پیشرفت طرحهای اقتصاد مقاومتی دو سال گذشته بررسی شد. طرح ‌های اقتصاد مقاومتی

بررسی پیشرفت طرح ‌های اقتصاد مقاومتی ۲ سال گذشته

در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم آخرین وضعیت پیشرفت طرح ‌ها و برنامه ‌های اقتصاد مقاومتی ۲ سال گذشته بررسی گردید.

کد خبر: 970302016 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ خرداد ۹۷ - ۴:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسبن نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم آخرین وضعیت پیشرفت طرح ‌ها و برنامه ‌های اقتصاد مقاومتی ۲ سال گذشته بررسی گردید.

پیشرفت طرحهای اقتصاد مقاومتی دو سال گذشته بررسی شد.

پیشرفت طرحهای اقتصاد مقاومتی دو سال گذشته بررسی شد.

پیشرفت طرحهای اقتصاد مقاومتی دو سال  گذشته بررسی شد.

در این نشست، هم چنین پیشرفت طرح ‌های امسال جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و تسهیلات پرداختی برای رونق تولید و اشتغال بررسی گردید.
ریاست سازمان جهاد کشاورزی، مجموع طرح‌ های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در سال‌های نود و پنج و نود و شش را نوزده طرح اعلام کرد و افزود: اجرای طرح بهینه سازی مصرف آب، توسعه کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی، تکمیل زنجیره تولید و فرآوری محصولات دام و طیور و آبزیان، گازکشی به برخی مرغداری ‌ها و ایجاد بانک اطلاعات ساختاری واحد‌های مرغداری از جمله این طرحهاست.
طلایی تصریح کرد: بیش تر این طرح ‌ها انجام شده و بخش باقی مانده هم در دوره ‌ای ۳ ساله تعریف شده که در حال اجراست.

خرمی، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی هم محور فعالیت‌ های این سازمان را اصلاح الگوی کشت با توسعه باغ‌ ها و کشت‌ های گلخانه ای، کاهش مصرف آب با طراحی و اجرای روش‌ های نوین آبیاری در هشت هزار و پانصد هکتار از اراضی کشاورزی، افزایش بازدهی تولید با آموزش بهره برداران، کارشناسان و مسئولان فنی واحد‌های تولیدی، و تولید محصول سالم با ساماندهی و نظارت بر واحد‌های حفظ نباتات و تولید خوراک دام ذکر کرد.
در این نشیت، گزارشی هم از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید و اشتغال در استان ارائه گردید.
طبق گزارش پرداخت تسهیلات رونق تولید که ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت آن را ارائه کرد، در سال گذشته هشتصد و سی و سه پرونده وام به مبلغ پانصد و چهل و هفت میلیارد تومان به بانک ‌ها معرفی گردید که بانک ‌ها دوبست و شصت و نه میلیارد تومان پرداخت کردند.
طبق این اساس قم رتبه چهاردهم کشور را در پرداخت تسهیلات رونق تولید کسب کرد.

بررسی پیشرفت طرح ‌های اقتصاد مقاومتی ۲ سال گذشته

کاویانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجموع اعتبارات تخصیصی استان برای اشتغال فراگیر، روستایی و مشاغل خانگی افزون بر صد و پنجاه و نه میلیارد تومان بوده که تا به حال افزون بر هفتاد و هشت میلیارد تومان پرونده وام به بانک ‌ها معرفی گردیده و بانک‌ ها بیش از بیست میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرده اند.
استاندار در خاتمه این نشست با اشاره به روند کند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در برخی بانک ‌ها آن را نادرست خواند و بر لزوم حل و اصلاح این روند تاکید کرد.
صادقی، واگذاری امور تصدی گری دستگاه ‌های اجرایی به بخش خصوصی را از اولویت‌ های دولت عنوان کرد و افزود: در ارزیابی دستگاه‌ های اجرایی به این امر توجه می‌ شود.
استاندار هم چنین بر لزوم برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره تولید تا عرضه محصولات کشاورزی تاکید کرد.
صادقی خاطر نشان کرد: کارگروهی با مسئولیت معاونت امور اقتصادی موظف شده است تا راهکار‌های اجرا و گسترش فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را پی گیری و عملیاتی کند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ خرداد ۹۷
970 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0