دیدار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با مدیرکل هواشناسی رییس سازمان استان

دیدار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با مدیرکل هواشناسی استان

رییس سازمان استان و هیات همراه با خورشیدی، مدیرکل محترم هواشناسی استان اصفهان و کارشناسان آن سازمان دیدار و گفتگو کردند.

کد خبر: 980305015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ خرداد ۹۸ - ۵:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی اصفهان،رییس سازمان استان و هیات همراه با خورشیدی، مدیرکل محترم هواشناسی استان اصفهان و کارشناسان آن سازمان دیدار و گفتگو کردند.

دیدار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با مدیرکل هواشناسی

دیدار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با مدیرکل هواشناسی

دیدار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان اصفهان با مدیرکل هواشناسی استان

 

عسکری با اعلام آمادگی در مورد همکاری با هواشناسی، گفت: در مدیریت شهری و مطالعات طرح‌ های جامع نظرات و توصیه‌های هواشناسی باید لحاظ گردد.

وی به لزوم آمادگی پیش از وقوع بحران ‌های جوی برای کاهش خسارات تاکید کرده و افزود: طرح‌ های شهری باید بمنظور تاثیرات محیطی دارای پیوست استعلام هواشناسی باشد.

وی، با توجه به دستورالعمل مبحث ششم مقررات ملی ساختمان در باره سیل و با بیان این که باید در طراحی ‌های مهندسی دوره بازگشت سیلهای پنجاه ساله یا بیش تر مدنظر قرار گرفته شود، ضرورت بررسی اطلاعات سیل پنجاه ساله منطقه در کارگروه‌های امور زیر بنایی استان و حضور نماینده هواشناسی را ضروری دانست.

وی با قدردانی از اقدام راه اندازی طرح تهک عمران و شهرسازی هواشناسی در راستای حفظ سرمایه‌های ملی، پیمانکاران و شهروندان از طریق صدور توصیه‌های به موقع در زمینه عمران از اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای حضور در نشست های تهک و ایجاد بسترهای اطلاع رسانی توصیه‌ ها به کاربران زیر مجموع سازمان نظام مهندسی خبر داد.

خورشیدی، مدیرکل محترم هواشناسی ضمن عرض خیرمقدم، در مورد سیاست‌ های سازمان هواشناسی کشور، تصریح کرد: در جهت کاربردی نمودن خدمات در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، آلودگی هوا، میراث فرهنگی و گردشگری و عمران و شهرسازی و همچنین به فراخور نیازهای جامعه گفت: تولید محصول یکی از مراحل این چرخه و هدف است و نیل این محصول به کاربر تخصصی خود و هم‌چنین نحوه استفاده و بازخورد آن از دغدغه‌های دیگر سازمان است. که در سال‌ های اخیر با همکاری دستگاه ‌های دولتی بخشی از این چرخه به تکامل رسیده است و در مورد تهک عمران و شهرسازی هم نیازمند همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان از مرحله تولید محصول با حضور کارشناسان آن سازمان تا رسیدن به کاربران نهایی هستیم.

خورشیدی، با اشاره به ضرورت تشکیل جلسات مشترک هواشناسی با نظام مهندسی برای تعیین نیازهای عمرانی قسمت ‌های مختلف استان برای صدور توصیه‌ها از موفقیت‌ های هواشناسی استان اصفهان در اجرای تهک کشاورزی، آلودگی هوا و میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.

دیدار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با مدیرکل هواشناسی

حاج بابایی، معاون محترم توسعه و پیش بینی هواشناسی را کاری بسیار تخصصی و علمی خواند و گفت: این مسئله ایجاب کرده است که هواشناسی با دستگاه‌ های مختلفی ارتباط و همکاری داشته باشد و برای هر دستگاهی بنابر نیاز آن و کاربران محصول تولید کند و صدور پیش بینی‌های هواشناسی قدم اول است و صدور توصیه‌های بنابر نیاز اقشار مختلف و مشاغل مختلف جامعه قدم بعدی کارشناسان هواشناسی است.

حاج بابایی، نقش صدور توصیه‌ها برای مناطق مختلف با توجه به اقلیم ‌های مختلف را بسیار مهم خواند و گفت: قطعاً بارش پانزده میلیمتری برای فریدونشهر خیلی مهم نیست اما همین بارش برای شهر اصفهان و قسمت‌ های شرق استان مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، که هواشناسی باید ضمن پیش بینی دقیقاً پدیده‌های جوی توصیه‌های هواشناسی را هم پیوست این پیش بینی‌ ها کند و آن را دراختیار مسئولان و مردم قرار دهد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته برنزی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ خرداد ۹۸
532 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0