جای خالی سازمان نظام مهندسی در مسابقه قوام الدین عبدالوهاب زنگنه

جای خالی سازمان نظام مهندسی در مسابقه قوام الدین

دبیر کارگاه پنجمین دوره مسابقه معماری قوام‌الدین از شروع به کار مرحله نهایی این فستیوال از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال در شیراز خبر داد و افزود: مرحله نهایی این رویداد با عنوان بازی کردن پس از ۷.۳، بمدت پانزده روز در شیراز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 980124007 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ فروردین ۹۸ - ۳:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشر،دبیر کارگاه پنجمین دوره مسابقه معماری قوام‌الدین از شروع به کار مرحله نهایی این فستیوال از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال در شیراز خبر داد و افزود: مرحله نهایی این رویداد با عنوان بازی کردن پس از ۷.۳، بمدت پانزده روز در شیراز ادامه خواهد داشت.

جای خالی سازمان نظام مهندسی در مسابقه قوام الدین

جای خالی سازمان نظام مهندسی در مسابقه قوام الدین

جای خالی سازمان نظام مهندسی  در مسابقه قوام الدین

عبدالوهاب زنگنه شنبه بیست و چهارم فروردین در نشست شورای سیاستگذاری مسابقه قوام‌الدین بیان کرد: مهم‌ترین شاخصه این رویداد تخصصی علاوه بر تداوم ۵ ساله آن، تبدیل شدن به یک فستیوال شهری بود.

زنگنه با عنوان این که تأثیرات این رویداد در سال ‌های گذشته فراگیر بوده و سبب ملی شدن ان شد، گفت: امروز شاهد جریان‌های جدیدی در زمینه فعالیت‌ های تخصصی معماری در کشور هستیم که می ‌توان همه این رویدادها را نتیجه‌ای از برگزاری مسابقه قوام‌الدین دانست.
وی با اشاره به رویکرد آموزشی این رویداد، اظهار داشت: خوشبختانه شرکت کنندگان دوره‌های گذشته موفق به کسب جوایز متعددی در سطح بین‌المللی شده‌اند.
دبیر کارگاه پنجمین دوره مسابقه معماری قوام‌الدین تصریح کرد: در این رویداد بدنبال عبور از مرزهای معماری بوده و تلاش کرده‌ایم تا راه‌کارهای معمارانه را برای زیست شهری مطلوب فراهم کنیم.
زنگنه یکی از دستاوردهای این رویداد را ایجاد وفاق و همدلی برای رسیدن به راه‌کارهای معمارانه در حل مسائل شهری و تبعات آن دانست.
مهران داوری، عضو شورای سیاستگذاری مسابقه قوام‌الدین نیز اظهار داشت: قرار بود این اتفاق سبب همدلی جامعه معماری با دیسپلین‌های تخصصی دیگر و در نهایت با مردم گردد.
داوری گفت: بعد از حادثه کرمانشاه و نقدهایی که به جامعه معماری وارد شد، متوجه شدیم که نگاه تنها موضوع سرپناه نیست و باید لایه‌های دیگر زندگی را نیز در نظر بگیرد.
وی با اشاره بعنوان پنجمین دوره مسابقه قوام‌الدین (بازی کردن بعد از ۷.۳) افزود: این مسابقه بدنبال شیوه مداخله معماری در زندگی افراد پس از یک حادثه است.
عضو شورای سیاستگذاری مسابقه قوام‌الدین گفت: ایجاد فضای بازی برای کسانی که دچار حادثه‌ای نظیر زمین لرزه می‌ شوند به کاهش آلام حادثه دیدگان کمک خواهد کرد و این موضوع محدود به گروه سنی خاصی نیست.
داوری یاد آور شد: موضوع دخالت معماری در فضای بازی شهری یک تجربه جدید نیست و شاید اولین تجربه آن به دوران بعد از جنگ جهانی دوم و ورود آرشیفکت‌ های هلندی به ایجاد زمین بازی در ویرانه ‌های شهرهای این کشور با هدف تأثیرگذاری فرهنگی باز می‌ گردد.
وی با عنوان این که شیراز به واسطه برخورداری مردم آن از روحیه لطیف فرهنگی و هنری مکان مناسبی برای تجربه این رویداد محسوب می گردد، عنوان داشت: با همدلی و مهربانی شیرازی‌ ها که در حادثه سیل شاهد آن بودیم و شاید چنین روحیه‌ای در سایر نقاط ایران کم‌تر وجود داشته باشد، می ‌توان تجربه موفقی را در این شهر رقم زد.

جای خالی سازمان نظام مهندسی در مسابقه قوام الدین

وی، هم‌چنین به پیشنهاد انتقال سازه‌های ساخته شده در مرحله نهایی مسابقه قوام‌الدین به مناطق زلزله‌زده اشاره و عنوان کرد: قرار است ۴ طرح به استان کرمانشاه منتقل و ۴ طرح دیگر در نقاطی از شیراز استفاده گردد.
داوری خاطر نشان کرد: تا به حال فضای بازی بیشتر وارداتی بوده و خیلی هم روایت جدید و خلاقیتی در آن وجود نداشته که امید است تجارب ما در ایجاد زمین بازی قابل جا به جایی که تا به حال روی آن فکر و کار زیادی انجام نشده است بتواند تأثیرگذار بوده و تداوم یابد.
مهدی پیروی، دبیر اجرایی این مسابقه نیز با اشاره به بازدید انجام شده از کرمانشاه، اظهار داشت: علی‌رغم تمام سیاه نمایی ‌ها شاهد آن هستیم که ظرف مدت چهارده ماه بعد از زمین لرزه وضعیت نقاط زلزله‌زده به حالت عادی بازگشته و بسیاری از خانه‌ها بازسازی شده است.
پیروی با عنوان این که ۴ طرح از ۸ طرح نهایی شده در مسابقه قوام‌الدین شیراز به کرمانشاه منتقل می‌ ‎گردد، ابراز امیدواری کرد که در سال‌ های آینده شاهد تأثیرگذاری این رویداد تخصصی در ابعاد مختلف زندگی شهری باشیم.
وی تصریح کرد: ۴ طرح در نقاط مختلف شیراز با همکاری شهرداری و شورای شهر اجرا خواهد شد تا بتوانیم شیوه رویارویی شهروندان با این بازی‌ها را مانیتور کنیم.
حمیدرضا اسماعیلی، شهردار منطقه یک شیراز نیز از آمادگی این منطقه برای همکاری در زمینه‌ های سخت افزاری برگزاری مسابقه قوام‌الدین خبر داد و اضافه کرد که ما این کار را یک اقدام مشترک با شهرداری قلمداد می‌کنیم.
شهزاد رونق‌زاده، ریاست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز نیز آمادگی سازمان متبوع را برای در اختیار گذاشتن بیلبوردها و فضای تبلیغاتی شهر اعلام کرد.
ابراهیم صبوری، نایب رئیس شورای شهر شیراز نیز بیان کرد: امروز مسابقه قوام‌الدین به بلوغ رسیده و بعنوان یک رویداد تأثیرگذار ارزیابی می گردد.
صبوری از همراهی کامل شورا برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر این رویداد خبر داد.
وی در عین حال پیشنهاد داد که به علت میزبانی کلانشهر شیراز در برگزاری رویدادهای زیاد در اردیبهشت‌ هرسال، در صورت امکان و در دوره‌های بعد زمان برگزاری این مسابقه به فصلی دیگر منتقل گردد.
فرج‌الله رجبی، عضو شورای سیاستگذاری مسابقه قوام‌الدین نیز بیان داشت: شهردار باید رئیس مادام‌العمر شورای سیاستگذاری این رویداد باشد تا در صورت تغییر، شهرداران آینده نیز همراهی کنند.
رجبی با تاکید بر این که این رویداد نباید متکی به فرد باشد، از عدم حضور نماینده نظام مهندسی استان فارس در این نشست انتقاد و عنوان کرد: این رویداد به نوعی ارتباط مستقیمی با نظام مهندسی دارد پس باید تدبیری اندیشید که بواسطه مخالفت یکی دو نفر با برگزاری این مسابقه، روند کار با مشکل روبرو نگردد.
وی با ابراز تأسف از این که امروز آدم‌ ها حرف می‌زنند نه یک تشیکلات، یاد آور شد: متأسفانه امروز افراد از جایگاه یک فرد به مسائل ورود می ‌کنند نه از جایگاه حقوقی یک سیستم!
عضو شورای سیاستگذاری مسابقه قوام‌الدین، هم‌چنین ماندگاری یک رویداد را مشروط بر حمایت تشکیلاتی و سازمانی از آن دانست و پیشنهاد داد که شهرداری و شورای شهر در بودجه سالیانه اعتباری برای برگزاری مسابقه قوام‌الدین پیش‌بینی کنند.
منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ فروردین ۹۸
701 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0