گردهمایی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان ریاست کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهرمشهد

گردهمایی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان

ریاست کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهرمشهد بیان کرد: گردهمایی ملی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان با رویکرد ساختمانهای بلند مرتبه حرکت در مسیر شهر هوشمند است.

کد خبر: 971218027 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ اسفند ۹۷ - ۶:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل ازسازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی،ریاست کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهرمشهد بیان کرد: گردهمایی ملی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان با رویکرد ساختمانهای بلند مرتبه حرکت در مسیر شهر هوشمند است.

گردهمایی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان

گردهمایی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان

گردهمایی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان

محمدهادی مهدی نیا، امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه گردهمایی با عنوان این مطلب گفت: یکی از شعارها و راهبردهای شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم شهر هوشمند بوده است که تجلی بخشی از آن در هوشمند سازی ساختمانها و استفاده از فن آوریهای نوین است.
مهدی نیا افزود: گردهمایی فناوریهای نوین جزو گردهمایی های با سابقه و دارای پشتوانه علمی، فنی و اجرایی است.
وی با اشاره به رویکرد ساختمان های بلند در این گردهمایی، به سیاستهای شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم در مورد بلند مرتبه سازی اشاره کرد و ادامه داد: شورای اسلامی شهر در این دوره به سمت قانون مداری حرکت کرده و تلاش میکند در زمینه بلندمرتبه سازی مبتنی بر بینشهای علمی و اجتماعی جلو برود.
ریاست کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهرمشهد اظهار داشت: با همکاری مشاوران طرحهای تفصیلی مشهد به دنبال سند بلند مرتبه سازی هستیم، چون مشهد تنها کلان شهر شمال شرق ایران است و با توجه به مسائلی مانند کمبود زمین باید برای استفاده بهینه قدم برداریم البته باید نقطه بهینه در بلندمرتبه سازی را پیدا کنیم.
وی گفت: بلند مرتبه سازی باید تحت ضابطه و در چارچوب مقررات باشد و حقوق شهروندان و شرایط اکولوژیکی نیز مدنظر قرار گیرد.
مهدی نیا، همچنین در مورد ساختمانهای بلند ایجاد شده در اطراف حرم مطهر رضوی، عنوان داشت: طرح اطراف حرم دارای ضوابط و مقررات مشخصی بوده است، ولی از همان ضوابط و مقررات هم عدول کرده و رعایت نشده است.

گردهمایی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان

وی خاطر نشان کرد: در این بافت که هسته مرکزی مشهد است، بحثهای هویتی و شخصیت مشهد که به محوریت مضجع شریف حضرت رضا (علیه السلام) است باید در اولویت باشد و از طرفی به حضور چند ده میلیونی زائران نیز باید نظم بدهیم و بین تامین نیاز زائران و رعایت حریم حرم تعادل برقرار کنیم و نقطه تعادلی بین شرایط حال حاضر و حفظ هویت برقرار کنیم.
لازم به ذکر است: پنجمین گردهمایی ملی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان با رویکرد ساختمانهای بلند مرتبه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ، دبیرخانه دائمی این گردهمایی و دیگر دست اندکاران صنعت ساختمان طی روزهای شانزدهم و هفدهم اسفند در برج سپید مشهد برگزاری شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اسفند ۹۷
741 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0