اصلاح تعرفه خدمات مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

اصلاح تعرفه خدمات مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، قوانین و بخشنامه های گرداوری شده در حوزه ساختمان را قدمی موثر در زمینه ارتقاء ایمنی و کاهش تلفات جانی در حوادث غیر مترقبه عنوان کرد.

کد خبر: 971220014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ اسفند ۹۷ - ۶:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، قوانین و بخشنامه های گرداوری شده در حوزه ساختمان را قدمی موثر در زمینه ارتقاء ایمنی و کاهش تلفات جانی در حوادث غیر مترقبه عنوان کرد.

اصلاح تعرفه خدمات مهندسی

اصلاح تعرفه خدمات مهندسی

تعرفه خدمات مهندسی باید اصلاح گردد

مجابی در آیین گرامیداشت روز مهندس در شهرستان تاکستان با اشاره به مشکلات جامعه مهندسان و اهمیت توجه به این قشر بمنظور ارتقاء کیفیت ساختمانها گفت: در حال حاضر حدود ده هزار مهندس عضو سازمان سازمان نظام مهندسی قزوین هستند که حدود پانصد نفر آن ها در شهرستان تاکستان فعالیت دارند.
رئیس سازمان استان ادامه داد: قوانین و بخشنامه های خوبی در حوزه ساختمان گرداوری شده که اثربخشیهای زیادی بهمراه داشته، از مهم‌ترین نمونه های آن میتوان به کاهش تلفات جانی در مقایسه میان زمین لرزه های منجیل، بم و کرمانشاه اشاره کرد.
وی با تاکید بر این که باید به تفکر مهندسی باور داشته باشیم؛ گفت: اگر چه مهندسان در ارایه خدمات مهندسی نقش موثری دارند ولی تا به حال در کم تر از سی درصد از خدمات ایفای نقش کرده اند که این روند باید اصلاح گردد.
وی با اشاره به شاخصه های مهم ساختمان تصریح کرد: ایجاد ایمنی، رفاه، آسایش، بهداشت و سلامت بهره برداران از مولفه های حایز اهمیت در ساخت و سازهاست و باید این مقوله ها بخوبی پیاده سازی گردند.
مجابی افزود: حق الزحمه مهندسان اندک است، انتظار میرود تعرفه خدمات مهندسی در حوزه ساختمان اصلاح گردد چرا که یک مهندس تا پایان عمر ساختمان مسوولیت دارد.
وی خاطر نشان کرد: صنعت ساختمان دومین صنعت کشور است و سرمایه ملی محسوب می گردد بهمین منظور باید با جلوگیری از ورود افراد غیر حرفه ای و ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی، عمر مفید ساختمان را افزایش داد تا این سرمایه به خوبی حفظ گردد.
مهندسان در کار خلاقیت داشته باشند
در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تاکستان در اظهاراتی با اشاره به نقش جایگاه مهندسان در توسعه کشور، افزود: حوزه مهندس گستردگی‌ های زیادی دارد و نیازمند اعمال سلیقه است و در اینصورت یک مهندس میتواند آثار ماندگاری برجای بگذارد.
آیت الله اسلامی گفت: کار مهندس باید با ایده و خلاقیت همراه باشد تا بتواند ساختمان ایمن و با کیفیت برسازد.
اسلامی با عنوان اینکه مهندسان در زیبا سازی فضاهای شهری نقش مهمی دارند؛ گفت: مهندس باید در انجام کار انگیزه داشته باشد و از معماری اصیل و سنتی ایران الگوبرداری کند و در ساخت و سازها به اقلیم منطقه توجه زیادی داشته باشد و متناسب با شرایط جغرافیایی کار ساخت و ساز را دنبال کند در اینصورت است که میتواند ساختمانهایی زیبا و با کیفیت بسازد.
تغییر باید متفکرانه باشد
بهمن طاهر خانی، نماینده مردم تاکستان درمجلس شورای اسلامی هم دیگر سخنران این آیین بود که با اشاره به نقش مهندسان در احیا تمدن اسلامی، گفت: امروزه تولید سازه‌های مدرن و بنیادی زیادی را شاهد هستیم که بیانگر خلاقیت و تفکر مهندسان است.
طاهرخانی با اشاره به شکوفا بودن تمدن ایران در حوزه ساخت و سازها افزود: در حوزه ساختمان سازی میبایست بگونه ای حرکت میکردیم که فیزیک شهرسازی ما طبق فرهنگ بومی کشور باشد و از تمدن اصیل خود فاصله نمیگرفتیم.

اصلاح تعرفه خدمات مهندسی

وی ادامه داد: در حوزه ساخت و ساز و مباحث فیزیکی باید بازگشت و پالایشی داشته باشیم و کشور را به سمت تمدن اصیل جامعه بشری سوق دهیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد: با شعار نمیتوانیم در جامعه دگرگونی ایجاد کنیم اگر بدنبال تغییر هستیم باید متفکرانه به حوزه های تخصی ورود کنیم و کارها ریشه ای و زیربنایی پیگیری گردد تا بتوانیم شاهد توسعه باشیم.
حرفه مهندسی، خیلی ارزشمند است
ریاست شورای شهرستان تاکستان نیز در این آیین گفت: در این شهرستان افراد زیادی با استعدادهای خوب داریم کهداگر به آنها نگاه ویژه ای گردد، روند رو به رشدی خواهیم داشت.
صیاد رحمانی با عنوان اینکه حرفه مهندسی، خیلی ارزشمند است؛ گفت: مهندسان شهرستان تاکستان تخصصهای خوبی دارند و در این شهرستان استادان بزرگی پرورش یافته اند که اکنون افتخار شهرستان محسوب می گردند.
وی اظهار داشت: انتظار میرود اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان به مهندسان به تاکستان نگاه ویژه داشته باشند، هم‌چنین در برنامه ریزیهای مدیریت شهری با ما همراه باشند تا وضعیت شهرستان به لحاظ فیزیکی و کالبد بهبود پیدا کند.
کیوان رحمانی، مسئول دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در شهرستان تاکستان نیز گزارشی از عملکرد و سیاستهای اجرا گردیده در این شهرستان را ارایه کرد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۹۷
647 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0