پاسخ سعیدیان به وزارت راه در مورد تاثیر تعرفه پایین خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت‌وساز پاسخ سعیدیان به وزارت راه در مورد تاثیر تعرفه پایین خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت‌وساز

پاسخ سعیدیان به وزارت راه در مورد تاثیر تعرفه پایین خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت‌وساز

پاسخ سعیدیان به وزارت راه در مورد تاثیر تعرفه پایین خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت‌وساز ، بیان شد. تعرفه پایین خدمات کیفیت ساخت‌وساز را کاهش می ‌دهد

کد خبر: 990728012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹ - ۵:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پاسخ سعیدیان به وزارت راه در مورد تاثیر تعرفه پایین خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت‌وساز ، بیان شد. تعرفه پایین خدمات کیفیت ساخت‌وساز را کاهش می ‌دهد

پاسخ سعیدیان به وزارت راه در مورد تاثیر تعرفه پایین خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت‌وساز

پاسخ سعیدیان به وزارت راه در مورد تاثیر تعرفه پایین خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت‌وساز
پاسخ سازمان نظام مهندسی به وزارت راه؛ تعرفه پایین خدمات کیفیت ساخت‌وساز را کاهش می ‌دهد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در واکنش به اظهارات مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان بیان کرد: تعرفه پایین خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت‌وساز تاثیر می‌ گذارد.
سعید سعیدیان با اشاره به این ‌که تعرفه‌های پایین خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت‌وساز تأثیرگذار خواهد بود، عنوان داشت: در گذشته ساختمان ‌های زیر هزار و پانصد مترمربع تهران تک ناظر بود و این به معنی بود که این ساختمان‌ ها از ناظران متخصص برخوردار نبود.از حدود ده هزار پرونده ساختمانی، هشت هزار پرونده زیر هزار و پانصد مترمربع و فاقد ناظر تخصصی بود.
سعیدیان با عنوان این که باید ساختمان‌سازی را به ‌عنوان یک صنعت حرفه‌ای نگاه کنیم، گفت: برای مثال با تجهیزات و تکنولوژی ‌های نوین امروز، یک مهندس معمار نمی ‌تواند نظارت صحیحی در بخش تأسیسات داشته باشد که این موضوع در هیأت پنج نفره استانی مطرح و حضور چهار ناظر ساختمانی مصوب گردید.
سعیدیان تصریح کرد: در موضوع مقررات ملی ساختمان، صرفه‌جویی و کم‌کاری پذیرفته نیست، چرا که اجرای مقررات ملی ساختمان مستقیماً باجان افراد در ارتباط است و از این‌ رو تلاش برای کاهش هزینه به هر نحو و طریقی صحیح نیست.
وی با اشاره به تعرفه ‌های خدمات مهندسی گفت: افزایش تعرفه‌های خدمات مهندسی که امسال مصوب گردید، با تورم موجود در جامعه هم‌خوانی ندارد و مورد قبول جامعه مهندسی نیست. وقتی تعرفه خدمات پایین باشد، این احتمال هم وجود دارد که افراد طبق هزینه‌ای که می ‌گیرند خدمات ارائه بدهند و این موضوع می ‌تواند مهندسانی که دغدغه اجرای صحیح مقررات رادارند از حرفه مهندسی دور کند و آن‌ ها را به سمت حرفه‌ های غیرتخصصی خود سوق دهد و این مسئله مستقیماً بر کیفیت ساخت‌وساز تهران تأثیر می‌ گذارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، خواستار حمایت و همکاری بیشتر مقامات و مسئولان در این زمینه شد و افزود: البته سازمان طی قراردادی که با یک شرکت مشاور دارد و طبق آیین‌نامه صد و هفده اجرایی، تلاش خود را در این راستا انجام خواهد داد.
مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با انتقاد از کم‌توجهی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان به تعیین تعرفه خدمات، گفته بود: انتظار رعایت موارد قانونی توسط هیئت مدیره‌ها را داریم.
علی‌محمد عبدی‌قهرودی با تاکید بر لزوم اصلاح ضوابط و مقررات در خصوص نحوه تعیین حق الزحمه خدمات مهندسی و اشاره به اعتراض مهندسان عضونظام مهندسی ساختمان استان تهران به مصوبات هیئت ‌های ۴ نفره استانی و ۵ نفره استان تهران در موضوع تعیین تعرفه خدمات مهندسی سال نود و نه، گفت: تعیین و تصویب تعرفه خدمات مهندسی در آئین‌نامه اجرایی و پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (نظامات اداری) به صراحت تعریف شده و قطعآً توقع این است که به اجرای دقیق و کامل ضوابط مصوب و لازم‌الاجرا توجه گردد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۹
437 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0