واکنش سنگان به سخنان اسماعیلی معاون اقتصادی و منابع انسانی مجتمع سنگ آهن سنگان

واکنش سنگان به سخنان اسماعیلی

معاون اقتصادی و منابع انسانی مجتمع سنگ آهن سنگان در واکنش به سخنان داریوش اسماعیلی - ریاست سازمان نظام مهندسی در مورد مدیریت سنگان واکنش نشان داد. اسماعیلی گفته بود "مجموعه معادن بزرگ سنگان که مدیریت آن در دست دولت است در سال ‌های گذشته ضررده بوده است؛ خیلی تاسف آور است که معدنی که از آن سنگ آهن با عیار پنجاه و پنج درصد برداشت می ‌شود ضررده باشد.

کد خبر: 971215023 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ - ۷:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون اقتصادی و منابع انسانی مجتمع سنگ آهن سنگان در واکنش به سخنان داریوش اسماعیلی – ریاست سازمان نظام مهندسی در مورد مدیریت سنگان واکنش نشان داد. اسماعیلی گفته بود “مجموعه معادن بزرگ سنگان که مدیریت آن در دست دولت است در سال ‌های گذشته ضررده بوده است؛ خیلی تاسف آور است که معدنی که از آن سنگ آهن با عیار پنجاه و پنج درصد برداشت می ‌شود ضررده باشد.

واکنش سنگان به سخنان اسماعیلی

واکنش سنگان به سخنان اسماعیلی

واکنش سنگان به  اظهارات اسماعیلی

” فغانی در واکنش به این اظهارات بیان کرد: از آن جا که مجتمع سنگ آهن سنگان تا کنون ماهیت سرمایه گذاری و تامین زیرساخت ‌های مورد نیاز از قبیل: آماده سازی توده‌ها و ساخت جاده‌های دسترسی به معادن، ایجاد سکو‌های تخلیه سنگ آهن و باطله، استخراج و دپو سازی سنگ آهن درحین آماده سازی را تا قبل از سال نود و یک درحد نیاز تنها کارخانه کنسانتره ۲.۶ میلیون تنی و سنگ شکن ‌های دانه بندی بوده و از سال نود و یک به بعد آماده سازی شرایط مورد نیاز جهت نیل به اهداف تامین خوراک سنگ آهن مورد نیاز جهت تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره و پانزده میلیون تن گندله طبق مصوبه هیات وزیران درمنطقه سنگان را داشته است.
فغانی ادامه داد: هم اکنون کارخانجات کنسانتره ۲.۶ میلیون تنی شرکت اپال پارسیان سنگان و ۲.۵ میلیون تنی شرکت توسعه ملی به بهره برداری رسیده اند که با تکمیل دیگر کارخانجات کنسانتره و گندله و افزایش درخواست کلوخه سنگ آهن از سوی کارخانجات، میزان استخراج سنگ آهن از معادن افزایش و نهایتا سبب افزایش سوددهی مجتمع بطور تصاعدی خواهد بود که میزان سوددهی مجتمع با راه اندازی و بهره برداری سایر کارخانجات کنسانتره و در نتیجه استخراج و فروش بیش تر سنگ آهن بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.
وی گفت: میزان سود سال نود و هفت، مجتمع قابل ملاحظه و طبق برنامه تامین سنگ کلوخه و فروش آن به سرمایه گذاران در سال نود و هشت و با توجه به اعلام قیمت تعیین شده فعلی کلوخه، سودی نزدیک به شش هزار میلیارد ریال پیش بینی می گردد.
وی افزود: این روند رشد با توجه به افزایش نیاز کارخانجات به کلوخه سنگ آهن و کاهش هزینه ها از طریق عدم رشد هزینه‌های ثابت و کاهش قیمت تمام شده با افزایش تولید معدن، روند افزایشی با شدت بیش تری را در برخواهد داشت.
از مهم‌ترین پروژه‌های سرمایه گذاری و زیرساختی جهت دست‌یابی به اهداف ازپیش تعیین شده در نیل به درآمد و سود آوری برای سال ‌های پیش رو که در مجموعه سنگ آهن سنگان به انجام رسیده است می ‌توان موارد زیر را نام برد:
حفاری تعداد هزار و صد و هفتاد و یک گمانه اکتشافی به متراژ سیصد و پانزده هزار و دویست و پنجاه و شش متر در ۳ ناحیه معدنی شرق، مرکزی و غربی معادن سنگان که تا کنون منجر به اثبات ذخیره حدود ۱ میلیارد تنی سنگ آهن شده و زمینه سرمایه گذاری جهت تولید پانزده میلیون تن کنسانتره و پنج میلیون تن گندله و تامین خوراک بیست ساله پنج شرکت سرمایه گذار را فراهم کرده است و منجر به شناسایی پتانسیل وجود عناصر نادر خاکی در مجموعه معادن سنگان شده که با تکمیل اکتشافات و حصول نتایج ارزش افزوده فراوانی حاصل خواهد شد.
حفاری ده‌ ها حلقه چاه شناسایی آب در سازند‌های مختلف دردشت خواف و زوزن و…که در نهایت منجر به دریافت مجوز بهره برداری از ۱۰ حلقه آب صنعتی و ۲ حلقه آب شرب مورد نیاز کارخانه کنسانتره مشارکت ایمیدرو با شرکت اپال پارسیان و شرکت‌ های پیمانکار طرف قراداد با مجتمع در زمان ساخت کارخانه و بهره برداری از معدن و کارگاه‌های خردایش شده است.

واکنش سنگان به سخنان اسماعیلی

ساخت پست برق ۲۰/۱۳۲ کیلو ولت، تامین کننده برق مورد نیاز کارخانه کنسانتره و گندله سازی مشارکت ایمیدرو با شرکت اپال پارسیان و شرکت‌ های پیمانکار طرف قراداد با مجتمع در زمان ساخت کارخانه و بهره برداری از معدن و کارگاه ‌های خردایش.
ساخت خطوط جمع آوری و مخازن آب جهت توزیع آب صنعتی و شرب
ساخت انبار مواد ناریه جهت نگهداری مواد مورد نیاز دردوران بهره برداری از معادن
ساخت و بهره برداری از اتوبان دسترسی به مجتمع و شرکت ‌های سرمایه گذار به طول ۱۰ کیلومتر راه مواصلاتی از جاده خواف – تایباد به مجتمع
ساخت جاده سنگان – سایت به طول شانزده کیلومتر که مسیر تردد پرسنل و نیز راه ارتباطی روستای گوریاب به سنگان
ساخت زیرساخت‌ها و بهر ه. برداری از کارخانه کنسانتره به ظرفیت ۶/۲ میلیون تن درسال و تامین و آغاز احداث کارخانه گندله سازی (با بیست و پنج درصد پیشرفت فیزیکی) و سپس برگزاری مزایده و مشارکت با شرکت اپال پارسیان دربهره برداری و تکمیل پنج میلیون تن کنسانتره و پنج میلیون تن گندله.
ساخت و بهره برداری از ایستگاه راه آهن داخلی مجتمع به ظرفیت هشت میلیون تن در سال جهت ارسال محصول تولیدی به مبادی مصرف
راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی
ساخت مراکز آموزشی و رفاهی در منطقه در جهت انجام وظایف اجتماعی

منبع: شما نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اسفند ۹۷
790 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0