حفظ هویت ایرانی-اسلامی، اولویت سازمان نظام مهندسی نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

حفظ هویت ایرانی-اسلامی، اولویت سازمان نظام مهندسی

نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: هدف از تشکیل سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در کشور حفظ ارزشهای معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب برای دست‌یابی به این هدف اقدام نمود.

کد خبر: 980208008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸ - ۱:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع نظام مهندسی کشور،نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: هدف از تشکیل سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در کشور حفظ ارزشهای معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب برای دست‌یابی به این هدف اقدام نمود.

حفظ هویت ایرانی-اسلامی، اولویت  سازمان نظام مهندسی است.

عباس وثیق نیا روز شنبه در سلسه جلسات هویت قزوین بمناسبت بزرگداشت روز معمار که در سالن شهید بهشتی قزوین برگزار گردید، گفت: ساختمان یک موجود زنده است و باید ارزشهای معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی در آن جاری باشد تا بتواند فرهنگ دیرینه ایران اسلامی را به نمایش بگذارد.
وی ادامه داد: در قرن هشتم در برخی نقاط مانند شمال آفریقا رعایت اصولی که طبق آموزه های اسلامی شکل گرفته باشد در معماری ضروری بود و مهم‌ترین این اصول موضوع لاضرر و لا ضرار، حریم فضای خانه، حق انتفاع، حق رعایت همسایه و محوطه بیرونی بود.
وثیق نیا، در مورد تشکیلات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی استان نه هزار و ششصد و پنجاه نفر عضو دارد که بیست درصد آن را خانمها تشکیل میدهند.

حفظ هویت ایرانی-اسلامی، اولویت سازمان نظام مهندسی

این مسئول خاطر نشان کرد: تعداد معماران موجود در قزوین نیازمند برنامه ریزی جدی است و لازم است که طبق دغدغه مقام معظم رهبری و رییس جمهوری قدم های اساسی برای ساماندهی و رفع مشکلات حوزه معماری و شهرسازی برداشته شود.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اردیبهشت ۹۸
779 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0