ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان فارس بیان کرد

مواجه بودن بروکراسی اداری کشاورزان را با چالش

حسین رئیسی با اشاره به این که بانک ‌ها برای ارائه تسهیلات مکلف به اخذ وثیقه از بهره‌بردار برای ساخت یک هکتار کشت گلخانه‌ای هستند، ادامه داد: پرداخت وثیقه دو و سه میلیارد تومانی از سوی بهره‌بردار کشت گلخانه‌ای روستایی چالش و مشکل بسیاری را برای جامعه هدف ایجاد می‌ کند.

کد خبر: 971212004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ اسفند ۹۷ - ۹:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسین رئیسی با اشاره به این که بانک ‌ها برای ارائه تسهیلات مکلف به اخذ وثیقه از بهره‌بردار برای ساخت یک هکتار کشت گلخانه‌ای هستند، ادامه داد: پرداخت وثیقه دو و سه میلیارد تومانی از سوی بهره‌بردار کشت گلخانه‌ای روستایی چالش و مشکل بسیاری را برای جامعه هدف ایجاد می‌ کند.

مواجه بودن بروکراسی اداری کشاورزان را با چالش

مواجه بودن بروکراسی اداری کشاورزان را با چالش

بروکراسی اداری کشاورزان  را با چالش مواجه است

رییسی اظهار داست: به علت رعایت نشدن استاندارد‌های جهانی در بحث صادرات میوه و سبزی و نیز بالابودن باقی‌مانده نهاده‌‌های شیمیایی شامل کود و سم بر صادرات این محصول تاثیر گذاشته‌ است.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با دویست و چهل هزار عضو در کشور و ازاین تعداد شانزده هزارعضو حقیقی در استان فارس که یازده هزار نفر مرد و پنج هزار نفر زن در مقاطع مختلف ونیز کارشناسی، کار شناسی ارشد و دکتری مشغول فعالیت ‌هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بیان داشت: سازمان نظام مهندسی بعنوان هدایت کننده وآموزش دهنده کارشناسان و فارغ التحصیلان دانشگاهی نقش مهمی در افزایش دانش ومهارت محوری داشته و در این مورد بیش از بیست هزار نفرروز در طی مدت فعالیت این سازمان و دو هزار و صد نفرروز درسال جاری برگزار کرده‌ است.
این مسؤول اضافه کرد: صدور دو هزار و پانصد پروانه اشتغال، دو هزار و صد پروانه رتبه بندی حقیقی و حقوقی و از این تعداد در سال جاری چهارصد و بیست پروانه اشتغال حقیقی و صددو ده پروانه صلاحیت رتبه بندی اعضاء انجام شده ‌است.
وی گفت: برای اجرای صدور مجوزه‌ها توسط سازمان نظام مهندسی افزون بر دو هزار و چهارصد فرصت شغلی در چهار سال گذشته برای اعضاء ایجاد شده که قریب به پانصد فرصت شغلی مربوط به سال جاری است.

مواجه بودن بروکراسی اداری کشاورزان را با چالش

رئیسی اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه در زمینه استاندارد سازی محصولات کشاورزی، آب و خاک، فنی و حرفه‌ای و نیز تصویر عکس‌ های هوایی، پیگیری در باره بیمه سازمان تامین اجتماعی مهندسان کشاورزی عضو سازمان از جمله فعالیت ‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت کارشناسان متخصص برای طراحی، روش ‌های نوین آبیاری، توسعه کشت گلخانه‌ای، صرفه‌ جویی در مصرف آب، افزایش کیفیت محصول تولیدی و بهره‌‌گیری از اراضی غیرقابل کشت با سیستم هیدروپونیک از دیگر عملکرد این سازمان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس تصریح کرد: ساماندهی فروشندگان آفت‌کش نباتی، استفاده از ظرفیت کلینک‌ های گیاه پزشکی، ارائه خدمات مشاوره‌ای به کشاورزان و بهره‌برداران، تولید محصولات استاندارد گواهی شده و بازبینی الگو‌های کشت نیز از طرف این سازمان انجام شده‌ است.

منبع: خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اسفند ۹۷
760 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0