بیکاری دو سوم از مهندسان وزیر سابق راه و ترابری بیان کرد:

بیکاری دو سوم از مهندسان

احمد خرم، وزیر سابق راه و ترابری با عنوان این که در بین جامعه تحصیل کرده کشور بی بهره ترین قشر، قشر مهندسی در هفت رشته ساختمان است،‌ بیان داشت: از بین ششصد هزار نفر مهندس در هفت رشته مهندسی، بیش از چهارصد و پنجاه هزار نفر از مهندسان در رشته خود کار نمیکنند و یا بیکار هستند.

کد خبر: 971221011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷ - ۱:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،احمد خرم، وزیر سابق راه و ترابری با عنوان این که در بین جامعه تحصیل کرده کشور بی بهره ترین قشر، قشر مهندسی در هفت رشته ساختمان است،‌ بیان داشت: از بین ششصد هزار نفر مهندس در هفت رشته مهندسی، بیش از چهارصد و پنجاه هزار نفر از مهندسان در رشته خود کار نمیکنند و یا بیکار هستند.

بیکاری دو سوم از مهندسان

بیکاری دو سوم از مهندسان

حدود دو سوم مهندسان بیکار هستند یا  در رشته خود کار نمی‌ کنند/ امتیازات برای صدور خدمات فنی در ایران، یک دهم ترکیه است

وی در جشنواره چهره برتر راه و ساختمان افزود: هم اکنون در بین جامعه تحصیل کرده کشور، بی بهره ترین قشر، قشر مهندسی در ۷ رشته ساختمان است.
وی با ابراز تاسف از این که از بین ششصد هزار نفر مهندس در ۷ رشته مهندسی، بیش از چهارصد و پنجاه هزار نفر از مهندسان در رشته خود کار نمیکنند و یا بیکار هستند، از بی برنامگی دولت برای اشتغال جامعه مهندسین کشور انتقاد کرد.
وزیر سابق راه و ترابری با عنوان این که متاسفانه دولت و حاکمیت برنامه ای برای اشتغال مهندسان و صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر ندارد، اظهار داشت: امتیازاتی که در کشور ما برای صدور خدمات فنی و مهندسی داده میشود معادل با یک دهم کشور همسایه یعنی ترکیه است و متاسفانه با این امتیازات، صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر خیلی سخت است.
هم‌چنین فرج الله رجبی، ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با عنوان این که در حال حاضر جامعه مهندسی به جزیره های جدا از هم تبدیل شده اند که این رویه هیچ‌گاه به نفع حوزه مهندسی کشور نخواهد بود، یاد آور شد: در جامعه ما سال‌هاست که مهندسان همیشه خود بعنوان چهره سال مطرح بوده اند و لازم است که در سال جدید جامعه مهندسی به یک تشریک مساعی برسند.
وی با عنوان این که این تشریک مساعی میتواند از جمعه مهندسان حمایت کند، ادامه داد: اگر این اتفاق نیفتد و این تشریک مساعی صورت نگیرد، مهندسان آسیب میبینند و عملکرد جزیره ای ادامه می یابد.

بیکاری دو سوم از مهندسان

مسعود نصرتی، قائم مقام شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور نیز افزود: در حال حاضر هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد تومان سرمایه سرگردان در جامعه وجود دارد که ما نتوانسته ایم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.
نصرتی گفت: مسئولان باید نگاه جدی به مطالبه شهروندان داشته باشند و حضور شهروندان در این جشنواره نشان داد که مردم بدنبال همکاری و همیاری با مسئولان در خصوص حل مشکلات جامعه هستند.
قائم مقام شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور هم‌چنین خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم مردم فاکتورهایی را برای انتخابات دهیاران در سال نود و هشت در نظر داشته باشند تا ما بتوانیم از این مسئولان نیز تجلیل کنیم
منبع: اعتماد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اسفند ۹۷
606 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0