بررسی طرح اصلاح قانون نظام‌مهندسی در مجلس عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

بررسی طرح اصلاح قانون نظام‌مهندسی در مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با عنوان این که فرصت ۱ ماهه وزارت راه و شهرسازی در مورد ارائه لایحه اصلاح قانون نظام ‌مهندسی تمام ‌شده است، عنوان کرد: خلف وعده ‌های وزارت راه و شهرسازی در طی ماه‌ های گذشته چندین بار تکرار شده و تصمیمگیری مجلس در مورد اصلاح قانون نظام‌مهندسی را به تعویق انداخته است و ما را مجبور کرده نگاهی به طرح شورای مرکزی سازمان نظام ‌مهندسی داشته باشیم.

کد خبر: 970625008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ شهریور ۹۷ - ۱:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با عنوان این که فرصت ۱ ماهه وزارت راه و شهرسازی در مورد ارائه لایحه اصلاح قانون نظام ‌مهندسی تمام ‌شده است، عنوان کرد: خلف وعده ‌های وزارت راه و شهرسازی در طی ماه‌ های گذشته چندین بار تکرار شده و تصمیمگیری مجلس در مورد اصلاح قانون نظام‌مهندسی را به تعویق انداخته است و ما را مجبور کرده نگاهی به طرح شورای مرکزی سازمان نظام ‌مهندسی داشته باشیم.

بررسی طرح اصلاح قانون نظام‌مهندسی در مجلس

بررسی طرح اصلاح قانون نظام‌مهندسی در مجلس

بررسی طرح اصلاح قانون نظام‌مهندسی  در مجلس

محمد دامادی با عنوان مطلب فوق، افزود: فرج‌الله رجبی ریاست شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی نیز طرحی را به مجلس ارائه داده که دارای مشکلاتی است که مقرر گردیده وارد کمیسیون عمران و صحن علنی مجلس شورای اسلامی گردد تا ایرادات آن حل ‌و فصل گردد.
وی در تشریح توضیحات وزیر راه در مورد اختلاف ‌نظر سازمان نظام‌ مهندسی و وزارت راه بر سر تعیین مهندس ناظر، گفت: وزیر معتقد بود که انتخاب مهندس ناظر حق مالک است و مالک حق دارد تا مهندس خودش را انتخاب کند ولی باید از مهندسانی که گواهی نامه آن‌ها مورد تائید وزارت راه است، انتخاب کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته دیگر اینست که وظیفه شهرداری است که طبق قاعده‌های خاص خودش بحث صدور پروانه و نظارتش را انجام دهد بنابراین در این زمینه اختیار با شهرداری است.
وی ادامه داد: لذا بین این ۲ نظریه بین وزارت راه و سازمان نظام‌ مهندسی اختلاف‌نظر وجود دارد که وزیر راه معتقد است که این حق مسلم مالک است که مهندس ناظر خود را انتخاب کند و مسئولان نظام‌ مهندسی نیز معتقد هستند که در چارچوب قواعد و آئین‌ نامه‌های خودش انتخاب مهندس ناظر در حوزه کار این سازمان است.
دامادی با عنوان این که بنده به‌عنوان عضو کمیسیون عمران مجلس و یک مهندس موافق موارد مطروحه وزیر راه و شهرسازی بر اصلاحیه قانون نظام مهندسی نیستم، تصریح کرد: در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی موارد وزیر راه و شهرسازی مشمول ماده سی و شش شده و کاملاً مخالف طرح وزیر راه و شهرسازی هستیم.
وی خاطر نشان کرد: از وزارت راه و شهرسازی می‌ خواهیم در ارائه صلاحیت‌ های مهندسان حساسیت زیادی به خرج دهد.

بررسی طرح اصلاح قانون نظام‌مهندسی در مجلس

دامادی با عنوان این که اولین نکته‌ای که وزارت راه و شهرسازی باید در انتخابات امسال مدنظر بگیرد دولتی نبودن اعضا است، یاد آور شد: امیدوار هستیم اعضای سازمان نظام‌ مهندسی منتخب در هیئت‌ مدیره دوره هشتم از جنس دولتی نبوده و جز افراد مستقل و جا افتاده باشند تا بتوانند دغدغه ‌های نظام‌مهندسی را درک کرده و رابطه خوبی با اعضای نظام‌ مهندسی داشته باشند؛ و اعتماد مردم را به ‌نظام مهندسی برگردانند.

منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ شهریور ۹۷
932 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0