انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری فی‌مابین سازمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری فی‌مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه فنی و حرفه ای

نشست مشترک با موضوع انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری فی‌مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی و دانشگاه فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

کد خبر: 971222004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ - ۹:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی،نشست مشترک با موضوع انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری فی‌مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی و دانشگاه فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری فی‌مابین سازمان

انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری فی‌مابین سازمان

انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی  و فناوری فی‌مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه فنی و حرفه ای

تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری فی‌مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه فنی و حرفه ای بسته شد
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این جلسه بیان کرد: یکی از ابزارهای مهم توسعه صنعت، ارتباط با دانشگاه‌ها است که سازمان نظام مهندسی در گذشته این تعاملات را با دانشگاهها داشته ولی در حال حاضر که دانشگاه انگیزه مضاعفی برای این ارتباط فراهم کرده است با نگاه وسیع تری وارد این عرصه شده ایم.
علی اکبر رمضانی گفت: با امضای این تفاهم نامه مسیر توسعه و کاربردی شده دانش تئوری به سمت و سویی خواهد رفت که برای حوزه اجرایی و کاربرد آن در جامعه و بهبود نتایج حاصل از اجرا و بازخوردهای آن مفید خواهد بود.
رمضانی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه ما در حوزه نظام مهندسی در صنعت ساختمان، عدم مدیریت و ساماندهی پذیرش دانشجو در دانشگاه است که طبق نیاز بازار کار صورت نمیگیرد این موضوع ناشی از شتاب زدگی و عدم ساماندهی حوزه کسب و کار است لذا می بایست برای دستورالعمل‌ها و قوانین بالا دستی تدبیری اندیشید و برنامه ریزیهای مبتنی بر آمار و داده های واقعی را دستور کار قرار دهند.
وی افزود: این تفاهم نامه میتواند برای برنامه ریزیهای خوب و اهداف مندرج در قانون و نظام مهندسی در ساختمان روز به روز بهتر و شفاف تر اجرا گردد و در حوزه دانشگاه نگاهها به سمت دیدهای بازتر و کاربردی مبتنی بر خلق ثروت ترویج پیدا کند و این تفاهم نامه مسیر درستی را برای طرفین تفاهم نامه میتواند ایجاد کند.
عالی ترین مقام نظارت بر ساخت و ساز استان خاطر نشان ساخت: این تعاملات میتواند علاوه بر مدیریت کمیت، موضوع کیفیت را نیز ارتقاء دهد و این موضوع را باید بدانیم که در هر حوزه، کیفیت آن چیزی است که نیازهای مردم را در آن موضوع برطرف میکند.
رمضانی اظهار داشت: در گذشته در حوزه صنعت ساختمان فقط استحکام و زیبایی و مبلمان داخلی برای مردم اهمیت داشت ولی هم اینک تقاضای مردم توجه به کیفیت ساختمان با رویکرد زیست محیطی است که ضروری است است ساختمانها و طراحیها بر مبنای رویکردهای مسئولیتهای زیست محیطی در حرفه و مراکز آموزشی دنبال گردد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری فی‌مابین سازمان

رئیس سازمان استان عنوان کرد: بازخورد این موضوع در حوزه دانشگاه سبب شده تا رشته های متنوع در دانشگاه‌ها خلق گردد و ریز رشته های تخصصی این الزام را ایجاب میکند که با نگاه وسیع تری بحث محیط زیست را در حوزه های مختلف دنبال کنیم.
ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیز در این جلسه بیان کرد: امضای این تفاهم نامه کاربردی، منجر به همکاری بیش تر میشود و اکثر اساتید این دانشگاه عضو نظام مهندسی هستند و دانشجوهای این دانشگاه هم به جمع مهندسان اضافه میشوند.
وی گفت: امیدوار هستیم با امضای این تفاهم نامه، در حوزه های پژوهش های کاربردی، کارآموزی، برگزاری کلاسها، گردهمایی ها و سمینارها با سازمان نظام مهندسی همکاریهای خوبی داشته باشیم و تمام سعی ما به تعاملاتی منوط شده که بتواند نیازهای جامعه را تامین کند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اسفند ۹۷
495 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0