الکترونیکی کردن عاملی برای پیشگیری از فساد مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی بیان کرد:

الکترونیکی کردن عاملی برای پیشگیری از فساد

الکترونیکی کردن امور و شبکه شدن با دیگر دستگاه ‌ها و هماهنگی با دیگر سازمان‌ های نظارتی می ‌تواند از برخی موارد که منجر به وقوع جرم و فساد می گردد پیشگیری کند.

کد خبر: 970807001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ آبان ۹۷ - ۶:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،الکترونیکی کردن امور و شبکه شدن با دیگر دستگاه ‌ها و هماهنگی با دیگر سازمان‌ های نظارتی می ‌تواند از برخی موارد که منجر به وقوع جرم و فساد می گردد پیشگیری کند.

عاملی برای پیشگیری از فساد

عاملی برای پیشگیری از فساد

الکترونیکی کردن از  فساد پیشگیری می‌کند

محمدرضا اخوان عبداللهیان در آیین تکریم اعضای هفتمین دوره و اعطای اعتبار نامه هشتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با عنوان این مطلب گفت: اعتلا، اثر بخشی، افزایش حس مسئولیت پذیری مهندسان و خدمات دهی بهتر به مردم از جمله اولویتهایی است که باید مورد توجه هیئت مدیره دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باشد.
عبداللهیان با عنوان این که اعضای هیات مدیره، نمایندگان سی هزار مهندس استان هستند ادامه داد: همبستگی و همدلی میتواند به ارتقای جایگاه این سازمان کمک کند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی افزود: شفافیت از دستاورد های دوره هفتم هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان بود، این هیات حرکت بسوی چابک سازی و فرایندسازی سازمان، توسعه زیرساختهای آن، شفاف سازی و تسهیل دسترسی مردم را شروع کرد.
عبداللهیان با اشاره به هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان هم تصریح کرد: در این انتخابات خراسان رضوی بیش ترین تعداد کاندیدای هیئت مدیره را داشته و این انتخابات با کم ترین نقص برگزار گردید و امی

دوار هستیم هیات مدیره جدید متحد و منسجم با توجه و احترام به همه تخصص ها کار کند و از تجارب پیشکسوتان هم استفاده نماید زیرا شرایط فعلی سازمان نظام مهندسی حاصل زحمتهای فراوان اعضای این سازمان در گذشته است.
عبداللهیان عنوان کرد: انتخابات نظام مهندسی در فضا و شرایط رقابتی سالم برگزار گردید و از این بابت باید حتی از افرادی که رای هم نیاورده اند قدردانی کرد.
وی با عنوان اینکه از صنفی نگری پرهیز کنید، افزود: با توجه به اینکه هیئت مدیره دوره هشتم از یک ائتلاف هستند باید به همه صنوف توجه گردد، جایگاه هیئت مدیره فراصنفی است.
هم چنین حسین کامران دیسفانی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در دوره هفتم گزارشی از اقدامات انجام شده دراین دوره ارائه کرد و افزود: از اوایل دوره هفتم هیئت مدیره بر شفاف سازی و هوشمند سازی تاکید داشت که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
کامران دیسفانی به برخی اشکالات بر طرف شده در زمینه ارجاع کار به مهندسان اشاره کرد و گفت: در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور متوجه شدم که استان خراسان رضوی سبک ارجاع به مهندسان را اصولی اجرا کرده است.
وی تصریح کرد: کمیسیون حل اختلاف را درشورای انتظامی نظام مهندسی استان احیا کردیم که به بازوی کمکی شورای انتظامی تبدیل گردید.
وی کاهش نیروهای سازمان را از جلمه سیاستهای دوره هفتم برشمرد و افزود: کاهش بیست درصدی نیروها در دوره هفتم محقق و از نظر پرداخت های مالی بار سازمان سبک ترشده است.
کامران دیسفانی گفت: در کلیات موضوعات فنی بازگشت به قانون و نظارت برحسن انجام خدمات سرلوحه کار بوده است و برای نظارت برحسن انجام کار خدمات طراحی کمیسیونی تشکیل شده است همچنین در چهار منطقه نیر دفاتر خدمات نظام مهندسی فعال شده است.
وی افزود: در این دوره تفاهم نامه ای با تامین اجتماعی امضا کردیم که مهندسانی که بیکار هستند یا در کارگاهی حضور ندارند، سازمان کافرمای آنها باشد و با پرداخت حق بیمه از طریق سازمان از مزایای سنوات بیمه و خدمات دیگر بیمه تامین اجتماعی برخوردار گردند.
کامران دیسفانی خاطر نشان کرد: تهیه و استفاده از نرم افزار جامع که هیئت مدیره و راه و شهرسازی برآن تاکید داشتند، اجرایی گردید و تمام شهرستانها به این سیستم وصل شده اند، همچنین برای صدورپروانه در استانداری ارتباط داریم و صدور پروانه در خارج محدوده نیز در این سامانه ثبت می شود، علاوه براین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از این سامانه استفاده خواهد کرد و ساخت و سازهای تحت نظارت این نهاد نیز ثبت خواهد شد.

وی گفت: آخرین وضعیت دستوالعملها در این سامانه جانمایی شده و این سامانه هوشمند عمل می کند و اگرمهندسان بیش از ظرفیت سهمیه امضا کند سیستم هشدار میدهد.

عاملی برای پیشگیری از فساد

کامران دیسفانی گفت: متاسفانه برخی افراد بوده اند که در خارج کشورحضور داشتند ولی پروانه امضا میکردند، همچنین افرادی که همزمان با دو پروانه اشتغال بکار کاردانی و مهندسی فعالیت داشتند که با راه‌اندازی سامانه جامع اینگونه نقایص حل شده است.
همچنین «مسعود ریاضی» عضو شورای اسلامی شهر مشهد که تا قبل از عضویت در شورای شهر مشهد در هیئت مدیره دوره هفتم نظام مهندسی حضور داشته است، بیان کرد: با توجه به تجربه ای که در ۲ سیستم پارلمانی نظام مهندسی و شورای شهر دارم ، پیشنهاد میکنم، آئین نامه داخلی برای هیئت مدیره گرداوری واز از ابزارهای دیجیتال استفاده گردد.
ریاضی با عنوان اینکه مطالب تخصصی باید در گروههای تخصصی پخته و کامل شود و به آن بها داده شود، تصریح کرد: رای یکپارچه اعضای هیئت مدیره در دوره هشتم این پیام را دارد که مهندسان از اختلاف و چند دستگی خسته شده اند و هم اینک با رای یکپارچه از شما کارکردن انتظار دارند.
همچنین محمد رضا حسین نژاد _ معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با ذکر مثالی به نقش فرآیندها در استقبال سرمایه گذاران از حضور در مشهد اشاره کرد و افزود: باید سعی کنیم که فرآیندهای مرتبط با ساخت و ساز کوتاه شود و پاسخگویی به مردم درحداقل زمان ممکن انجام گردد.
حسین نژاد با اشاره به برگزاری انتخابات نظام مهندسی در دوره هشتم ، افزود: همکاری و تعامل بسیار خوبی بین هئیت اجرایی و نظارت وجود داشت و بخوبی انتخابات این دوره برگزار گردید.
همچنین محمدرضا رئیسی _ مدیرعامل شرکت عمران آستان قدس رضوی و از پیشکسوتان نظام مهندسی استان بیان داشت: محبت و مودت و دوستی باید در هیئت مدیره حاکم گردد و اختلاف نظرها با بیرون آمدن از اتاق هیئت مدیره دیگر وجود نداشته باشد.
هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی ۸ مهر ماه در مشهد و یازده شهرستان استان شروع شد.
در این انتخابات هشتاد و سه نفر نامزد عضویت در این هیات مدیره شدند که از این تعداد پانزده نفر بعنوان عضو اصلی و ۷ نفر بعنوان عضو علی البدل برای یک دوره ۳ ساله انتخاب شدند و در این آیین، اعتبار نامه خود را اخذ کردند.

عاملی برای پیشگیری از فساد

منبع : همشهری آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۷
816 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0