روند افت صدور پروانه ساختمانی در 3 ماهه سوم تا حدودی کاهش یافته روند افت صدور پروانه ساختمانی در 3 ماهه سوم تا حدودی کاهش یافته

روند افت صدور پروانه ساختمانی در ۳ ماهه سوم تا حدودی کاهش یافته

روند افت صدور پروانه ساختمانی در 3 ماهه سوم تا حدودی کاهش یافته ، اما هم‌چنان بیست درصد نسبت به پارسال نزولی بوده است. صدور پروانه ساختمانی در تهران بیست درصد کاهش یافت

کد خبر: 991009002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ دی ۹۹ - ۹:۱۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، روند افت صدور پروانه ساختمانی در ۳ ماهه سوم تا حدودی کاهش یافته ، اما هم‌چنان بیست درصد نسبت به پارسال نزولی بوده است. صدور پروانه ساختمانی در تهران بیست درصد کاهش یافت

روند افت صدور پروانه ساختمانی در ۳ ماهه سوم تا حدودی کاهش یافته

روند افت صدور پروانه ساختمانی در 3 ماهه سوم تا حدودی کاهش یافته
صدور پروانه ساختمانی در تهران بیست درصد کاهش یافت
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید بر این که روند افت صدور پروانه ساختمانی در ۳ ماهه سوم تا حدودی کاهش یافته اما هم‌چنان بیست درصد نسبت به پارسال نزولی بوده است، بیان کرد: روند نزولی سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نشات گرفته از وضعیت کلان اقتصادی است.
سعید سعیدیان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تایید افت صدور پروانه ساختمانی و کاهش سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، بیان کرد: صدور پروانه ساختمانی در تهران را اگر از ابتدای امسال به ۳ دسته تقسیم کنیم بخوبی به این نتیجه خواهیم رسید که در ۳ ماهه سوم سال جاری صدور پروانه ساختمانی نسبت به ابتدای امسال روند بهتری گرفته است ولی هم‌چنان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیست درصد کاهش نشان می ‌دهد.
سعیدیان گفت: صدور پروانه ساختمانی در سه ماهه نخست حدود پنجاه و پنج درصد و در ۳ ماهه دوم سی و هشت درصد افت نسبت بمدت مشابه سال قبل داشته است.
وی، در پاسخ به این سوال که این افت صدور پروانه ساختمانی به چه علت بوده است؟ آیا این کاهش صدور پروانه ساختمانی را میتوان به عدم رغبت سرمایه‌گذاران برای ورود به بخش مسکن مرتبط دانست؟ تصریح کرد: علت اصلی کاهش سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به اقتصاد کلان و شرایط اقتصادی باز می‌گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: رشد قیمت مسکن و رشد قیمت نهاده‌های تولید مسکن از علل قوی عدم رغبت سرمایه‌گذاران و سازندگان برای ورود به بخش مسکن است. بطور طبیعی اغلب سرمایه‌گذاران که توان مالی کم‌تری دارند در چنین شرایطی توان ورود به این بازار را از دست می‌دهند.
سعیدیان افزود: سرمایه گذاران و تولیدکننده‌ها وقتی با رشد نهاده‌های تولید مسکن روبرو میشوند تلاش می کنند فعلا از ساخت و ساز مسکن خودداری کنند. این تعلل در ساخت و ساز باعث کاهش تقاضا برای مراجعه به شهرداری و دریافت پروانه ساختمانی می‌ شود.
سعیدیان گفت: به هر حال دولت وظیفه دارد به بخش مسکن به علت ایجاد فرصت شغلی بالا بطور ویژه توجه کند و شرایط را بگونه‌ای فراهم کند که سازنده‌ها با شرایط بهتری وارد عرصه ساخت‌وساز شوند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پاسخ به این سوال که بهتر شدن صدور پروانه ساختمانی در ۳ ماهه سوم نسبت به ۳ ماهه اول امسال شاید به این علت باشد که سقف تسهیلات ساخت مسکن در تهران تا دویست و پنجاه میلیون تومان افزایش یافت؟ بیان کرد: به هر حال رشد سقف تسهیلات ساخت مسکن می ‌تواند روند ساخت و ساز را تسهیل کند اما دولت باید ساختارهای کلی و کلان اقتصادی را به نحوی تسهیل کند تا تمام بخش‌ های اقتصادی و به خصوص بخش مسکن بتواند از این شرایط مناسب اقتصاد کلان بهره‌مند گردد.
منبع: خبرگزاری برنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ دی ۹۹
498 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0