گواهی سلامت؛ راه‌کاری برای ایمنی ساختمانها عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی

گواهی سلامت؛ راه‌کاری برای ایمنی ساختمانها

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی پیشنهاد کرد با منوط کردن صدور پایان کار به اخذ گواهی سلامت کار، میتوان ایمنی ساختمانها تضمین کرد.

کد خبر: 980318006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ خرداد ۹۸ - ۱:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی پیشنهاد کرد با منوط کردن صدور پایان کار به اخذ گواهی سلامت کار، میتوان ایمنی ساختمانها تضمین کرد.

گواهی سلامت؛ راه‌کاری برای ایمنی ساختمانها

گواهی سلامت؛ راه‌کاری برای ایمنی ساختمانها

گواهی سلامت؛ راه‌کاری برای  ایمنی ساختمانها

بیژن خطیبی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی بیان کرد: ما در نظام مهندسی آمادگی داریم که برای حفظ جان مردم هم که شده وارد شویم و همکاری مورد نیاز با شهرداری را داشته باشیم.
وی گفت: بعنوان مثال میتوانیم صدور پایان کار را منوط به اخذ گواهی ایمنی و سلامت کار کنیم.
گواهی سلامت؛ راه‌کاری برای ایمنی ساختمانها

مهدی صالحی، مدیرکل معماری شهرداری تهران با عنوان این که صرف صدور پایان کار، امینی بنا را تضمین نمیکند، گفت: هر ساختمانی که احداث می گردد نیاز به بازبینی مجدد و کنترل دارد و ایمنی آن باید به طور مداوم رصد گردد.

وی اظهار داشت: برای این امر قانون کافی وجود دارد، ولی اجرای آن ها با اشکالاتی مواجه است.
صالحی تصریح کرد: ما نیز در مجموعه شهرداری آماده ایم هر آنچه قانون در زمینه نظارت، بازرسی و اجرا بیان میکند، انجام دهیم.
مدیرکل معماری شهرداری تهران با اشاره به تاکید قانوان مبنی بر ایمن بودن ساختمانها، افزود: قانون صراحتا بیان میکند که اگر بازرسان شهرداری ساختمانی را فاقد ایمنی تشخیص دهند، لازم است تذکراتی داده شود و تمهیداتی در نظر گرفته شود.

گواهی سلامت؛ راه‌کاری برای ایمنی ساختمانها

وی با استقبال از پیشنهاد عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی افزود: ما هم آماده ایم که صدور پایان کار را مشروط به اخذ گواهی ایمنی ساختمان کنیم.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر با عنوان این که براساس طرح جامع نمی بایست مجوزی برای بلندمرتبه سازی صادر میشد، ادامه داد: با وجود این قانون در موارد متعددی پروانه ساخت برای ساختمانهای بلندمرتبه صادر گردید که پس از مدتی در سال هشتاد و شش جلو آن گرفته شد.

وی گفت: ما معتقد هستیم که این کار، خطا بوده ولی به هر حال رخ داده است و زمانی تکرار می گردد که باز هم به صورت موردی مجوز اعطا گردد.

اعطا، در مورد دلیل ممنوعیت بلندمرتبه سازی تصریح کرد: در حال حاضر ضرورتی برای ساخت بناهای بلندمرتبه در تهران دیده نمیشود.

منبع: شبکه خبر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

شش اشتباه موثر در عدم قبولی در آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ خرداد ۹۸
687 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0