تأکیدی بر اهمیت توجه به سیستمهای مدرن جمع آوری آب باران در شهرها طاهری اصل

دوران متناوب خشکسالی و ترسالی، تأکیدی بر اهمیت توجه به سیستمهای مدرن جمع آوری آب باران در شهرها

طاهری اصل، ریاست کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی گفت: باران یک نعمت بزرگ الهی است که ما به علت عدم پیش بینی تمهیدات و تاسیسات لازم، بعنوان بحران به آن نگاه می‌ کنیم. در کشورهای پیشرفته سیستم‌هایی برای جمع آوری و ذخیره گسترده آب باران ایجاد شده که نه تنها آب باران خسارتی بهمراه ندارد، بلکه منبع مهم ذخیره برای سایر اوقات سال است.

کد خبر: 980114001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ فروردین ۹۸ - ۱:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،طاهری اصل، ریاست کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی گفت: باران یک نعمت بزرگ الهی است که ما به علت عدم پیش بینی تمهیدات و تاسیسات لازم، بعنوان بحران به آن نگاه می‌ کنیم. در کشورهای پیشرفته سیستم‌هایی برای جمع آوری و ذخیره گسترده آب باران ایجاد شده که نه تنها آب باران خسارتی بهمراه ندارد، بلکه منبع مهم ذخیره برای سایر اوقات سال است.

تأکیدی بر اهمیت توجه به سیستمهای مدرن جمع آوری آب باران در شهرها

تأکیدی بر اهمیت توجه به سیستمهای مدرن جمع آوری آب باران در شهرها

دوران متناوب خشکسالی و ترسالی، تأکیدی  بر اهمیت توجه به سیستمهای مدرن جمع آوری آب باران در شهرها

طاهری اصل ادامه داد: مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان در مورد جمع‌آوری آب باران و آبهای خاکستری ساختمانها، توضیح مختصری داده و به سرعت از آن عبور کرده است، در حالیکه می ‌توان موضوع را به اجرای مخازن عظیم جمع آوری آب باران به سطح شهرها تعمیم داد و شورای مرکزی میتواند از هم اکنون پیشنهاد گرداوری چنین آیین نامه ای را در دستور کار قرار دهد.
وی با انتقاد از این که در مجموعه مباحث مقررات ملی ساختمان، از مدیریت بحران و مدیریت زیست برای مواردی چون سیل بندها، آواربرداری در هنگام زمین لرزه و رسیدگی به تاسیسات زیربنایی شهرها اثری دیده نمی ‌شود، افزود: برای مقابله با حوادث، نیازمند رعایت اصول توسعه پایدار هستیم و ایجاد توازن بین ۳ اصل: اجتماع، اقتصاد و محیط زیست ضرورتی اساسی است، در حالیکه در حال حاضر در طراحی شهرها فقط به اقتصاد توجه می‌ شود و مردم بعنوان بهره برداران اصلی بهمراه محیط زیست آن ها به فراموشی سپرده می‌ شوند.

تأکیدی بر اهمیت توجه به سیستمهای مدرن جمع آوری آب باران در شهرها

نیاز به کار گروهی و تیمی و جامع نگری در طراحیها و پرهیز از بخشی نگری و حوزه نگری دستگاه‌ های مسئول، مشابه آن چه به گفته وی اخیراً در شیراز مشکل‌ساز شد، از دیگر نکات مورد اشاره عضو شورای مرکزی بود.
طاهری اصل با انتقاد از رویه شهرفروشی و تخلف فروشی شهرداریها، خواستار توجه ویژه به مبانی شهرسازی و رعایت اصول و فنون این مهم در طراحیهای شهری و تاسیسات زیربنایی گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ فروردین ۹۸
513 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0