شناسایی مناطق مستعد لیتیوم ریاست سازمان زمین شناسی کشور بیان کرد:

شناسایی مناطق مستعد لیتیوم

علیرضا شهیدی بیان کرد: شناسایی مناطق مستعد ماده معدنی لیتیوم در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

کد خبر: 980321019 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۸ - ۱۱:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،علیرضا شهیدی بیان کرد: شناسایی مناطق مستعد ماده معدنی لیتیوم در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

شناسایی مناطق مستعد لیتیوم

شناسایی مناطق مستعد لیتیوم

مناطق مستعد لیتیوم  شناسایی می گردد/میانگین عمق نیم متری اکتشافات

وی در اجلاس سالانه نظام مهندسی معدن ایران، تولید اطلاعات پایه و نقشه های زمین شناسی و اکتشافات و شناسایی مخاطرات زمین شناسی را از جمله وظایف ذکر کرد و افزود: پانزده درصد ذخایر معدنی در کشور وجود دارد و بیش از ۵.۷ درصد کانسارهای شناخته شده و اصلی دنیا در کمربندی که ایران در آن واقع گردیده، قرار دارد.

شهیدی گفت: تنها ده معدن شامل پنج معدن زغال سنگ در سطح جهانی فعالیت دارند که حدود ۴ هزار رخداد کانه تا سال هشتاد و چهار در کشور شناسایی شد که اکنون به بیش از پانزده هزار رخدادکانه رسیده است.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار و چهارصد معدن فعال در کشور تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ده هزار معدن در کشور وجود دارد که ۶ هزار معدن فعال است.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به تولیدات منابع طبیعی دنیا افزود: از هفده ممیلیارد تن تولیدات ۳ هزار و پانصد میلیارد دلار رازش تولیدات معدنی بشمار میرود و در سیزده ماده معدنی جزو ده کشور برتر دنیا هسیم.

وی با عنوان این که کشورهای پیشرو اکتشاف را از سطح به عمق پیش میبرند، افزود: میانگین عمق پوشش اکتشافات در کشور نیم متر است درحالی که در آمریکا به بیش از سیصد متر رسیده است.

وی از تهیه اطلس ملی نقشه های پتانسیل مواد معدنی ایران خبر داد و افزود: قراردادی با چینیها برای شناسایی قسمت های زیرین زمین و اکتشافات معدنی منعقد کرده ایم.

شهیدی، ژئوفیزیک هوایی را از دیگر برنامه ها بیان کرد و افزود: در گذشته اطلاعات ژئوفیزیکی طبق خطوط ۷.۵ کیلومتری بود و اکنون ارتفاع پرواز چهل متر رسیده و فاصله خطوط به دویست و پنجاه متر کاهش یافته است.

شناسایی مناطق مستعد لیتیوم

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به مساحت صد و هشتاد هزار کیلومتر مربع محدوده های معدنی در کشور، تصریح کرد: ژئوفیزیک هوایی بیش تر محدوده ها انجام شده است و در حال حاضر پروژه ایران مرکزی را در دستور کار قرار داریم.

وی، اجرای نقشه راه معدن، پروژه توسعه فعالیتهای اکتشفای، تکمیل زنحیره ارزش فلزات اساسی و تجهیز و نوسازی معدن کشور را از جمله محورهای هفت‌گانه رونق تولید وزارت صنعت و معدن عنوان کرد.

وی، در مورد استراتژی آینده سازمان گفت: فلزات با فناوری بالا در کشورهای صنعتی مورد توجه قرار گرفته است و روند روبه رشد تولید فلزات پایه و آهنی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

شهیدی، جدول ارزش قطعی معادت اکتشافات را بالغ بر شصت و سه میلیارد تومان بیان کرد و افزود: شناسایی مناطق مستعد لیتیوم در ایران از برنامه ها است و تعداد محدودده های مستعد در هر استان شناسایی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ خرداد ۹۸
1161 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0