خرید بی رویه سم بدون نسخه در خراسان شمالی رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی

خرید بی رویه سم بدون نسخه در خراسان شمالی

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: میزان خرید سموم کشاورزی بدون نسخه از واحدهای فروشندگی سم در این استان زیاد است.

کد خبر: 980322005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۸ - ۱۰:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسین نامجو  تاکید کرد: خرید کود و سموم کشاورزی باید با نسخه گیاه پزشکی صورت گیرد اما این اتفاق به صورت ۱۰۰ درصدی انجام نشده است.

خرید بی رویه سم بدون نسخه در خراسان شمالی

خرید بی رویه سم بدون نسخه در خراسان شمالی

خرید بی رویه سم بدون نسخه  در خراسان شمالی

وی با اشاره به اینکه هزینه کلینیک گیاه پزشکی در استان پنج تا شش هزار تومان است، افزود: مراجعه به این کلینیک ها علاوه بر آن که موجب می شود تا کشاورز سم مورد نیاز را به درستی خرید کند از آموزش های لازم در خصوص اینکه چگونه آن را استفاده کند، برخوردار می شود.
نامجو ادامه داد: علاوه بر آن اگر مشکلی برای اراضی کشاورزی در رابطه با نسخه اشتباه گیاه پزشک صورت گیرد، پیگیری های جدی صورت خواهد گرفت.
وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از سموم خریداری شده در این استان بدون نسخه گیاه پزشک است، اظهار کرد: برای بررسی این موضوع از سال گذشتهسیستم مانیتورینگ راه اندازی شد که عامل تولید و توزیع کننده سم را مجاب کنیم که آمار تولید و توزیع را در اختیار قرار دهند اما هنوز تعدادی به این سیستم متصل نشده در نتیجه هنوز نمی توان آمار دقیقی در این رابطه ارائه داد.

خرید بی رویه سم بدون نسخه در خراسان شمالی

این مقام مسئول تصریح کرد: در خراسان شمالی ۷۰ واحد فروشندگی سموم وجود دارد این درحالیست که تعداد کلینیک های گیاه پزشکی موجود ۱۴ واحد هستند و این نشان از موضوع مذکور دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی کلینیک های گیاه پزشکی در این استان عدم مراجعه کشاورزان به این واحدها و مراجعه مستقیم آنها به واحدهای همچون واحدهای سم فروشی است.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتشارات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۹۸
694 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0