برگزاری آیین بزرگداشت و تجلیل از ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مومنی مقدم

برگزاری آیین بزرگداشت و تجلیل از ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آیین تجلیل از خانوادهای معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و آزادگان 8 سال دفاع مقدس، عصر روز یک‌شنبه هفتم مهر در تالار مرکز همایش ‌های دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید.

کد خبر: 191003017 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ مهر ۹۸ - ۴:۲۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آیین تجلیل از خانوادهای معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و آزادگان ۸ سال دفاع مقدس، عصر روز یک‌شنبه هفتم مهر در تالار مرکز همایش ‌های دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید.

برگزاری آیین بزرگداشت و تجلیل از ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

برگزاری آیین بزرگداشت و تجلیل از ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

آیین بزرگ داشت و تجلیل  از ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد

 

در این آیین که با تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و با همکاری واحد ایثارگران برگزار گردید، جمعی از مسئولان کشوری و لشگری، مدیران و ایثارگران حاضر بودند.

در آغاز آیین و به رسم میزبانی، بهمن مومنی مقدم نایب رئیس سازمان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، آرزوی توفیق روز افزون برای آمری نیا عضو هیأت مدیره و حبیب زادگان بازرس سازمان و همکاران در جهت پی‌گیری و برپایی این آیین که باعث تکریم این عزیزان و خوشنودی خداوند متعال شده است، کمال تشکر و قدردانی بعمل آورد و به اهمیت نقش و خدمات مهندسان در جنگ تحمیلی پرداخت.

مومنی مقدم با اشاره به حضور چشم‌گیر مهندسان در جبهه‌های حق علیه باطل، ۸ سال دفاع مقدس را از درخشان‌ترین و مهم‌ترین دوران کارنامه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی دانست و نیاز جامعه مهندسی امروز را  تقویت روحیه جهاد، ایثار و از خودگذشتگی دانست و آن را کلید گذار از مشکلات فعلی کشور عنوان کرد و تلاش جامعه مهندسی را سبب حضور پررنگ و اثر گذار در دفاع از کشور در مقابل توطئه‌های استکبار عنوان کرد.

مومنی مقدم با تاکید بر این که ایثارگران و شهداء با سرمایه جان خود در راه دفاع از حق و دفاع از دین با خدا معامله کردند، شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم به تکلیف شرعی، اسلامی و دینی خود بصورت واقعی عمل کردند و امروز ما باید راه آن ها را ادامه دهیم.

در ادامه سردار سرتیپ پاسدار غلام‌رضا جلالی، ریاست سازمان پدافند غیر عامل کشور در سخنانی، به مراحل اجرای اقدامات مهندسی در عملیات نظامی علیه دشمن و نقش مهندسان در دفاع مقدس به ارائه سخنرانی پرداخت.

جلالی با عنوان این که بشر بدنبال بهره برداری از مهندسی دفاعی بر تهدیدات است، تصریح کرد: منشاء همه تحولات مهندسی طبق تحولات حوزه دفاعی بوده و تحولات مهندسی دفاعی، پیشگام در تحولات نظام‌ های مهندسی است و شاهد بودیم که مهندسی دفاعی نقش

تأثیر گذاری در جبهه های تحمیلی داشت.

جلالی گفت: مهندسی دفاعی در اواخر جنگ تأثیرگذارتر از یک نیروی نظامی بود و ظهور تفکر بسیجی در آن موقع سبب بروز خلاقیتها و رشد و نوآوری بالایی شد.

وی گفت: مهندسان خالصانه به کمک نیروهای مدافع سرزمین آمدند اقدامات حرفه ای، مانع از پیش‌روی دشمن شدند.

در خاتمه آیین، رضا پورحسین قائم مقام صدا و سیما به ارائه سخنرانی پرداخت.

پورحسین با تاکید بر این که یکی از واجبات، جهاد در راه خداست، گاهی جهاد به ‌صورت دفاع و حضور در جبهه ‌های نبرد حق علیه باطل است و در زمان ما به‌ صورت دفاع از کیان اسلام و مملکت اسلامی تبلور دارد.

نمونه جهاد، ۸ سال دفاع مقدس بود که بسیاری از جوانان و رادمردان در این جهاد شرکت کردند و به فیض شهادت رسیده یا جانباز شدند و یا با جان و مال خود از دفاع اسلامی پشتیبانی کردند.

پورحسین در ادامه با اشاره به احادیث و آیات قرآن مجید جهاد در جبهه های حق علیه باطل را ضروری دانست.

برگزاری آیین بزرگداشت و تجلیل از ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

لازم به ذکر است، در این آیین، فیلم کوتاهی از دفاع مقدس پخش شد که در آن مصاحبه هم با مجتبی آمری نیا، عضو هیأت مدیره سازمان که خود زمانی رزمنده بوده و در جبهه حق علیه باطل حضور چشم‌گیر داشته، در بیانات خود ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و قدردانی از ایثار و از خودگذشتگیهای رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع جانانه و ارزشمند از حریم جمهوری اسلامی و دفاع از ارزش‌های اسلامی، به ارائه گزارش از نحوه تاسیس واحد ایثارگران سازمان نظام مهندسی استان تهران پرداخت.

وی در ادامه با تأکید بر هدف سازمان از تشکیل این واحد که پی‌گیری اجرای قانون جامعه ایثارگران مطابق مصوبه مورخ سوم تیرماه هشتاد و شش، مجلس شورای اسلامی و مصوبه دوم دی ماه نود و یک مجمع تشخیص مصلحت نظام است که از اهداف این واحد می‌ توان به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، جانبازان و رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد.

وی در خاتمه گفت: ما امیدوار هستیم یادآوریها به احیای روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی در ارکان و بدنه سازمان نظام مهندسی استان منتهی گردد.

در خاتمه این آیین، با اهداء لوح تقدیر از خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز تجلیل به عمل آمد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته نقره ای آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مهر ۹۸
458 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0