کمیسیونها بازوی اجرایی هیأت مدیره

کمیسیونها بازوی اجرایی هیأت مدیره

کد خبر: 971220013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ اسفند ۹۷ - ۶:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین از مشارکت پنجاه درصدی اعضای سازمان در هفتمین دوره از انتخابات کمیسیونهای تخصصی خبر داد.

کمیسیونها بازوی اجرایی هیأت مدیره

کمیسیونها بازوی اجرایی هیأت مدیره

کمیسیونها بازوی  اجرایی هیأت مدیره

مجابی در مراسم معارفه و تکریم هفتمین دوره از اعضای کمیسیونهای تخصصی در سخنانی گفت: در این دوره از انتخابات کمیسیونهای تخصصی هزار و پانصد نفر از اعضای سازمان شرکت کردند که این آمار نشان میدهد مهندسان به مشارکت در عرصه های سرنوشت‌ساز برای مهندسان دارای اهمیت است.
مجابی با عنوان این که در حوزه ساخت‌وساز با رکود روبرو شده‌ایم از همین رو مسوولیت های مهندسان سنگین تر شده؛ ادامه داد: در مواقع بحران، نقش مهندسان اهمیت بیش تری دارد در اینگونه مواقع باید کار را متخصص دنبال کند چرا که توجه به کیفیت نمود بیش تری دارد.
رئیس سازمان استان با تاکید بر اینکه کیفیت خدمات مهندسی باید به اثبات برسد و از غیر واقعی بودن خدمات جلوگیری گردد؛ گفت: مباحث مقررات ملی پاسخگوی خدمات مهندسی نیست، بارها نیز در کمیسیونهای مربوط به گرداوری مقررات ملی، مشکلات را عنوان کرده و انتظار بر این است از استانها نیز افردی در آن حضور داشته باشند تا طبق شرایط استانها در این حوزه تصمیمگیری صورت پذیرد.
مجابی با عنوان این که ارتباط مهندسان با با بهره برداران باید بیش تر گردد؛ افزود: در شرایط کنونی، هزینه های بهره برداران ساختمانها رو به افزایش است بهمین منظور ورود تکنولوژیها در ساختمان باید جدی تلقی گردد و باید جزو شاخصهای ساختمان قرار گیرد چرا که جلوگیری از اتلاف انرژی در کاهش هزینه های بهره برداران بسیار اثر بخش است.
وی با تاکید بر لزوم توجه و استفاده از شناسنامه فنی – ملکی و طلایی ساختمان، گفت: متاسفانه این شناسنامه در هیچ جا استفاده نمیشود این نیز از تعریف نشدن اثر بخشی شناسنامه در قیمت گذاری و عدم تبیین جایگاه آن در صنعت ساختمان نشأت میگیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با عنوان اینکه در بازار تقاتضا، آگاهی شهروندان نسبت به صنعت ساختمان ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: هر چه میزان دانش شهروندان و بهره برداران ساختمانها بیش تر شود و مطالبه گریهای آنها در زمینه کیفیت ساختمان افزایش یابد کار و جایگاه مهندسان نیز در جامعه ارتقاء می یابد.

کمیسیونها بازوی اجرایی هیأت مدیره

وی گفت: در حوزه ساختمان باید هدفمند ورود کنیم، در قدن اول کیفیت و پس از آن توسعه خدمات مهندسی باید در دستور کار قرار گیرد؛ خوشبختانه مسوولان استانی نیز دغدغه‌های ما را پذیرفته و با ما همراه هستند که این روند یک فرصت برای دستیابی به اهداف تلقی می گردد.
این مسوول با عنوان اینکه فضای پیاده سازی تفکر مهندسی در جامعه تقویت شده؛ گفت: با توجه به اینکه حفظ سرمایه ملی در صنعت ساختمان نهفته است، باید عمر ساختمان افزایش یابد که نظام مهندسی ساختمان در این مورد میتواند نقش مهمی ایفاء کند.
مجابی با تاکید بر اینکه نظام مهندسی ساختمان باید در راستای ترویج مقررات ملی ساختمان نقش مهمی دارد؛ خاطر نشان ساخت: با توجه به این که مشارکت جمعی در تصمیم گیریها به پیشبرد کارها کمک میکند باید از ظرفیت مهندسان سازمان و اعضای کمیسیونهای تخصصی در همفکریها برای ارتقاء کیفیت ساختمان بهره برد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۹۷
455 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0