برگزاری جلسه مشترک ریاست سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با دادستان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

برگزاری جلسه مشترک ریاست سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با دادستان، مدیران و مسئولان ارشد شهرستان اسفراین

جلسه مشترک ریاست سازمان استان با دادستان، مدیران و مسئولان ارشد فرمانداری و شهرداری شهرستان اسفراین با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز برگزار گردید

کد خبر: 971213012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ اسفند ۹۷ - ۴:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی،جلسه مشترک ریاست سازمان استان با دادستان، مدیران و مسئولان ارشد فرمانداری و شهرداری شهرستان اسفراین با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز برگزار گردید.

برگزاری جلسه مشترک ریاست سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با دادستان

برگزاری جلسه مشترک ریاست سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با دادستان

برگزاری جلسه مشترک ریاست  سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با دادستان، مدیران و مسئولان ارشد شهرستان اسفراین

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: مهم‌ترین مولفه امنیت در جامعه داشتن قانون و رعایت آن است که در حوزه ساخت و ساز نیز مهمترین مولفه ایمنی، رعایت مقررات ملی ساختمان است.
در این جلسه مشترک که با حضور دادستان، مدیران و مسئولان ارشد فرمانداری و شهرداری در محل دفتر نمایندگی نظام مهندسی شهرستان برگزار شد، رییس سازمان استان گفت: متأسفانه ساخت و سازهای فاقد پروانه، خارج از نقشه و انحرافات و عدم استحکام بنا طی ۲ سال گذشته در شهرستان اسفراین افزایش داشته که همه مسئولان ذی‌ربط باید در این زمینه به یک نقطه نظر مشترک برسند و رعایت مقررات ملی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
علی اکبر رمضانی ادامه داد: یکی از اسناد مهم برای شناسایی کیفیت ساختمانها میتواند شناسنامه فنی و اسناد و مدارکی باشد که باید به شناسنامه فنی ملک پیوست شود تا بتوانیم در راستای واقعی شدن و کیفیت شناسنامه قدم برداشته باشیم.
رمضانی افزود: گزارشاتی که به شهرداری و مراجع ذی‌ربط توسط ناظران ساختمان تحویل داده میشود غالباً ترتیب اثر داده نمیشود، هر چند ممکن است قصوری هم از سوی یک فرد ناظری در این رابطه وجود داشته باشد که قابل پیگیری است و لازم است این مهندسان وظایف و مسئولیتهای خود را بیش تر رعایت کنند.
وی در این نشست، با اشاره به این که امروزه مهم‌ترین کالای اقتصادی خانوادهها همان واحد مسکونی آنهاست که باید از ایمنی و پایداری خوبی برخوردار باشد، تصریح کرد: همه باید با کمک یک دیگر به سمتی برویم تا کیفیت و ایمنی این محصول مهم را در جامعه ارتقا دهیم.
عالی ترین مقام نظارتی بر ساخت و ساز در استان گفت: با توجه به این که استان خراسان شمالی یک استان زلزله خیز است در حوزه سازه استحکام بنا نیز باید توجه ویژه ای گردد.
رمضانی ادامه داد: مهم‌ترین مولفه ها در ساختمان ایمنی و انرژی و به طور کلی پایداری آن است در همین راستا باید مهندسان را به سمتی ببریم تا خدمات بهتری در این حوزه به مردم ارائه دهند.

برگزاری جلسه مشترک ریاست سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با دادستان

رمضانی در ادامه خاطر نشان کرد: کمیسیون ماده صد نباید فقط یک سرفصل درآمد برای شهرداری باشد بلکه شهرداری باید فرآیند پایان کار را بگونه ای ببندد که همه اصول و ضوابط برای پایان کار رعایت گردد.
رییس سازمان استان، در ادامه با اشاره به فعالیت حدود چهارصد مهندس در شهرستان اسفراین، یاد آور شد: طی یازده ماهه سال نود و شش، ۱ میلیون و پنجاه و شش هزار مترمربع نقشه ساخت و ساز در استان تهیه شد که هفتاد و هشت هزار و سیصد و هشتاد و نه متر مربوط به شهرستان اسفراین است.
عضو هیات رئیسه شورای مرکزی گفت: طی یازده ماه امسال نیز هفتصد و چهل و هشت هزار و چهارصد و نود و دو متر مربع نقشه ساختمان در استان تهیه شده که شصت و پنج هزار و دویست و نود و نه متر آن مربوط به شهرستان اسفراین است که حدود نه درصد نقشه های استان را تشکیل میدهد، لذا دقت مهندسان کمک شایانی به حفظ سرمایه ملی و اقتصاد خانوادهها، پایداری ساختمانها و حفظ محیط زیست میکند.
در پایان نشست مقرر شد:
مقرر شد، در مورد کاهش تخلفات ساختمانی و ارجاع پرونده ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برگزاری سمینار، گردهمایی و دوره های آموزشی، شبکه های مجازی و رسانه ها و جراید انجام گیرد.
مقرر شد، مهندسان ناظر گزارشهای مرحله ای خود و گزارشهای تخلف ساختمانی را بصورت مستمر و مداوم به مرجع صدور پروانه اعلام کنند و شهرداری بعد از اخذ گزارش و بررسی موضوع، توقف عملیات ساختمانی را تا زمان اصلاح و تأیید مجدد ناظر اعلام کند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

همه آنچه که باید درباره آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی بدانیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اسفند ۹۷
589 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0