروانه فراهم گردیده است، تصریح کرد: ما حرکت رو به جلو را داریم و با همکاری ثبت اسناد از تفکیکهای غیرمجاز پیش‌گیری کرده ایم و با مجوز شورای اسلامی شهر پروانه ساختمان را بصورت مرحله‌ای نیز صادر می‌ کنیم که شامل پروانه برای گودبرداری، پروانه برای اسکلت، دیوار چینی و نما است و عملاً مورد استقبال مالکان قرار گرفته است.
در این نشست، عزیز، شهردار یزد با تاکید بر این که هدف وی پاسداری از هویت شهر یزد است، افزود: خلاف سازیها نه فقط سبب هرج و مرج در ساخت ساز می گردد، بلکه هویت شهری را از بین میبرد.

دیداری برای هماهنگیهای کاری و تسریع در حل مشکل ساخت و ساز استان یزد

به عقیده عزیز، ملاحظه ساختمان‌ های دهه های قبل به لحاظ نوع نقشه و معماری میتواند هویت آن ها را نشان دهد، ولی در حال حاضر ساختمان سازی مقوله کاملا رها شده است.
شهردار استان یزد گفت: در مقوله های فنی، قانونی، معماری و هویتی، زمینه برای اصلاح ساخت و ساز فراهم گردد.
وی با انتقاد از این که در گذشته مسیرهایی برای موارد خاص در ساخت ساز پیش بینی شده ولی کم کم، این موارد خاص به اموری عام تبدیل شده اند، کمیسیون ماده صد را مصداقی برای این شیوه دانست و اظهار داشت: در این زمینه اقدامات قاطعی باید صورت پذیرد.
عزیز، خطاب به رئیس و اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: من در کارهای خود دیدگاه غالب و مغلوب شدن را در روابط کاری ندارم و صادقانه برخورد خواهم کرد و متقابلاً در جهت مطالبه عمومی مایل هستم وحدت رویه کامل با سازمان نظام مهندسی ساختمان و سایر دستگاه‌های مرتبط با ساخت و ساز ایجاد گردد.
در خاتمه، سالاری، ریاست سازمان با ابراز خوشنودی از دیدگاههای شهردار یزد و توضیح روند امور انجام شده در این باب، از وی برای حضور در نشست ها هفتگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت تعامل سازنده با دستگاه‌های دخیل در این مهم دعوت کرد.

منبع: بنا نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ خرداد ۹۸
549 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0