سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آماده برداشتن قدم های بلند در سال جدید ریاست سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان يزد

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آماده برداشتن قدم های بلند در سال جدید

ریاست سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان يزد در نشستی كه با حضور جمعي از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار گردید به بيان خلاصه اي از وظايف و عملكرد اين سازمان پرداخت و پاسخگوي پرسش های خبرنگاران بود.

کد خبر: 971212002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ اسفند ۹۷ - ۹:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان يزد در نشستی كه با حضور جمعي از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار گردید به بيان خلاصه اي از وظايف و عملكرد اين سازمان پرداخت و پاسخگوي پرسش های خبرنگاران بود.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آماده برداشتن قدم های بلند در سال جدید

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آماده برداشتن قدم های بلند در سال جدید

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و  منابع طبیعی آماده برداشتن گام های بلند در سال جدید است

خلف باغي بیان داشت: سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي از سال هشتاد طبق تصويب قانون در مجلس شوراي اسلامي مصوب گردید و آغاز بكار كرد و در سال نود و یک در کل استان ها تشكيل شد.
خلف باغی ادامه داد: پايه و اساس اين سازمان با ساير سازمان هاي نظام مهندسي يعني معدن و ساختمان متفاوت است و وجه تمايز هم به اين صورت است كه با توجه به دلیل امنيت و سلامت غذايي تركيب شوراها انتخابي، انتصابي هستند.
وی در اين رابطه افزود: در شوراهاي استاني هفت نفر انتخابي و چهار نفر بصورت انتصابي هستند كه از اين تعداد دو نفر از آن ها از طرف جهاد كشاورزي در سطح استان معرفي ميشوند و ۱ نفر از سطح وزارت علوم و ۱ نفر هم بعنوان مدير كل يا نماينده مدير كل محيط زيست استان داخل مجموعه هستند و نهايتا از بين اعضاي شورا هيئت رئيسه انتخاب و ۱ نفر بعنوان رييس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي به وزير جهاد كشاورزي معرفي و حكم ايشان توسط وزير امضا و ابلاغ خواهد شد.
وی تصریح کرد: در سطح شوراهاي ملي هم ده نفر بصورت انتخابي از مجمع استاني و پنج نفر هم انتصابي هستند با همان تركيب شوراهاي استاني با اين تفاوت كه يك نماينده هم از وزارت نيرو هست و هم چنين اين كه حكم ریاست شوراي ملي هم توسط ریاست‌جمهوری به ايشان ابلاغ مي شود.
وی یاد آور شد: در حال حاضر در پنجمين دوره شوراي سازمان هستيم و طول دوره ها هم چهار ساله است.
رييس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان يزد گفت: برنامه ريزي براي فارغ التحصيلان و اشتغال ايشان كه يكي از دغدغه هاي اصلي و چالشهاي پيش روي ما در سازمان است و هم چنين مهندسي شدن فرآيند توليد و افزايش بهره وري كشاورزي كه از جمله وظايف سازمان هست.
۲ مورد ديگر كه در قانون ديده شده است؛ يكي قانون جامع دامپروري و ديگري اختيارات صدور پروانه واحدها صنعتي، نيمه صنعتي، غيرصنعتي و روستايي و عشايري است كه وزارت جهاد كشاورزي در حوزه دامپروري و شيلات به سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي تفويض کرده است.
رييس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان يزد افزود: صدور پروانه هاي در پنج حوزه انجام مي گردد كه شامل: دام و طيور، شيلات (آبزي پروري)، گياه پزشكي، گلخانه و قارچ خوراكي می شود.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آماده برداشتن قدم های بلند در سال جدید

خلف باغی، يكي از وجه تمايزهاي اين سازمان با بقيه سازمان ها را در اين موضوع عنوان کرد كه اصل كار سازمان و تمام فرآيندها مربوط بعد از بهره برداري است.
در استان يزد حدودا سه هزار و پانصد و هشتاد نفر عضو حقيقي، سیصد و دوازده شركت حقوقي و بیست و سه دفتر مركز خدمات غير دولتي در شهرستان ها جهت ارائه خدمات به كشاورزان و بهره برداران در سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي سازماندهي شده اند.
وی ادامه داد: ده درصد از گلخانه سازان كشور مربوط به استان يزد است و حدود صد و بیست نفر مسئول فني در بحث توليد گلخانه داريم كه پس از گذراندن آزمون ها و مصاحبه و كار آموزي مشغول بكار شده اند.
رييس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان يزد افزود: خوشبختانه زمان صدور پروانه ها توسط سازمان در خيلي از موارد حتي از زمان پيش بيني شده قانوني هم كم تر است.
وی افزود: پروانه هاي متعدد از طرف سازمان صادر شده است كه مجموعا در بخش گلخانه و قارچ خوراكي در سال نود و شش، پانصد و نود و نه پروانه و در بخش دام و شيلات در سال نود و شش جمعا ششصد و هشتاد پروانه و در يازده ماه سال نود و هفت جمعا هزار و پنجاه پروانه صادر شده است.
وی در اين جلسه از واگذاري بحث امور أراضي به اين سازمان از شش ماه قبل تا به حال خبر داد و افزود: در اين ۶ ماهه ما به إشراف خوبي دست پيدا كرديم و بابت مشكلات اين بخش هم با استاندار و معاونت عمراني استانداري يزد مكاتباتي صورت گرفته است.
خلف باغی یاد آور شد: بيش ترين رشته فارغ التحصيلان ما را زراعت و بعد گياه پزشكي و كم ترين رشته هم، رشته هاي نو ظهور تكنولوژي ماشينهاي كشاورزي و تكنولوژي توليد شير و فرآورده هاي لبني است و در روستاي رسالت سازمان در راستاي معاون آموزي فارغ التحصيلان بخش كشاورزي امسال هزار و هفتاد و هفت نفر روز كلاس و دوره در پانزده رشته مختلف براي اين عزيزان برگزار گردیده است.

منبع: مهرطلبان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اسفند ۹۷
817 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0