رقابتی سالم در بین کاندیداهای هشتمین دور انتخابات نظام مهندسی استان فارس رئیس هیئت اجرایی هشتمین دور انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان فارس بیان کرد؛

رقابتی سالم در بین کاندیداهای هشتمین دور انتخابات نظام مهندسی استان فارس

امير فلاح‌نيا  تصریح کرد: در حالی‌ که مرحله ثبت‌نام کاندیداهای این دوره از انتخابات به پایان رسیده بررسی مدارک واجدین شرایط در حال انجام است.

کد خبر: 970508006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ مرداد ۹۷ - ۱:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،امير فلاح‌نيا  تصریح کرد: در حالی‌ که مرحله ثبت‌نام کاندیداهای این دوره از انتخابات به پایان رسیده بررسی مدارک واجدین شرایط در حال انجام است.

رقابتی سالم در بین کاندیداهای هشتمین دور انتخابات نظام مهندسی استان فارس

رقابتی سالم در بین کاندیداهای هشتمین دور انتخابات نظام مهندسی استان فارس

رقابتی سالم در بین کاندیداهای هشتمین دور انتخابات  نظام مهندسی استان فارس

وی از ثبت‌نام حدود شصت نفر از اعضای واجد شرایط سازمان نظام‌مهندسی فارس در هشتمین دور انتخابات هیئت‌ مدیره خبر داد و افزود: تعداد کاندیداها در این دور نسبت به دور قبل به حدود نصف کاهش یافته است.
فلاح به علل کاهش چشمگیر تعداد کاندیداهای این دوره اشاره و بیان کرد: در دور قبل اعضای سازمان با دارا بودن پروانه اشتغال پایه ۲ مجاز به ثبت‌نام و شرکت در انتخابات بودند و این در حالیست که در این دور علاوه بر این که شرط دارا بودن پروانه اشتغال پایه ۱ برای داوطلبین گذاشته شده شرط گذشتن حداقل زمان ۲ سال از اخذ پایه یک آنها نیز لحاظ شده است.
فلاح‌نیا همچنین به لحاظ شدن موضوع رفع تعارض منافع در جریان برگزاری این انتخابات اشاره و عنوان کرد: این مهم در راستای ایجاد رقابت سالم و اجتناب از اختلال در انجام وظایف اعضای هیئت مدیره بدنبال تصدی همزمان دستگاه‌ های اجرایی و نظارتی مرتبط اعمال گردیده است؛ اجرایی شدن این شرط و عدم اجازه ورود کارکنان چهارده دستگاه اجرایی و نظارتی موجود در نظام نامه انتخاباتی تأثیر قابل توجهی بر کاهش تعداد کاندیداهای این دوره از انتخابات داشته است.
رئیس هیئت اجرایی هشتمین دور انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی فارس،
تصمیمات مذکور وزارت راه و شهرسازی را بسیار بجا و منطقی دانست و ادامه داد: به واسطة اعمال موضوع رفع تعارض منافع نه تنها رقابتی سالم در بین کاندیداهای انتخابات ایجاد خواهد شد بلکه از ایجاد اختلال در انجام وظایف منتخبین نیز جلوگیری بعمل خواهد آمد.
فلاح نیا هم چنین شرط ارتقای پایه برای کاندیداتوری هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان را نیز شرطی مؤثر دانست و گفت: با لحاظ شدن این شرط افرادی با تجربه و سابقه بیش تر سکاندار مدیریت سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌ شوند و به این ترتیب شاهد ارتقای کیفیت عملکرد هیئت مدیره سازمان‌ ها خواهیم بود و بعبارتی بدنه سازمان ‌های نظام مهندسی از این تصمیمات منتفع خواهد شد.
وی در ادامه افزود: اسامی کاندیداتورهای این انتخابات برای انجام استعلام و تأیید صلاحیت آن ها به دستگاه‌ های ذیربط فرستاده شده است.
فلاخ نیا مطرح کرد: این دستگاه‌ ها موظفند تا پایان مرداد ماه جاری بررسی‌ های لازم را در این زمینه انجام داده و پاسخ استعلامات خود را در این زمینه اعلام کنند.
رئیس هیئت اجرایی هشتمین دور انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، گفت: هم اینک هیئت اجرایی انتخابات مذکور پیگیر موضوع افزایش تعداد حوزه‌های اخذ رأی در سطح استان است که این موضوع به پیشنهاد اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی و با تأیید هیئت اجرایی انتخابات در حال پیگیری است.
به گفته فلاح نیا در این دور از انتخابات در تمام شهرهایی که دفاتر نمایندگی نظام مهندسی استان در آن ها مشغول بفعالیت هستند حوزه انتخابیه برای اخذ رأی برقرار خواهد شد.
وی عنوان داشت: در این دوره تعداد حوزه‌های رأی‌گیری در سراسر استان با احتساب دو حوزه رأی‌گیری در شهر شیراز به بیست و یک حوزه افزایش خواهد یافت.
رئیس هیئت اجرایی این دوره از انتخابات هم چنین به تلاش و پیگیری هیئت اجرایی برای برگزاری مکانیزه این دور از انتخابات اشاره و بیان کرد: در حال حاضر مذاکره با ۲ شرکت متخصص در زمینه اجرای انتخابات مکانیزه در حال انجام است. پس از بررسی امکانات این شرکت‌ ها و تأمین امکانات سخت‌افزاری و طراحی نرم‌افزارهای مربوط به برگزاری انتخابات، با یکی از شرکت ‌های مذکور وارد مرحله عقد قرارداد خواهیم شد.

رقابتی سالم در بین کاندیداهای هشتمین دور انتخابات نظام مهندسی استان فارس

فلاح نیا با اشاره به مشکلات پیش آمده در برگزاری مکانیزه انتخابات دور قبل هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: در دور قبل برگزاری انتخابات به علت این که قرار بود تمام فرآیند انتخابات بصورت مکانیزه از مرکز کنترل و هدایت گردد با مشکلات سخت‌افزاری برای اجرای آن روبرو شدیم.
وی یاد آور شد: در این دور هر استان برای برگزاری انتخابات با توجه به میزان آمادگی خود یک روز را در فاصله زمانی پنجم لغایت چهاردهم مهرماه انتخاب خواهد کرد.
رئیس هیئت اجرایی انتخابات مذکور با تأکید بر لزوم آماده‌سازی زیر ساخت‌های برگزاری انتخابات مکانیزه و شکل‌گیری هیئت‌ های اجرایی و نظارت و آموزش آنها برای برگزاری این شیوه از انتخابات خاطر نشان کرد: اگر در مراحل تهیه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با مشکل روبرو شویم احتمال برگزاری انتخابات بصورت دستی یا نیمه مکانیزه وجود خواهد داشت .
فلاح نیا گفت: افزایش دقت در مراحل مختلف برگزاری انتخابات، افزایش سرعت شمارش آرا و نیز سلامت انتخابات از مزایای برگزاری مکانیزه آن خواهد بود.
وی هم چنین انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی را مهم‌ ترین عرصه تصمیمگیری جمعی مهندسان عضو سازمان دانست و افزود: انتظار می‌ رود اعضای سازمان با حضور حداکثری در این انتخابات در تعیین سرنوشت سازمان در شرایط خاص موجود مشارکت کنند.
فلاح گفت: با توجه به شرط معتبر بودن کارت عضویت اعضای سازمان برای شرکت در انتخابات انتظار می ‌رود، اعضای محترم قبل از فرا رسیدن زمان انتخابات به سازمان نظام مهندسی مراجعه و تکلیف اعتبار کارت عضویت خود را مشخص نمایند.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مرداد ۹۷
991 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0