وضعیت مسکن در سال نود و هشت ریاست سابق سازمان نظام‌مهندسی ساختمان پاسخ داد:

وضعیت مسکن در سال نود و هشت

احمدرضا سرحدی با اشاره به وعده وزیر راه‌ و شهرسازی در احداث مسکن در سال نود و هشت، بیان کرد: باید دولت هر چه زودتر مسکن را از رکود خارج کند.

کد خبر: 971218006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ اسفند ۹۷ - ۱۰:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،احمدرضا سرحدی با اشاره به وعده وزیر راه‌ و شهرسازی در احداث مسکن در سال نود و هشت، بیان کرد: باید دولت هر چه زودتر مسکن را از رکود خارج کند.

وضعیت مسکن در سال نود و هشت

وضعیت مسکن در سال نود و هشت

مسکن در سال نود و هشت  گران‌تر می ‌گردد؟

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های تولید مسکن و عوارض شهرداری در سال آینده، بیان داشت: سال آینده سال پیچیده‌ای برای بازار مسکن کشور خواهد بود و بازار مسکن ملتهب ‌تر خواهد شد.
ریاست سابق سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با توضیح این که حقوق کارکنان در قانون بودجه نود و هشا متناسب با افزایش تورم اضافه نشده است، اظهار داشت: این عدم افزایش متناسب حقوق و دستمزد با وضعیت معیشتی کشور به‌خودی‌خود از قدرت خرید مردم بیش از پیش خواهد کاست و مسکن را از دسترس مردم خارج خواهد کرد.
وی با اشاره به وعده وزیر راه و شهرسازی در تکمیل مسکن مهر و هم‌چنین شروع عملیات اجرایی ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی در سطح کشور، ابراز امیدواری کرد: تنها گزینه موجود که می ‌تواند این بازار را از رکود خارج کند و خانه را در دسترس مردم قرار دهد ورود دولت به این بازار است.

وضعیت مسکن در سال نود و هشت

وی با توضیح این که با انتشار قانون بودجه نود و هشت، جهت‌گیری کلی دولت را برای اداره کشور مشخص خواهد کرد، خاطر نشان ساخت: قانون بودجه نود و هشت، در کنار وعده اخیر وزیر راه برای احداث مسکن تکلیف همه روشن خواهد شد و باید حتی در فروردین‌ ماه نسبت به اجرای این وعده‌ها مطالبه داشت.
رئیس اسبق سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، با تشریح تبعات خارج شدن خانه از دسترس مردم، یاد آور شد: این موضوع سبب بازگشت پدیده‌ی زشت زاغه‌نشینی در کنار کلان‌شهرها خواهد شد.

منبع: اقتصاد ۲۴

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اسفند ۹۷
480 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0