نقش پر رنگ بخش کشاورزی در دوران تحریم احمد کبیری بیان کرد

نقش پر رنگ بخش کشاورزی در دوران تحریم

احمد کبیری بیان کرد: در شرایط فعلی تحریم، امنیت غذایی کشور و کاهش وابستگی به واردات از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر: 980112001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ فروردین ۹۸ - ۳:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،احمد کبیری بیان کرد: در شرایط فعلی تحریم، امنیت غذایی کشور و کاهش وابستگی به واردات از اهمیت بالایی برخوردار است.

نقش پر رنگ بخش کشاورزی در دوران تحریم

نقش پر رنگ بخش کشاورزی در دوران تحریم

نقش پر رنگ بخش کشاورزی در  دوران تحریم/کشت فراسرزمینی از واردات ارزان‌تر است

ریاست سابق سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، با اشاره به این که بخش کشاورزی در دوران تحریم نقش پر رنگی را ایفا می‌ کند، گفت: در شرایط فعلی تحریم، استقلال و امنیت غذایی کشور و کاهش وابستگی به واردات و خارج از کشور از اهمیت بالایی برخوردار است که بهمین خاطر توجه به بخش کشاورزی یک الزام بشمار می ‌رود.
کبیری گفت: با توجه به آن که سالانه چند میلیون تن خوراک دام و طیور به سبب شرایط اقلیمی و بحران منابع آب وارد می‌ شود، بنابراین افزایش بهره وری، کیفیت تولید داخل و ارتقای ضریب امنیت غذایی برای رهایی از وابستگی باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس سابق نظام مهندسی کشاورزی تصریح کرد: در شرایط فعلی صادرات محصولات کشاورزی به دنبال نوسان نرخ ارز به شرط ثبات سیاست‌ ها توجیه اقتصادی دارد.
وی با اشاره به این که ظرفیت‌ های بالایی در صنعت طیور کشور وجود دارد، ادامه داد: اگرچه ظرفیت صنعت طیور بیش از ۳ میلیون تن در کشور بوده، ولی نیاز سالانه مرغ داخل دو تا دو میلیون و دویست هزار تن است که در صورت برنامه منسجم امکان استفاده از حداکثر ظرفیت تولید برای صادرات وجود دارد، در حالی که به سبب تغییر مدام سیاست‌ ها مرغداران برای بکارگیری حداکثر ظرفیت ‌ها دچار تردید هستند.

نقش پر رنگ بخش کشاورزی در دوران تحریم

به گفته کبیری، سازمان نظام مهندسی با کمک به تولید کننده و انتقال دانش به واحد‌ها می‌ تواند علاوه بر کاهش هزینه ها، کیفیت، بهره وری و عوامل سرمایه را افزایش دهد.
کشت فراسرزمینی فرصتی برای رونق کشاورزی
رئیس سابق نظام مهندسی کشاورزی، در بخش دیگر اظهارات خود کشت فراسرزمینی را فرصتی برای رونق کشاورزی و کاهش واردات دانست و افزود: با توجه به آن که سالانه چند میلیون تن ذرت و کنجاله سویا به منظور مصرف خوراک دام و طیور وارد می‌ شود، بنابراین کشت فراسرزمینی در کشور‌هایی که آب فراوان دارند در کاهش واردات و ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی دارد.
کبیری در خاتمه خاطر نشان کرد: با اجاره اراضی از کشور‌های دارای منابع آبی می ‌توان بخشی از محصولات آب بر را تولید کرد چرا که به مراتب تولید این محصولات ارزانتر از واردات تمام می‌ شود.
منبع: فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ فروردین ۹۸
659 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0