تصمیمات پیش‌گیرانه مانع خسارت جدی سیل به استان قزوین استاندار قزوین

تصمیمات پیش‌گیرانه مانع خسارت جدی سیل به استان قزوین

عبدالمحمد زاهدی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه و تصمیمات مناسب مانع از خسارت جدی سیل به این استان شد.

کد خبر: 980115008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ فروردین ۹۸ - ۶:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عبدالمحمد زاهدی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه و تصمیمات مناسب مانع از خسارت جدی سیل به این استان شد.

تصمیمات پیش‌گیرانه مانع خسارت جدی سیل به استان قزوین

تصمیمات پیش‌گیرانه مانع خسارت جدی سیل به استان قزوین

تصمیمات پیش‌گیرانه مانع خسارت  جدی سیل به استان قزوین

 

استاندار قزوین، در جریان بازدید از ایستگاه جمع آوری کمک به مردم سیل زده کشور که توسط سازمان نظام مهندسی دایر شده است، افزود: کشور ایران همواره در معرض آسیبها و مخاطرات مختلف از جمله زلزله قرار دارد و رعایت موارد فنی و مقررات ملی ساختمان نقش اساسی در کاهش مخاطرات و حوادث ایفا میکند.
تصمیمات پیش‌گیرانه مانع از خسارت جدی سیل به استان قزوین گردید
زاهدی با عنوان این که ساختمانها و بناهای شهرها و روستاها بخشی از ثروت ملی محسوب می گردند و استحکام آن ها در برابر بلایای طبیعی بسیار مهم است، ادامه داد: اقدامات خوبی در این حوزه از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده است و باید از زحمات متولیان امر در این زمینه قدردانی نمود.
استاندار قزوین با عنوان این که نباید دغدغه اول مهندسان کشور تنها اشتغال باشد، گفت: باید این قشر فرهیخته ابتدا همه سعی و تلاش خود را برای اجرای ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان معطوف سازند تا هنگام بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زمین لرزه جلوی بروز خسارات گرفته شود.
وی با اشاره به بارندگیها و سیلابهای اخیر، بیان داشت: اگرچه امروزه وقوع سیل با تجهیزات پیشرفته قابل پیش بینی است، ولی دخل و تصرف انسانها در حریم رودخانه ها و رعایت نکردن ضوابط فنی در ساخت و سازها سبب بروز خسارات بسیاری هنگام طغیان رودخانه ها می گردد.
زاهدی اظهار داشت: مدل سازی یکی از مواردی است که میتواند مسئولان را در حوزه مخاطرات طبیعی بخصوص سیل برای تصمیم سازی و برآورد خسارت یاری کند و در این رابطه باید با دانشگاهها و مراکز علمی تعاملات لازم انجام گردد.

تصمیمات پیش‌گیرانه مانع خسارت جدی سیل به استان قزوین

وی خاطر نشان کرد: بعنوان مثال در طغیان رودخانه باراجین طی بارشهای اخیر دستگاههای امدادی و خدماتی بصورت حضوری متوجه شدند که چگونه باید طغیان رودخانه را منحرف کرد و این اقدام میتواند در قالب مدل سازی قبل از وقوع بحران انجام شود.
بارش باران و طغیان رودخانه ها در استان قزوین دویست و پنجاه و یک واحد مسکونی و دامداری روستایی را تخریب کرد و به حدود دویست کیلومتر از راههای استان آسیب زد.

منبع: جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ فروردین ۹۸
511 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0