برگزاری اجلاس ملی معادن در مازندران ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران بیان کرد:

برگزاری اجلاس ملی معادن در مازندران

هادی حمیدیان اظهار داشت: هفدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معادن ایران با حضور نخبگان معدن از بیست و یکم تا بیست و سوم خردادماه در استان برگزار می‌گردد.

کد خبر: 980218005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸ - ۲:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،هادی حمیدیان اظهار داشت: هفدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معادن ایران با حضور نخبگان معدن از بیست و یکم تا بیست و سوم خردادماه در استان برگزار می‌گردد.

برگزاری اجلاس ملی معادن در مازندران

برگزاری اجلاس ملی معادن در مازندران

برگزاری اجلاس ملی معادن در  مازندران

وی، قبل از ظهر ۴ شنبه در جلسه با خبرنگاران با بیان این که سال جاری هفدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ایران در مازندران برگزار می‌ گردد، افزود: این اجلاس یکی از بزرگ‌ترین اجلاس‌ هایی است که در کشور برگزار می‌گردد.
حمیدیان ادامه داد: کلیه اعضا و فعالان نظام مهندسی معدن ایران در قالب هیئت مدیره در اجلاس هفدهمین اجلاس هیئت عمومی در استان شرکت می ‌کنند و مشکلات و موانع فراروی بخش معدن در این جلسه بررسی خواهد شد.
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران، با بیان این که اجلاس هیئت عمومی نظام مهندسی معدن از بیست و یکم تا بیست و سوم خردادماه در محمودآباد برگزار می‌ گردد، اظهار داشت: وزیر صنعت و معاونان معدنی و ریاست سازمان نظام مهندسی معدن از جمله مهمانان شرکت کننده در این اجلاس خواهند بود.
وی تصریح کرد: هم‌چنین تمامی هیئت مدیره های نظام مهندسی معدن استان‌ های کشور و جمعی از نخبگان معدنی در اجلاس معدن در مازندران شرکت می‌ کنند.
وی گفت: بررسی و تصویب نظامنامه‌های داخلی تصویب شده، تعیین حق عضویت سالانه اعضا و تأمین زمان و مکان برگزاری اجلاس آتی از جمله مباحثی است که در اجلاس به آن توجه خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن برای تسهیل امور معدنی و افزایش ایمنی و بهره وری در معادن کشور فعالیت می ‌کند در حالی هنوز برخی از کارهای مربوط به سازمان نظام مهندسی واگذار شده است.
حمیدیان افزایش بهره وری و ایمنی را در معادن امری مهم برشمرد و افزود: بهره وری بالا موجب افزایش اشتغالزا می ‌شود و نظام مهندسی می ‌تواند نظارت مشاوره‌ای برای افزایش و بهبود استخراج کشور تأثیرگذار باشد.

برگزاری اجلاس ملی معادن در مازندران

وی، شمار اعضای نظام مهندسی معدن در کشور را سی و هشت هزار نفر برشمرد و ادامه داد: باید از ظرفیت‌ های این بخش در زمینه خدمات فنی و مهندسی بهره گرفت و هزار و پانصد نفر نیز در مازندران در بخش معدنی اشتغال دارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران، شمار معادن استان را دویست و پنجاه و یک معدن برشمرد و بیان کرد: از این تعداد، از نظر سازمان صمت صد و بیست و پنج معدن فعال است اما از نظر نظام مهندسی معدن تنها هفتاد معدن فعالیت دارند و مابقی غیرفعال هستند.
حمیدیان با بیان این که بیشترین معادن زغال کشور را در استان داریم، علل محیطی زیستی و منابع طبیعی را از جمله علل رکود معادن برشمرد و افزود: معارضان محلی و مشکلات اقتصادی نیز موجب شده تا جلوی فعالیت معادن گرفته شود.
منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۸
785 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0