بازآفرینی بافت فرسوده مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد:

بازآفرینی بافت فرسوده

مسعود حق لطفی اظهار داشت: با وجود چهل و پنج هزار مسکن خالی در قزوین نیازی به توسعه مسکن نیست ولی بازآفرینی در بافتهای فرسوده در اولویت است.

کد خبر: 971223003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ اسفند ۹۷ - ۹:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مسعود حق لطفی اظهار داشت: با وجود چهل و پنج هزار مسکن خالی در قزوین نیازی به توسعه مسکن نیست ولی بازآفرینی در بافتهای فرسوده در اولویت است.

بازآفرینی بافت فرسوده

بازآفرینی بافت فرسوده

چهل و پنج هزار واحد مسکونی  در قزوین خالی است/بازآفرینی بافت فرسوده

جلسه خبری مشترک مدیرکل راه و شهرسازی و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با محور توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان روز ۴ شنبه در اداره راه و شهرسازی قزوین برگزار گردید.
وی در ابن جلسه ادامه داد: در تصمیمات جدید اتخاذ شده به زودی فعالیت حوزه ساخت راه روستایی به اداره راه‌داری واگذار می گردد و ساخت و نگه‌داری از راه‌های اصلی در اختیار این اداره خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: در سراسر کشور نهصد هزار واحد مسکن ساخته خواهد شد که پانصد هزار واحد از طرح‌های مسکن مهر است که تکمیل آن ها در اولویت وزارتخانه قرار دارد.
حق لطفی تصریح کرد: سهم استان در این زمینه هزار واحد مسکن مهر است که در سال آینده تکمیل شده و به متقاضیان واگذار می‌ گردد.
وی گفت: دویست هزار واحد از واحدهای یاد شده در شهرهای جدید و دوازده شهر جدید است که البته قزوین در این میان سهمیه ندارد و صد هزار واحد مسکونی برای شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت ساخته خواهد شد.
حق لطفی ادامه داد: در مجموع صد هزار واحدی که توسط بنیاد مسکن احداث خواهد شد مقرر گردیده تا زمین مورد نیاز از طرف راه و شهرسازی واگذار گردد که سهم استان قزوین حدود سه تا چهار هزار واحد خواهد شد.
احداث چهار تا پنج هزار واحد در بافت فرسوده استان
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: اولویت دیگر وزارتخانه ساخت واحد در بافت فرسوده است که در این میان تعداد صد هزار واحد در این محدوده ساخته می ‌شود.
حق لطفی خاطرنشان ساخت: در تأمین زمین در محلات بازآفرینی و تأمین منابع بانکی برنامه مشخصی داریم که در مدت ۲ سال عملیاتی می گردد.
وی یاد آور شد: در استان قزوین هزار و سیصد هکتار و در شهرستان قزوین حدود پانصد و چهل هکتار است که اگر بتوانیم چار تا پنج هزار واحد را نوسازی کنیم کار ارزشمندی است.

بازآفرینی بافت فرسوده

وی افزود: خوشبختانه با وجود سازمان نظام مهندسی ساختمان و بیش از ده هزار مهندس و کارشناس ساختمان توانسته‌ایم جایگاه خوبی در کیفی سازی و ساخت بناها کسب کنیم و با برگزاری جشنواره ساختمان‌ های برتر به موفقیت‌ های ارزشمندی برسیم.
وی گفت: در ۷ دوره از برگزاری جشنواره ساختمان ‌های برتر توانستیم در ۶ دوره رتبه برتر کشور را کسب کنیم که بیانگر توانمندی و رویکرد خوب استان در کیفی سازی ساختمانهاست.
حق لطفی اظهار داشت: یکی از اهداف دولت و ریاست جمهوری توجه به بازآفرینی شهری است که در سراسر کشور صد هزار واحد پیش بینی شده و زمین مورد نیاز هم تأمین می‌ شود و با تهیه طرح ‌های کالبدی و موضعی تلاش می ‌کنیم تا کار عملیاتی گردد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد: در حوزه تسهیلات چهل میلیون تومان با سود نه درصد در بافت‌های فرسوده برای اجرای طرح بازآفرینی بدون سپرده وام داده می‌ شود که در مرکز استان این میزان تا نود میلیون تومان قابل افزایش است که در آن صورت میانگین سود به متوسط سیزده درصد خواهد رسید.
حق لطفی گفت: هم‌چنین مدت بازپرداخت دوازده ساله است که در کنار آن پانزده میلیون تومان هم ودیعه مسکن دو ساله به متقاضیان داده می‌ شود.
وی افزود: مبنای توسعه شهر جمعیت است که افق طرح جامع با پانصد و پنجاه هزار نفر جمعیت در طرح جامع شهری دیده شده است که با این وضعیت نیازی به توسعه شهری نداریم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خاطر نشان کرد: تحلیل بازار مسکن انجام شده و خیلی افزایش جمعیت نداریم زیرا در حال حاضر تعداد چهل و پنج هزار واحد مسکونی خالی داریم و طبق این اساس نیازی به توسعه مسکن نداریم ولی نوسازی و بازآفرینی در اولویت است.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۹۷
590 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0