جلسه هم اندیشی مدیران دستگاه‌ های اجرایی با اتحادیه ‌ها و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی جلسه هم اندیشی مدیران دستگاه‌ های اجرایی با اتحادیه ‌ها و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی

جلسه هم اندیشی مدیران دستگاه‌ های اجرایی با اتحادیه ‌ها و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی

جلسه هم اندیشی مدیران دستگاه‌ های اجرایی با اتحادیه ‌ها و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی ،برگزار شد، در این جلسه، هر یک از اعضای شرکت کننده در مورد عدم تناسب نما‌های اجرا شده با اقلیم منطقه، رکود بی‌سابقه ساخت و ساز در استان صحبت کردند

کد خبر: 990225003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۹ - ۱۰:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه هم اندیشی مدیران دستگاه‌ های اجرایی با اتحادیه ‌ها و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی ،برگزار شد، در این جلسه، هر یک از اعضای شرکت کننده در مورد عدم تناسب نما‌های اجرا شده با اقلیم منطقه، رکود بی‌سابقه ساخت و ساز در استان صحبت کردند

جلسه هم اندیشی مدیران دستگاه‌ های اجرایی با اتحادیه ‌ها و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی

جلسه هم اندیشی مدیران دستگاه‌ های اجرایی با اتحادیه ‌ها و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی

رئیس نظام مهندسی اردبیل بیان کرد: اجازه ندهیم ساخت و ساز بی‌کیفیت اتفاق بیفتد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار داشت: مهندسان ناظر تلاش می‌ کنند تا به دور از تعصب خاص با کیفیت ‌ترین مصالح را برای ساخت واحد مسکونی سفارش دهند و به هیچ وجه در این روند رانت و مسایل دیگر مطرح نیست و ساحه مهندسی پاک و مبراتر از آن است که بخواهند در این بین دستشان را به برخی منابع مالی حرام آلوده کنند.

جلسه هم اندیشی مدیران دستگاه‌ های اجرایی با اتحادیه ‌ها و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی به میزبانی این سازمان برگزار گردید.

در این جلسه، هر یک از اعضای شرکت کننده در مورد عدم تناسب نما‌های اجرا شده با اقلیم منطقه، رکود بی‌سابقه ساخت و ساز در استان در این شرایط کرونایی و رشد منفی اقتصادی به علت فشار تحریم ‌ها، کاهش عمر ساختمان به علت ساخت و ساز بی‌کیفیت و استفاده از مصالح سطح پائین، حمایت از تولیدکنندگان بومی، لزوم ساماندهی تولید و عرضه آسانسور و منطبق بر مقررات ملی ساختمان، استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و ساز و عرضه آهن آلات با کیفیت و جلوگیری از فروش آهن بی کیفیت در سطح استان مطالب خود را عنوان کردند.

در همین حال، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به برگزاری این جلسه با حضور شرکت‌ های تولیدی در بخش مصالح ساختمانی، انبوه‌سازان و مسئولان متولی دولتی در این زمینه گفت: در سال جهش تولید بیشترین دغدغه توجه به ارتقای کیفیت تولید مصالح ساختمانی است که با برند خاص عرضه شده و انبوه‌سازان و مهندسان در استفاده از این مصالح دغدغه‌ای نداشته باشند.

میرمحمد سیدهاشمی گفت: بیشترین تاکید ما در این نشست بر تقویت نظارت ‌ها بود و طبق همین اساس تصمیم گرفتیم تا بصورت مرتب از واحد‌های تولیدی در استان اعم از مصالح ساختمانی و حتی عرضه‌کنندگان آهن و میلگرد و سایر مجموعه‌های مرتبط بازدید کرده و مهندسان را ترغیب به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد، مرغوب و باکیفیت کنیم.

سیدهاشمی تصریح کرد: این نشست ها، را در طول سال با موضوعات مختلف ادامه خواهیم داد و تلاش بر این است تا با نمایندگان استان در مجلس نیز رایزنی‌ هایی را انجام دهیم تا بصورت ملی در این باب کمک کار ما باشند.

وی با اشاره به وجود شرکت‌ های معتبر و فعال در سطح استان که بعنوان مجموعه‌های تولیدی با برند مشهور ملی فعالیت می ‌کنند، ادامه داد: هر واحد تولیدی که توانسته از مرکز تحقیقات ساختمانی استاندارد تولید و عرضه محصول را دریافت کند، تلاش می‌ کنیم تا با همراهی مهندسان ناظر فرصت خرید و استفاده از این محصولات را بصورت بومی فراهم کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با عنوان این که در این جلسات، دنبال راه‌کاری هستیم تا تولیدکنندگان استان مورد حمایت قرار گرفته و سازندگان از این محصولات استفاده کنند، گفت: در این زمینه از صنف فروشندگان آهن آلات و سایر تجهیزات ساختمانی انتظار می ‌رود تا کالا‌های باکیفیت منطبق بر استاندارد‌های ملی عرضه کنند تا از ورود اجناس بی‌کیفیت به بازار جلوگیری شده و امکان رقابت در عرضه این محصولات و فروش آن‌ها نیز فراهم آید.
سیدهاشمی، ملاک و معیار اصلی را در تهیه این محصولات در کنار استاندارد‌های تعریف شده تائیدیه مرکز تحقیقات ساختمانی و همچنین توجه به مبحث نوزدهم و مقررات ملی ساختمان دانست و گفت: هم انبوه‌سازان و هم تولیدکنندگان مصالح ساختمانی باید منطبق بر این مبحث محصولات خود را عرضه کنند.

وی گفت: مهندسان ناظر تلاش می‌کنند تا به دور از تعصب خاص با کیفیت‌ترین مصالح را برای ساخت واحد مسکونی سفارش دهند و به هیچ وجه در این روند رانت و مسایل دیگر مطرح نیست و ساحه مهندسی پاک و مبراتر از آن است که بخواهند در این بین دستشان را به برخی منابع مالی حرام آلوده کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: مصمم هستیم بصورت هفتگی بازدیدی را از کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی انجام دهیم و در کنار آن انتظار می‌ رود اتحادیه‌ها و صنوف فعال در این حوزه نیز تلاش کنند تا باکیفیت‌ترین محصول را با اولویت تولید محصولات بومی عرضه کنند.
سیدهاشمی با قدردانی از همراهی خوب استاندارد، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اداره کل راه و شهرسازی و انجمن انبوه‌سازان در مساعدت برای پیشبرد بهتر امور در این حوزه گفت: دغدغه همه ما این است که کیفیت واحد‌های مسکونی را ارتقا دهیم و همه به مباحث بیست و دوگانه ملی ساختمان که الزامی است، عمل کرده و اجازه ندهیم ساخت و سازی بی‌کیفیت و نماسازی‌های متفرقه در ساخت و ساز‌ها اتفاق بیفتد.

وی، نظارت نظام مهندسی را یک نظارت مرحله به مرحله اعلام کرد و افزود: ما آمادگی داریم تا از طریق کانال‌ ها و شبکه ‌های مجازی که در اختیار نظام مهندسی است، کالا‌ها و مصالح تولید شده استان را که با کیفیت و در حد برند است، معرفی کنیم و تبلیغ آن را از استان انجام دهیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ادامه داد: ما مخالف ورود اجناس بی‌کیفیت از سایر استان‌ ها در این حوزه هستیم و اولویت خرید در مصالح ساختمانی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی استان است که به یقین این امر بر توان اقتصادی و اشتغال بیشتر و حتی صادرات محصولات فنی و مهندسی می ‌انجامد.
هم‌چنین در این جلسه، نمایندگان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان صنعت و معدن، اداره کل استاندارد و انجمن انبوه‌سازان استان نیز مهم‌ترین دغدغه خود را توجه به ارتقای کیفیت در تولید و عرضه مصالح ساختمانی، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان، تقویت بحث نظارت در ساخت و سازها، برندسازی محصولات استانی در ورود به بازار‌های ملی و بین‌المللی و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌ های دانش بنیان و R&D اعلام کردند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۹
419 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0