آسیب صد و پنجاه هزار واحد مسکونی در سیل محمد اسلامی بیان کرد

آسیب صد و پنجاه هزار واحد مسکونی در سیل

وزیر راه و شهرسازی روز یک‌شنبه بیست و پنجم فروردین در صحن علنی مجلس، گفت: براساس آمار و گزارشات واصله در سیل اخیر و بررسی‌ های صورت گرفته چهارده هزار کیلومتر از جاده‌های فرعی و روستایی کشورمان دچار آسیب شدند. صد و پنجاه هزار واحد مسکونی در سیل اخیر آسیب دید

کد خبر: 980126002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸ - ۷:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،وزیر راه و شهرسازی روز یک‌شنبه بیست و پنجم فروردین در صحن علنی مجلس، گفت: براساس آمار و گزارشات واصله در سیل اخیر و بررسی‌ های صورت گرفته چهارده هزار کیلومتر از جاده‌های فرعی و روستایی کشورمان دچار آسیب شدند. صد و پنجاه هزار واحد مسکونی در سیل اخیر آسیب دید

آسیب صد و پنجاه هزار واحد مسکونی در سیل

آسیب صد و پنجاه هزار واحد مسکونی در سیل

 صد و پنجاه هزار واحد مسکونی  در سیل اخیر آسیب دید

اسلامی تصریح کرد: در این مقطع بیش از ده هزار و نهصد ابنیه فنی ما که شامل آب نما، آب روها و انواع پل ‌ها هستند دچار آسیب و یا تخریب شدند. در بررسی صورت گرفته هفتصد و بیست و پنج پل تخریب شده و میزان باقی مانده از ابنیه‌ آسیب ‌های جدی داشته‌اند.
وی در صحن علنی مجلس در مورد آسیب‌های وارد شده سیل اخیر به خانه‌های مردم در استان‌های سیل‌زده، افزود: در این مقطع براساس گزارش اعلام شده صد و پنجاه هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها آسیب دیده‌اند. از این میزان پنجاه هزار واحد باید احداث مجدد شوند و صد هزار واحد هم نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.
اسلامی در خاتمه اظهار داشت: موضوع مهمی که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و در شورای‌عالی شهرسازی به آن خواهیم پرداخت، جانمایی شهرها، روستاها و حریم رودخانه‌هاست.

آسیب صد و پنجاه هزار واحد مسکونی در سیل

 

با توجه به مطالعات هیدرولوژیکی که قبلا وجود داشت موارد بررسی شده تا مشخص گردد چقدر با دبی جدید که دریافت شده انطباق دارد تا به این طریق در مفروضات مهندسی‌مان بازنگری داشته باشیم. نکته مهم دیگر حریم رودخانه ‌ها و آزادسازی آن‌ ها برای حرکت آب است که ابنیه‌ فنی ما را دچار آسیب نکند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه که در مورد آزمون نظام مهندسي طراحي معماري بايد بدانيد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ فروردین ۹۸
541 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0