ضرورت تعامل شهرداری کوه‌دشت و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان ضرورت تعامل شهرداری کوه‌دشت و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان

ضرورت تعامل شهرداری کوه‌دشت و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان

ضرورت تعامل شهرداری کوه‌دشت و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان ، بیان شد. جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات موثر بایستی صورت گیرد

کد خبر: 990431022 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹ - ۱۱:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ضرورت تعامل شهرداری کوه‌دشت و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان ، بیان شد. جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات موثر بایستی صورت گیرد

ضرورت تعامل شهرداری کوه‌دشت و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان

ضرورت تعامل شهرداری کوه‌دشت و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان بیان کرد: ضرورت تعامل شهرداری کوه‌دشت و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان / جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات موثر بایستی صورت گیرد
منوچهر ماهروبختیاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با حضور در شهرداری کوه‌دشت به مسائل حوزه ساخت و ساز این شهرستان پرداخت.
جلسه مشترک ریاست سازمان با شهردار کوه‌دشت در محل این شهرداری با حضور مسئول دفتر نمایندگی شهرستان، جمعی از مسئولین دفاتر طراحی و مسئول شهرسازی و کارشناسان شهرداری برگزار گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در این نشست با عنوان این که انتظار داریم در فرآیند طراحی، نظارت و ساخت و سازهای شهرستان یک تعامل همه جانبه فی‌مابین شهرداری و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان را شاهد باشیم، گفت: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، قانون شهرداری‌ ها و قوانین بالادستی به تفکیک حدود وظایف و مسئولیت اشخاص حقیقی، حقوقی و نهادهای دخیل در امور ساخت و ساز را مشخص کرده است.
منوچهر ماهرو بختیاری در ادامه با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز بیان کرد: جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اقدامات موثر بایستی صورت گیرد و این مهم جز با همکاری و تعامل شهرداری‌ها با مهندسین ناظر انجام پذیر نخواهد بود.
بختیاری ادامه داد: باتوجه به تکالیف قانونی مربوطه، مهندسان ناظر مکلف‌اند بر عملیات اجرایی ساختمانی که تحت نظارت آن ‌ها ساخته می شود، از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه و نقشه‌ها و محاسبات فنی ضمیمه آن نظارت کرده و مطابقت عملیات اجرایی ساختمان را با مدارک فوق گواهی کنند و در صورت وقوع تخلف ساختمانی، مراتب را به شهرداری اعلام نمایند و در این مرحله ما انتظار داریم وفق ماده بیست و هفتم آیین نامه اجرایی ماده سی و سوم قانون مراجع صدور پروانه، به‌هنگام تا زمان رفع تخلف از ادامه کار جلو گیری کنند.
در ادامه این جلسه، طولابی شهردار کوه‌دشت ضمن اشاره به کاهش درآمد شهرداری از تخلفات ساختمانی در مدت زمان تصدی خود، بیان کرد: تا آن جایی که توانسته‌ایم از بروز ساخت ‌ سازهای غیر مجاز در کوهدشت جلوگیری به‌ عمل آورد‌ه‌ایم.
در خاتمه، شهردار کوه‌دشت با استقبال از برگزاری چنین نشست هایی، در جهت ارتقاء کیفیت ساخت و ساز‌های شهرستان از هر گونه همکاری با مجموعه نظام مهندسی ساختمان در مجموعه شهرداری اعلام آمادگی نمود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۹
531 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0