هرمزگان سرشار از قابلیت‌ های کشاورزی دریاپایه و دریامحور ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

هرمزگان سرشار از قابلیت‌ های کشاورزی دریاپایه و دریامحور

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: هرمزگان سرشار از قابلیت ‌های کشاورزی دریاپایه و دریامحور است

کد خبر: 971223007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ اسفند ۹۷ - ۱۰:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: هرمزگان سرشار از قابلیت ‌های کشاورزی دریاپایه و دریامحور است

هرمزگان سرشار از قابلیت‌ های کشاورزی دریاپایه و دریامحور

هرمزگان سرشار از قابلیت‌ های کشاورزی دریاپایه و دریامحور

هرمزگان سرشار از قابلیت‌ های کشاورزی  دریاپایه و دریامحور

شاهرخ رمضان نژاد اظهار داشت: ستان هرمزگان استانی سرشار از قابلیت ‌های کشاورزی دریاپایه و دریامحور است که طرح‌ های متعددی اعم از پرورش ماهی در قفس و مزارع پرورش میگو به دست توانایی اعضا شورای مرکزی در این استان انجام شده است.
هرمزگان سرشار از قابلیت‌ های کشاورزی دریاپایه و دریامحور است
هرمزگان سرشار از قابلیت‌ های کشاورزی دریاپایه و دریامحور شامگاه ۴شنبه در ششمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور که در سالن جلسات سازمان مدیریت جهاد کشاورزی استان هرمزگان برگزار گردید، گفت: فرایند مهندسی‌ سازی نظام بخشی به فعالیت‌های کشاورزی طبق اصول و قواعد فنی نیاز به جامع‌نگری و هویت‌بخشی است.
رمضان نژاد ادامه داد: بایستی مهندسی‌سازی فرایند تولید، در کلیه فعالیت ‌ها و سطوح کشاورزی اعم از طراحی، شکل‌گیری، ادامه و استمرار یابد که روح حاکم بر این فرآیند نگاه و رویکردی مهندسی است.
وی، این سازمان را یک نهاد تخصصی غیردولتی متشکل از دانش‌آموختگان امور مربوط به نظام‌بخشی فعالیت‌های کشاورزی دانست و افزود: این سازمان با دارا بودن بالغ بر دویست و پنجاه هزار نفر عضو و ۱ میلیون نیروی کار بعنوان نهاد و ابزار انتقال و اشاعه اطلاعات کشاورزی و دانش به محیط تولید نقش مهم و حیاتی در بهره‌وری حداکثری در حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی ایفا می ‌کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، مهندسی‌سازی در فرایند تولید و پس از تولید را ضروری عنوان کرد و گفت: در فرایند مهندسی‌سازی از یک سو صدور پروانه‌ها و ساخت واحدهای تولیدی آغاز نقش‌آفرینی مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی است و از طرف دیگر محقق کردن این فرایند و علمی کردن کشاورزی توسط سازمان طبق موقعیت‌سنجی و مختصات اقلیمی حائز اهمیت است.

هرمزگان سرشار از قابلیت‌ های کشاورزی دریاپایه و دریامحور

رمضان نژاد، با اشاره به این که در توانمندسازی اعضای جوان سازمان نگاه مهارت‌محور را جایگزین آموزش ‌های ادبیات‌محور قرار داده‌ایم، گفت: دوره‌هایی با هدف مذکور در استان‌ها انجام شده که در آن کارشناسان از دستمزدمحوری به سمت کارمزدمحوری حرکت کنند که از آثار آن افزایش بهره‌وری و تولید است و دانش بعنوان یک نهاده موثر در این موضوع است و در نهایت، ارتقاء بهره‌وری در کشاورزان با تلاش اعضا سازمان در عرصه تولید و درآمدها و کاهش هزینه‌ها اتفاق می ‌افتد.
رمضان نژاد، وجود رابطه مستقیم بین رونق حوزه کشاورزی و توسعه آن که ارتباط تنگاتنگی با اشتغال اعضا دارد را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با حاکمیت این نگاه، بخش اعظم نیروی آماده به کار در چرخه تولیدات کشاورزی سهیم می ‌شوند و این مهم زمانی میسر می‌ شود که موانع و محدودیت‌ها را با نگاه مهندسی‌سازی برداریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، تبدیل محدودیت‌ ها به فرصت را در بهره‌گیری از نگاه تکنولوژی‌محور دانست و تصریح کرد: استان هرمزگان استانی سرشار از قابلیت ‌های کشاورزی دریاپایه و دریامحور است که طرح‌های متعددی اعم از پرورش ماهی در قفس و مزارع پرورش میگو بدست توانایی اعضا شورای مرکزی در این استان انجام شده است.
رمضان نژاد با ابزار امیدواری برگزاری اولین نشست استانی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان هرمزگان، یاد آور شد: نشست های شورا بعنوان پایدارترین مرجع تصمیم‌گیری سازمان امکان و فرصت برای اعضا را در جهت انطباق فرآیند تصمیم ‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با شناخت ظرفیت ‌ها و خلاقیت ‌ها طبق واقعیات جامعه فراهم می ‌کند.
وی در مراسم افتتاح تلفن گویای چهار رقمی صدای کشاورز نیز گفت: رفاه حال کشاورزان و کاهش رفت و آمد و بروکراسی اداری و ارتباط همیشگی با کارشناسان نیازهای تماس‌گیرندگان را به بهترین شکل ممکن در کوتاه ‌ترین بازه زمانی انجام دهد از مزایای این تلفن گویا است.
لازم به ذکر است، ششمین جلسه اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با مجمع نمایندگان و مدیران دستگاه اجرایی استان هرمزگان با ارائه نظرات و پیشنهادات اعضای شورای مرکزی شامگاه ۲ شنبه در بندرعباس برگزار گردید.
منبع: خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۹۷
692 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0