تحقق صد و هفتاد درصد بودجه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یرد در سال جاری تحقق صد و هفتاد درصد بودجه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یرد در سال جاری

تحقق صد و هفتاد درصد بودجه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یرد در سال جاری

تحقق صد و هفتاد درصد بودجه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یرد در سال جاری ، این عدد هفتاد درصد بیشتر از بودجه مصوب نود و نه است

کد خبر: 991218004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹ - ۷:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تحقق صد و هفتاد درصد بودجه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یرد در سال جاری ، این عدد هفتاد درصد بیشتر از بودجه مصوب نود و نه است

تحقق صد و هفتاد درصد بودجه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یرد در سال جاری

تحقق صد و هفتاد درصد بودجه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یرد در سال جاری
رئیس نظام مهندسی ساختمان بیان کرد:
بودجه نظام مهندسی ساختمان یزد صد و هفتاد درصد محقق شده است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به تحقق صد و هفتاد درصد بودجه سازمان در سال جاری گفت: این عدد هفتاد درصد بیشتر از بودجه مصوب نود و نه است.
“علی اصغر زحمتکش” رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد در نشست مجمع عمومی سازمان با بیان اینکه طبق قانون هر سال دو بار جلسه مجمع در تیرماه و اواخر سال برگزار می گردد، ادامه داد: به علت شرایط کرونایی جلسه قبلی برگزار نشد و جلسه امروز هم با توجه به حد نصاب نرسیدن اعضا، به اواخر اسفند ماه موکول گردید.
زحمتکش ادامه داد: دستور جلسه مجمع عمومی پایان سال در مورد تصویب بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ و بررسی صورت های مالی و گزارش عملکرد سال نود و هشت است.
وی ادامه داد: در ابتدای کار هیات مدیره هشتم سامانه های سازمان بصورت جزیره ای و پراکنده بود و ارتباط سیستمی بین سامانه ها وجود نداشت که این موضوع سبب بروز مغایرت ها و مشکلات عدیده ای شد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد ادامه داد: بر همین اساس تمامی فرایندهای عملیاتی سازمان استخراج و اصلاح گردید و سپس با انعقاد قراردادی با کمک مشاور با تجربه، سامانه جامع و یکپارچه سینا پایه گذاری شد که این سامانه بصورت انحصاری در سازمان قرار داده شد و بر خلاف نرم افزارهای قبلی، مالکیت و حق بهره برداری آن در اختیار سازمان است.
زحمتکش تصریح کرد: تمامی فرآیندها به صورت مرحله به مرحله بر روی سامانه سینا اجرا و قابل بهره برداری است.
وی گفت: در حال حاضر دو فرایند زیرساختی که عضویت مهندسان و صدور پروانه اشتغال است با یازده زیر فرآیند بر روی سامانه راه اندازی گردید و کلیه فرآیندهای آن در هر مرحله ای مشخص و شفاف است.
وی اظهار امیدواری کرد که تا نیمه اول سال آینده تمامی فرآیندهای سازمان در این سامانه پیاده سازی گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، در ادامه به اجرای سامانه ارجاع نظارت از خردادماه امسال در سازمان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه طبق قانون، انتخاب ناظران از سوی سازمان انجام می شود این سامانه بمنظور شفافیت و توزیع عادلانه کار راه اندازی و تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد پروژه های ساختمانی در اختیار ناظران شامل طبقات، متراژ ساختمان، نوع اسکلت و از این قبیل امور طبق امتیاز مهندسان و صلاحیت آنان بصورت شفاف موجود و سامانه طبق امتیاز و شیوه نامه شورای مرکزی، پروژه ها را به مهندسان داوطلب نظارت ارجاع میدهد.
وی ادامه داد: از ابتدای دی ماه نرم افزار غیرحضوری و الکترونیک مشترکان گاز در سازمان راه اندازی گردید که طبق آن تمامی فرایند اجرای شبکه گاز بدون حضور فیزیکی و نقشه های کاغذی عملیاتی گردید.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد افزود: بر همین اساس تا کنون ، ۷ هزار و ششصد فقره پرونده در سامانه گاز بارگذاری که مجری و ناظر بدون حضور فیزیکی در سازمان، نقشه ها را کنترل و نقشه بصورت الکترونیکی و با امضای دیجیتال برای دفاتر پیشخوان دولت ارسال می گردد که البته این طرح برای اولین بار در کشور در یزد اجرا گردید.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به تعامل خوب سازمان با نهادهای مختلف بیان کرد: تعداد پروژه های ورودی به سازمان در سال ۱۳۹۷، چهارصد و‌ سی هزار مترمربع که با تعامل صورت گرفته این عدد در سال جاری به حدود یک میلیون متر مربع میرسد.
زحمتکش افزود: با اجرای طرح تخفیف مناسبتی، اتفاق خوبی هم برای مردم و هم سازمان رخ داد که برای نمونه با اجرای طرح تخفیف سی درصد از بیست و‌ سوم بهمن تا هفتم اسفند ۲۲۲ پرونده با زیربنای صد و پنجاه و دو هزار مترمربع به ارزش نه میلیارد و هفتصد میلیون تومان ثبت شد و ظرفیت خوبی از خدمات مهندسان را به خود اختصاص داد.
وی، اعطای نود میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و وام خرید لب تاپ و توکن به مبلغ ببست میلیون تومان با باز پرداخت هجده ماهه و کارمزد دو درصد و افزایش تعرفه خدمات مهندسی طبق تعرفه وزارت راه و شهرسازی و نزدیک کردن تعرفه خدمات مهندسی به نرخ واقعی را از دیگر خدمات به اعضا بیان کرد.
منبع: خبرگزاری برنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اسفند ۹۹
371 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0