نگاه کاسب‌کارانه در حوزه آموزش نیروهای فنی و مهندسی نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

نگاه کاسب‌کارانه در حوزه آموزش نیروهای فنی و مهندسی 

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی از وجود نگاه کاسب کارانه در حوزه تربیت نیروهای انسانی در حوزه های فنی و مهندسی در دانشگاهها انتقاد نمود.

کد خبر: 190821005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸ - ۱:۰۵ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی از وجود نگاه کاسب کارانه در حوزه تربیت نیروهای انسانی در حوزه های فنی و مهندسی در دانشگاهها انتقاد نمود.

نگاه کاسب‌کارانه در حوزه آموزش نیروهای فنی و مهندسی

نگاه کاسب‌کارانه در حوزه آموزش نیروهای فنی و مهندسی

نگاه کاسب‌کارانه در حوزه آموزش  نیروهای فنی و مهندسی

 

سیف اله علی نیا در گفت و گو با «استاد نیوز» با عنوان این که ما نباید با تخصص و علم شوخی داشته باشیم، گفت: امروزه متاسفانه نگاه کاسب کارانه ای که در حوزه تربیت نیروهای انسانی در حوزه های فنی و مهندسی در دانشگاهها وجود دارد، جامعه را به سمت و سوی خیلی نامطلوبی هدایت کرده است.

علی نیا با انتقاد از تاسیس دانشگاههای متعدد ادامه داد: این دانشگاهها در حالی ایجاد شده اند که به این موضوع توجه نشده آیا افرادی که در این کلاسهای درسی حاضر میشوند؛ صلاحیت حضور در آن کلاسها را دارند و یا چنین نیست.

وی افزود: بنابراین امروز خروجی فارغ التحصیلان ما در حوزه های فنی و مهندسی آن کیفیت گذشته را ندارد.

علی نیا گفت: اگرچه یک آزمونی تحت عنوان آزمون پروانه اشتغال وجود دارد که بعنوان یک فیلتر بسیار قوی عمل میکند؛ ولی به محض اینکه یک مهندس عضو سازمان نظام مهندسی میشود، توقعاتی برای او ایجاد می گردد.

نایب رئیس و عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی مازندران ادامه داد: ما نباید بواسطه این که یک سری از دانشگاهها که نباید ایجاد میشدند و حال ایجاد شده اند، اجازه دهیم که فیلترهای لازم را برای دانش آموختگان رشته های مهندسی نداشته باشیم.

نگاه کاسب‌کارانه در حوزه آموزش نیروهای فنی و مهندسی

علی نیا با تاکید بر این که امروز ظرفیت نیروی انسانی در جامعه ما زیاد است؛ گفت: رسانه ها، صدا و سیما، دولت و سازمان نظام مهندسی ساختمان باید تلاش کنند تا اعتماد عمومی بین مردم و مهندسان برقرار گردد.

نایب رئیس و عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی مازندران با عنوان این که بسیاری از افراد در سطح جامعه اعتماد لازم را به خدمات مهندسی ندارند، این مسئله را یک عیب برشمرد و ادامه داد: باید ساز و کاری ایجاد گردد تا در جریان هر ساختمانی که احداث می گردد، افراد این فرهنگ را پیدا کنند که حضور یک متخصص میتواند به امنیت و حفظ سرمایه آن ها کمک کند.

به گفته وی، طبیعی است که اگر این فضای اعتماد عمومی را ایجاد کنیم، میتوانیم به امنیت ساختمان ‌ها و رفاه عمومی بهره ‌برداران و درنهایت رشد اقتصاد کشور دست پیدا کنیم.

منبع: استاد نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مرداد ۹۸
491 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0